Slagerij71

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

aop probleem

Het volgende doet zich voor dat de groene kabel van ziggo in mijn winkel boven het plafond uitkomt. Nu komt het probleem dat de aansluiting verplaatst moet worden,zodat ik een zakelijk abonnement kan afsluiten,en zijn de kosten voor mijn rekening terwijl de groene kabel niet door mij is geplaatst. Ik vind dit niet correct. Is dit een normale gang van zaken?
14 Reacties 14
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Tenzij de winkel in een kelder zit lijkt mij dit een vreemde plaats voor een groene kabel.
Overigens is dit een doorlopende groene kabel en dus niet het aansluitpunt (AOP)

Dat zit elders neem ik aan?
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Is het je eigen pand of huur je het? Het lijkt me de verantwoording van de eigenaar of vorige huurder.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Steefb Als je zakelijk een pand huurt, dan is telefoon/internet/tv voor jezelf.
Een verhuurder hoeft geen infrastructuur te hebben voor coax, glas of koper.
Daar ben je als huurder zelf verantwoordelijk voor, afhankelijk wat je wel of niet wilt gaan gebruiken.
Je sluit zelf als huurder een contract af met één of andere provider die de verdere aanleg en aansluiting verzorgd.
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Be rt Dus als de vorige huurder de groene kabel doorknipt is Ziggo verantwoordelijk?

Ik heb eigenlijk aangenomen dat die infrastructuur er geweest is, omdat er een Ziggo kabel is. Waarschijnlijk te veel aannames en te weinig info.

Ook leek het me dat het probleem wel makkelijk naar Ziggo wordt geschoven.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Steefb Als de vorige huurder iets niets goed gedaan heeft, dan heb je pech, je huurt een pand en wat er verder in ligt of wat je er verder in wilt, is aan jezelf.

En als nieuwe abonnee van Ziggo/KPN/Glas enz. heb je installatie garantie en komen ze alles weer even vrolijk opnieuw aansluiten.

Je wilt niet weten wat je allemaal vind in bedrijfspanden nadat een huurder vertrokken is.
Ik heb 8 jaar rondgelopen op het industrieterrein en in de stad voor ICT onderhoud en totaal organisatie van infrastructuur voor bedrijven die nieuw in een gehuurd pand kwamen.
We hebben het over zakelijke huur en dat is geheel wat anders dan particuliere huur.

Ik schreef: "Als je zakelijk een pand huurt, dan is telefoon/internet/tv voor jezelf."
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dit hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Het is nl geen AOP maar het zijn doorgaande groene kabels (die ook deels naar de buren kunnen gaan)

Het zegt dus weinig over de plek waar de AOP binnenkomt
In (oud) Amsterdam heb je op sommige plekken ook de groene kabels van de bovenburen langs je muur lopen in de huiskamer.

Overigens, als de aop verplaatst moet worden voordat er een abbo kan worden afgesloten, lijkt mij ook dat er iets met de adressering niet klopt.
Slagerij71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Een monteur is eerder wezen kijken, kabel komt boven binnen en volgens Ziggo gaan/mogen de monteurs niet de trap op.
Bij de postcode check staat ook dat ik gewoon een abonnement kan afsluiten.
Slagerij71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik laat ziggo voor wat het is en stap over naar KPN.

Bedankt voor alle reacties!!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Slagerij71 . Welkom hier!

Jammer dat je Ziggo wilt laten voor wat het is. Mochten we je toch nog kunnen helpen, is dit uiteraard mogelijk. Het klopt dat een installatiemonteur niet zelf kabels mag gaan loshalen uit goten (de monteur die eerder geweest is, maanden geleden, gaf aan dat de kabel in het systeemplafond zat en daar mag hij niet zomaar bij). Wel kan er een taak aangemaakt worden voor het verplaatsen van je AOP.

Wat me nog niet helemaal duidelijk is, is waar precies het begin (of eind, net hoe je het ziet) punt van deze kabel is. Op de foto zie ik enkel een doorlopende kabel. Weet je waar hij heen loopt? Of stopt het binnen de foto nog?
Slagerij71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Voor wat betreft de kabel die loopt door in de kabelgoot zoals de monteur ook aangegeven heeft.
Deze gaat ergens over in een gewone coaxkabel en deze komt binnen in mijn kantoor maar met een slecht signaal. (dit heeft de monteur geconstateerd zoals wellicht bekend)

Ik snap dat er een taak aangemaakt kan worden voor het verplaatsen van de AOP maar deze kosten zijn dus voor mijn eigen rekening.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Het verzoek voor het verplaatsen kan je via www.mijnaansluitingen.nl doen. Wanneer je aanvraag gedaan is, krijg je de verdere informatie en een vrijblijvende kostenindicatie.
Maar gaat de groene kabel in deze goot/in het plafond over in een gewone coaxkabel? Ik moet zeggen dat ik zelf ook een beetje in de war ben door deze situatie.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Toch even een vraag die voor mij nog niet geheel duidelijk is. Slagerij71
Maar misschien heb ik iets gemist?

Waar komt Ziggo op de allereerste plaats het pand binnen?
Daar zou dan een AOP geplaatst kunnen worden.
Slagerij71
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De kabel komt binnen boven de aluminiumafvoerpijp. Zie foto.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Als hij langs de buitenmuur loopt, als ik het goed begrijp, en dan pas naar binnen begrijp ik waarom hij verplaatst moet worden. Slagerij71

Uitgelicht topic