loek3000

Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Belofte wordt niet nagekomen, contract verlengt zonder duidelijk overleg

Beste lezer.

Ik ben al jaren klant, heb mijn schoonzus  jaren geleden ook zover gekregen om abonnee te worden, dus dan valt dit wel erg tegen:

Op mijn advies heeft zij de Ziggo Next ontvanger een paar maanden geleden aangevraagd, dit na een telefonisch gesprek waarin haar werd verteld dat zij € 7,- per jaar moet bij betalen voor deze “upgrade” t.o.v. de Mediabox XL, ze stemde daarbij in maar vroeg ook of haar contact dan precies hetzelfde zou blijven, hij bevestigde dit, behalve dan die € 0,50 cent per maand extra. Hiervan heeft zij ook een gespreksopname gemaakt die ik ook heb kunnen beluisteren. Hierin word nergens aangegeven dat zij dan weer aan een nieuw jaarabonnement vast zit.

Omdat haar abonnement eerdaags afloopt heeft ze pas weer gebeld om aan te geven te willen overstappen van provider omdat ze momenteel best wel veel betaald (in haar beleving) of om te bespreken of er een korting mogelijk is omdat ze dit op een aantal sites zag staan dat bestaande klanten een korting kunnen krijgen van 6 maanden voor de helft van de prijs, ik weet zelf niet of dit klopt… Ik zelf heb wel een behoorlijke korting kunnen krijgen.

Ze was erg verbaast toen haar vrij bot werd verteld dat haar contract inmiddels is verlengd tot en met augustus 2020 en dat ze dan ook nu geen recht heeft op een korting omdat zij voorlopig niet kan opzeggen.

Nogmaals het telefoongesprek waarin nergens te horen valt dat haar contract zal worden verlengd heb ik helemaal beluisterd. Het is overduidelijk dat ze goed de voorwaarden heeft begrepen en dit ook kort sluit met de klantenservice en dus geen nieuw contract wou aangaan.

Zou iemand mij hier duidelijkheid over kunnen geven, want dit kan echt niet

17 Reacties 17
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Als het goed is heeft ze ook een email gekregen. Stond daar ook niets in?

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ze heeft geen mail gekregen na het telefoongesprek, wel een andere mediabox (next) en is de oude (mediabox xl) teruggestuurd

 

Ik heb trouwens al haar gegevens bij me, bv haar klantennummer, dus zou fijn zijn als er een medewerker zich hierover buigt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Kijk goed wat er in de bevestigingsmail staat, dat is leidend 

Als het goed is heeft in de bevestigingsmail het volgende gestaan:

Liever iets anders bestellen of afzien van uw bestelling?
Annuleren. Dat kan natuurlijk tot 14 dagen nadat u alles thuis heeft. Dit heet herroepingsrecht. Annuleren doet u zo.


Looptijd van uw abonnement

Wat krijgt u en voor hoe lang? Dat is handig om op een rij te hebben. Als uw abonnement automatisch eindigt, dan ziet u dat terug in de naam van het abonnement.

Abonnement    Contracttermijn
Internet Max en TV Max Next    12 maanden


“omdat ze dit op een aantal sites zag staan dat bestaande klanten een korting kunnen krijgen van 6 maanden voor de helft van de prijs, “

Dit geld alleen voor nieuwe klanten, ik heb helaas de laatste jaren nooit een advertentie gezien voor bestaande klanten, anders had ik er zeker van gehoord of geweten en er zeker te weten gebruik van gemaakt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik schreef mijn bericht voor ik je verdere reactie zag.

Ik zal dit bij een Ziggo moderator wegleggen, zij komen morgen hier langs.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

*** verkeerd bericht verwijderd ***

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @loek3000 . Welkom hier!

