Village

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Af en toe voor derden per mail onbereikbaar

Ik ben soms voor derden per mail onbereikbaar. Zij krijgen dan aan mij verzonden mail onbestelbaar retour. Zie hieronder een voorbeeld van vandaag:

 

Van: Systeembeheerder
Verzonden: zaterdag 26 september 2020 20:05
Aan: Hamith Breedveld
Onderwerp: Onbestelbaar: diner 8 oktober

 

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

      Onderwerp:        RE: diner 8 oktober

      Verzonden:        26-9-2020 20:05

 

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

      '=?utf-8?Q? Laurens_van_dorp' op 26-9-2020 20:05

            Serverfout: Ongeldige geadresseerde

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
bburgg wrote:
efok wrote:

We hebben even contact gehad via een DM. Ik hoop dat we het hebben kunnen oplossen,

Nu zijn we wel even nieuwsgierig. 

@bburgg@Village heeft mij persoonlijk een mailtje gestuurd, daarin stond:

From: =?utf-8?Q?"Naam Afzender,_Priv=C3=A9"?= <mailadres@upcmail.nl>

Vermoedelijk struikelen sommige mailservers daar nogal over. We hebben de afzender naam aangepast. Die utf-8 codering zien we nu niet meer terug.

Bekijk in context

17 Reacties 17
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Komt dit van de Ziggo server? Of van een andere partij?

wat me opvalt is de code bij de geadresseerde:

=?utf-8?Q?

Als dat werkelijk aan het e-mail adres van de geadresseerde is toegevoegd, verbaast het me niet dat de mail wordt gebounced.

UTF-8 is een veel gebruikte codering voor karakters, net zoiets als ASCII. De melding doet me vermoeden dat de adressering van de mail wordt gegenereerd uit een of ander systeem, dat niet goed omgaat met de karakter codering. Kan dit gaan om een antwoord op een gegenereerd mail uit een systeem? Ik ben een beetje aan het gissen, want je info is nog wat summier. Dus graag nog wat meer info over hoe de mails worden gegenereerd, en waarvandaan ze verstuurd worden.

Village
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Allereerst dank voor de reactie. Toelichting: nee het is niet een antwoord uit een of ander systeem, alle tot nu toe gekregen klachten van diegene die op een door mij gestuurde mail een dergelijk bericht kregen gaat om normaal mailverkeer.soms met een bijlage maar vaak ook niet. Dan alleen tekst, het voorbeeld dat ik mee stuurde betrof gewoon een stukje tekst. 

Village
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik stuur ze dus van mijn standaard mailaccount bij ziggo

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Welk mailprogramma gebruik je daarvoor?

Village
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Uh ik ben niet heel technisch maar ik gebruik het e-mailprogramma van m’n provider, nu ziggo voorheen upc. Geen Outlook; Hotmail of Gmail als je met e-mailprogramma zoiets zou bedoelen

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Village wrote:

Uh ik ben niet heel technisch maar ik gebruik het e-mailprogramma van m’n provider, nu ziggo voorheen upc. Geen Outlook; Hotmail of Gmail als je met e-mailprogramma zoiets zou bedoelen

Ja ik bedoel inderdaad iets al Outlook, of thunderbird of zo. Maar als ik je goed begrijp gebruik je dus gewoon ziggo webmail, via je webbrowser?

Village
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat klopt 

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Vreemde kwestie. Je hebt het al eerder aangekaart, maar dus toch niet opgelost.

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/reply-op-mijn-email-47818?postid=501385#post501385

Village
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nee niet opgelost, voor geadresseerden die mij willen beantwoorden vaak heel vervelend. Vaak krijgt het dan verkort over de WhatsApp een vervolg. Jammer dat ziggo dit niet voor me kan oplossen

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @Village,

Vervelend dat het nog niet is opgelost! Ik vraag me af of je honderd procent zeker weet of je ook daadwerkelijk vanuit de Ziggo Webmail omgeving getest hebt en niet vanuit een e-mailprogramma.
Kun je eens inloggen op webmail via deze link ? Controleer dan of het lukt om e-mails te ontvangen en verzenden en te antwoorden d.m.v. een Replay op het ontvangen bericht. 
Gebruik anders de stappen op deze pagina om mogelijke oorzaken voor dit probleem uit te sluiten.

Village
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ben Inmiddels top geholpen via Community door efok. Heeft me ondanks mijn geringe technische kennis/vaardigheid wegwijs weten te maken hoe en waar ik het op kon lossen.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

We hebben even contact gehad via een DM. Ik hoop dat we het hebben kunnen oplossen,

Village
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb daar alle vertrouwen in, overigens geen idee wat jullie met een DM bedoelen.

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
efok wrote:

We hebben even contact gehad via een DM. Ik hoop dat we het hebben kunnen oplossen,

Nu zijn we wel even nieuwsgierig. 

Village
Topicstarter
Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Heb nog geen reacties gehad van ontvangers van een mailbericht van mij dat er iets niet juist was. Het lijkt er dus op dat het is verholpen. Mocht het niet zo zijn meld ik me wel weer, weet overigens nog steeds niet wat de afkorting DM betekent. Onder dankzegging, Mvg 

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Village wrote:

 Mocht het niet zo zijn meld ik me wel weer, weet overigens nog steeds niet wat de afkorting DM betekent. Onder dankzegging, Mvg 

DM staat voor Direct Message of ook wel PM (Private Message) genoemd. Een privé-bericht dus.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
bburgg wrote:
efok wrote:

We hebben even contact gehad via een DM. Ik hoop dat we het hebben kunnen oplossen,

Nu zijn we wel even nieuwsgierig. 

@bburgg@Village heeft mij persoonlijk een mailtje gestuurd, daarin stond:

From: =?utf-8?Q?"Naam Afzender,_Priv=C3=A9"?= <mailadres@upcmail.nl>

Vermoedelijk struikelen sommige mailservers daar nogal over. We hebben de afzender naam aangepast. Die utf-8 codering zien we nu niet meer terug.

Uitgelicht topic