Ai, hier lijkt iets niet goed te zijn gegaan. Ik zoek graag het een en ander voor jullie uit. Ik kan me voorstellen dat het jou ook geen goed doet, als je iemand iets adviseert en vervolgens gaan de zaken niet zoals ze zouden moeten gaan.
Nu is het natuurlijk wel zo dat het niet om jouw abonnement gaat, maar om die van je schoonzus. Heeft je schoonzus zelf de mogelijkheid om hierover contact op te nemen, toevallig? 

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Lycke Ziggo wrote:

Hey @loek3000 . Welkom hier!

Ai, hier lijkt iets niet goed te zijn gegaan. Ik zoek graag het een en ander voor jullie uit. Ik kan me voorstellen dat het jou ook geen goed doet, als je iemand iets adviseert en vervolgens gaan de zaken niet zoals ze zouden moeten gaan.
Nu is het natuurlijk wel zo dat het niet om jouw abonnement gaat, maar om die van je schoonzus. Heeft je schoonzus zelf de mogelijkheid om hierover contact op te nemen, toevallig? 

Bedankt voor jouw reactie @Be rt 

 

Beste Lycke, 

Dat kan in principe maar zij heeft nu zoveel aan haar hoofd door privé omstandigheden dat zij aan mij heeft gevraagd een begin te maken, anders loopt het weer op niets uit. Ik heb alle gegevens van haar, desgewenst kan ik deze sturen. Waar het op neerkomt is dat zij geen nieuw contract wens tot augustus 2020 zoals werd aangegeven via de telefoon, mijn betoog hierboven is wel duidelijk genoeg. Ze wens ook bij Ziggo te blijven alleen uit principe (en dat begrijp ik) wil ze (voor haar gevoel) niet in de maling worden genomen als eerst wordt gezegd dat niets veranderd na het omwisselen van de Mediabox behalve dan die € 0,50 per maand maar blijkt dan achteraf wel weer aan een 1 jarig contract vast te zitten,een bevestigingsmail over het verlengen van contract heeft zij nooit gehad, hoe kan dit ook anders als dit per telefoon ook niet zo is afgesproken, nogmaals dit gesprek is opgenomen en het is ook bekend met wie ze heeft gesproken, dus alles kunnen jullie daarin terughalen (ik neem aan dat er een gespreksopname is gemaakt “ter verbetering van de service” zoals altijd wordt geroepen.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik stuur je even een privébericht 🙂 

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Het gaat niet goed tussen en Lycke en mij via PM.

 

Ik zal alleen mijn laatste bericht aan haar hier plaatsen:

L

loek3000

 6 minuten geleden

Een harde opstelling, dit zet mij ook aan het denken over mijn abonnement. Ik heb nog nooit echt een probleem gehad met jullie maar dit vind ik ongepast. Als ik zeg dat er persoonlijke omstandigheden zijn waardoor ze het aan mij heeft gelaten, dan hoor ik via jou dat het anders zit, dan VRAAG ik om haar te bellen en dat is dan meteen teveel moeite.

Een bewijs van versturen van een mail bestaat niet, voor hetzelfde geld is jullie server niet goed en is die mail daardoor niet binnengekomen, je doet net alsof ze liegt. Zij weet vast te stellen dat ze geen mail heeft ontvangen, jij kan niet met 100% zekerheid zeggen dat de mail IS gestuurd, maakt niet uit wat er bij jullie in de postvak UIT staat. Vergelijk het met Post.nl, daar kan je misschien zien dat het pakket is bezorgd en toch dat de klant het niet heeft binnengekregen, wil je dit zeker hebben dat het in de juiste handen komt, dan moet je dit aangetekend doet, wat niet kan met een mail.

Zij zou mij haar afrekening laten zien van de afgelopen 12 maanden, jij stelt NU al vast dat jij gelijk hebt en zij niet, als toch die afrekeningen laten zien dat zij iedere keer rond de € 70,- heeft betaald, dan kan het toch niet anders dan dat er geen korting is geweest het afgelopen jaar, is dat nou zo moeilijk om te begrijpen? Indien ik het zie en ik zie WEL een korting, tja dan heeft zij het totaal verkeerd aangepakt en treft zij alle blaam. Logisch en redelijk toch?

Voor mij houd het niet op, word hier niet meer op ingegaan, dan plaats ik opnieuw een bericht op het forum, wordt deze verwijderd dan weet ik andere wegen die naar Rome leiden, dat is geen dreigement, maar ik hou er niet van dat er problemen worden weggemoffeld ALS dit het geval gaat worden.

Verder, zoals ik zeg, heb ik nu ook mijn twijfels over Ziggo door jou, jammer, dat alweer 1 persoon het kan verpesten voor een groot bedrijf. Ik merk namelijk erg weinig medeleven maar veel eerder zakelijkheid en een harde opstelling, zeker nadat ik heb gezegd dat ik haar afschrijvingen wil afwachten (dat is een bewijs of ze de waarheid spreekt)

 

Aanvulling: er word dus beweerd dat er wel een mail is gestuurd, dat geloof ik maar dit kan je niet aanleveren als een soort bewijs.

Ik wou het redelijk houden door aan te geven dat ik eerst op haar aangeleverde facturen kan kijken en dat we daarna pas kunnen vaststellen of ze korting heeft gekregen, dit lijkt mij een logische manier van handelen.

Indien op haar afschriften staat dat ze de afgelopen maanden € 70,- heeft betaald is er duidelijk geen korting gegeven, is deze aanpassing ook niet verstuurd per mail en mag er dus ook niet een contractverlenging van 12 maanden (uit het niets) plaatsvinden. ALS er wel een korting tussen staat van meerdere maanden dan heeft mijn schoonzus het helemaal verkeerd en ben ik volledig verkeerd ingelicht.

Maar op een bewijs lijkt Ziggo niet te willen wachten, nu al wordt er gezegd dat de klant ongelijk heeft. Wacht het eerst even af en oordeel dan pas!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

***AANGEPAST***

 

Volgens mij zit er een Pepernoot in me verbinding, net was het hele scherm leeg en nu op eens allemaal mensen die iets hebben getypt.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

@loek3000 Het gaat inderdaad “niet goed” met dit gesprek. Of het nu helemaal fair is om alleen je laatste bericht hier te plaatsen, vraag ik me dan weer af. Je trekt zaken op deze manier flink uit hun verband. Daarbij bereik je hier enkel andere klanten mee, die hier uiteraard niet verder bij kunnen helpen. Maar goed, dit is aan jou natuurlijk :-). 

Ik heb in dit topic aangegeven dat ik jou in principe niet kan helpen met het abonnement van je schoonzus. Jij gaf aan dat er privéomstandigheden waren waardoor het voor haar lastig was om contact met ons op te nemen. Dat kan natuurlijk, dus besloot ik je alsnog verder te helpen en wat informatie voor jullie uit te zoeken. Deze informatie deel ik met je en vervolgens zeg je “nu zit ik er zo tussen. Kan je contact met haar opnemen". Ik vraag me dan af waarom je het in eerste instantie via jou wilde laten lopen. 

Dat de informatie die ik hier heb niet overeenkomt met de informatie die je schoonzus heeft, is inmiddels duidelijk. Dus lijkt het me absoluut verstandig om hierover samen in gesprek te gaan. Maar als je dit niet met jou er tussen wilt doen (wat me verstandig lijkt), dan is het toch aan je schoonzus om contact met ons op te nemen. Dit kan, zoals ik uitgelegd heb, via verschillende kanalen. 

 

Zij zou mij haar afrekening laten zien van de afgelopen 12 maanden, jij stelt NU al vast dat jij gelijk hebt en zij niet, als toch die afrekeningen laten zien dat zij iedere keer rond de € 70,- heeft betaald, dan kan het toch niet anders dan dat er geen korting is geweest het afgelopen jaar, is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?

Nee, dat is niet moeilijk te begrijpen. Het punt is alleen dat ik hier tot op de cent kan zien wat er is geïncasseerd. Dus, hoe lullig het ook klinkt, ik weet simpelweg dat ik hierin “gelijk” heb. 

 

De eindconclusie blijft; wil je schoonzus hierover contact, kan ze hierover contact met ons opnemen. 

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

@Lycke Ziggo ten 1ste, leek het mij niet netjes onze hele conversatie hier te plaatsen, ik neem aan dat je dat begrijpt en ook niet wenst, ik trek hier niets uit zijn verband. Je mag als je wil onze hele pm plaatsen als je dit wil, geen probleem.

 

Nogmaals ik wacht af wat mijn schoonzus laat zien aan facturen / bankafschriften en als ik daar zie dat wat jij zegt, klopt, dan zit zij fout en jij niet, maar nogmaals, ik wacht dit af.

Als ik zeg in de 1ste instantie om dit met mij af te handelen, ga ik ervan uit dat we er wel uitkomen, iets wat vaker is gebeurd met andere medewerkers van Ziggo, omdat alles anders bij jullie in de boeken staat dan wat mijn schoonzus beweerd word het voor mij complex om er nu van uit te gaan wie er gelijk heeft zonder daarbij iets van bewijs op papier te hebben gezien, vandaar mijn verwijzing om haar te bellen omdat er hier al een begin is gemaakt. Wat jij vraagt is dat zij belt en weer van voor af te gaan beginnen en DAAR heeft zij geen zin in, want ze heeft al een aanvaring gehad met een van jullie medewerkers via de telefoon, maar goed, als je jezelf steeds blijft herhalen dat zij moet bellen nadat ik je al heb aangegeven dat zij door persoonlijke omstandigheden minder initiatief kan nemen, waarom blijf je daarop dan hameren?

 

Zoals je zegt “samen in gesprek te gaan” en vervolgens verwijs je haar naar ‘ons’ doe in vredesnaam niet zo moeilijk en bel haar even op, hoeveel moeite is dat nou in plaats hier wel een verhaal te schrijven om je gelijk te halen. Nogmaals, ik heb tot dusver geen enkel bewijs gezien van iemand, dus wat wil je me nou duidelijk maken?

Ze heeft niet beweerd contact te willen zoals je zegt in je laatste zin, daarom doe ik dat.

 

Hoe meer dit doorgaat hoe meer ik twijfel aan mijn eigen lidmaatschap, wie er ook gelijk heeft.

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Na een telefonisch contact te hebben gehad met mijn schoonzus is het mij nu duidelijk, Ik vertelde dat ze geen korting heeft gekregen de afgelopen 12 maanden, alleen dit klopt niet. Haar contract liep ergens in mei dit jaar af, ze heeft toen gebeld om te overleggen om te blijven met een bepaalde korting. Haar werd een aanbod geboden voor 3 maanden, dit wou ze niet, aangezien ik 9 maanden korting kreeg, dit wou ze ook.

 

Ik heb inmiddels screenshots gekregen van haar rekening en van “mijn ziggo” er staan vanaf mei 2019 twee kleinere bedragen, maar dit zijn geen kortingen, 1 daarvan is een verrekening met teveel geïncasseerde rekening en 1 daarvan een tegemoetkoming in een verwarring die heeft gespeeld, helemaal precies weet ik de redenen niet, maar zo is het mij uitgelegd.

 

Als het zo is dat er dus vanaf mei een nieuw contract is ingegaan dan is er dus geen korting gegeven zoals wel wordt beweerd en is het abonnement onterecht verlengd zonder goedkeuring van mijn schoonzus.

Hierbij een screenshot

 

Cool1946

Level 12
  • 651Posts
  • 16Oplossingen
  • 301Likes

quote

Haar werd een aanbod geboden voor 3 maanden, dit wou ze niet, aangezien ik 9 maanden korting kreeg, dit wou ze ook.

Wie niet ? 

3 maanden korting kan qua bedrag hoger zijn dan 9 maanden korting.

Zonder specificatie geeft de bijlage hier geen duidelijkheid.

quote

Hoe meer dit doorgaat hoe meer ik twijfel aan mijn eigen lidmaatschap, wie er ook gelijk heeft.

9 maanden korting en dan twijfelen aan je lidmaatschap is wel apart.

Dit lijkt mij meer iets om te koesteren.

@loek3000 Sterkte en succes met de oplossing.

 

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Cool1946 wrote:

quote

Haar werd een aanbod geboden voor 3 maanden, dit wou ze niet, aangezien ik 9 maanden korting kreeg, dit wou ze ook.

Wie niet ? 

3 maanden korting kan qua bedrag hoger zijn dan 9 maanden korting.

Zonder specificatie geeft de bijlage hier geen duidelijkheid.

quote

Hoe meer dit doorgaat hoe meer ik twijfel aan mijn eigen lidmaatschap, wie er ook gelijk heeft.

9 maanden korting en dan twijfelen aan je lidmaatschap is wel apart.

Dit lijkt mij meer iets om te koesteren.

@loek3000 Sterkte en succes met de oplossing.

 

Een korting doet mij niet zo veel als ik niet tevreden ben met klantenafhandeling, jij wel?

ik wou in de 1ste instantie 12 maanden korting, dus wie niet? nou een andere provider (hier is glasvezel mogelijk) dus ik wou al overstappen, dit was nog maar net een korting die door de beugel kon aangezien ik bij de concurrentie 29,95 zou moeten betalen, ik betaal 39,95 aan ziggo per maand, dat scheelt een tientje. Zij kreeg precies dezelfde korting behalve dan 3 maanden in plaats van 9, ik dacht dat men dit wel zou begrijpen hier, dus nee, 3 maanden is in dit geval net zoveel.

Koesteren doe ik niet voor een product wat ik gewoon wel moet betalen, ik heb hemel en aarde moeten bewegen om die 9 maanden korting te krijgen want ook ik kreeg er in de 1ste instantie 3...

ThijsO.

Level 1
  • 66Posts
  • 1Oplossingen
  • 21Likes

Tsja, en zo is er altijd en overal wel wat. 

Af en toe is het administratief een puinhoop bij Ziggo (als ook bij andere providers), maar de ervaring leert dat er altijd een oplossing is, zeker via deze Ziggo Community.

Voorwaarde is dan wel dat de situatie zo helder mogelijk moet worden uitgelegd, en de klant open moet staan voor aangeboden oplossingen/alternatieven, en de klant in ieder geval begrip moet hebben voor de richtlijnen die de Ziggo-medewerkers moeten volgen. 

Het verdient niet altijd de schoonheidsprijs, maar met een beetje flexibiliteit en wederzijds begrip is er veel mogelijk. Zeker bij @Lycke Ziggo, maar dat is natuurlijk maar mijn ervaring.

loek3000
Topicstarter
Level 4
  • 74Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
ThijsO. wrote:

Tsja, en zo is er altijd en overal wel wat. 

Af en toe is het administratief een puinhoop bij Ziggo (als ook bij andere providers), maar de ervaring leert dat er altijd een oplossing is, zeker via deze Ziggo Community.

Voorwaarde is dan wel dat de situatie zo helder mogelijk moet worden uitgelegd, en de klant open moet staan voor aangeboden oplossingen/alternatieven, en de klant in ieder geval begrip moet hebben voor de richtlijnen die de Ziggo-medewerkers moeten volgen. 

Het verdient niet altijd de schoonheidsprijs, maar met een beetje flexibiliteit en wederzijds begrip is er veel mogelijk. Zeker bij @Lycke Ziggo, maar dat is natuurlijk maar mijn ervaring.

 

Wat ik nu vooral jammer vind is dat er geen actie meer wordt ondernomen door Ziggo, je moet het maar met 1 medewerker doen en kom je er dan niet uit, dan heb je gewoon pech

Uitgelicht topic