1
Vraag
2
Reageer en help mee
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes

4k instelling next box

Er zijn zeer veel topics en heb rond gekeken, maar kon mijn antwoord niet vinden :wink:

Ik heb mijn nextbox via mijn Yamaha stereo aangesloten (alles loopt via mijn stereo namelijk)
Deze ondersteund ook 4K.

Echter kan ik niet de 4k aanvinken in de nextbox, is de 4K tijdelijk eraf of heeft dit puur met het signaal te maken wat de next ontvangt van mijn tv/stereo dat de 4k niet is aan te vinken.

Heb de optie HDMI

  • resolutie van de TV,
  • 1080P,
  • 1080I etc etc
6 Reacties 6
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
Ondersteunen alle kabels 4K? Daarnaast, sommige 4K TV's ondersteunen niet op alle poorten 4K. Heb je al een poging gedaan om de TV direct aan te sluiten op de Next?

Welke TV heb je als ik vragen mag?
RodneyFortuna
Topicstarter
Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Weisselberger ik heb de LG C8PLA en alle kabels ondersteunen 4K uiteraard.

Ik heb de next box nog niet rechtstreeks aangesloten, omdat mijn stereo namelijk toch de 4k ondersteund, maar zag vandaag onder het zoeken dat andere mensen wel 4K konden kiezen in de nextbox en dat ging ik dus gelijk nakijken.

Misschien is het wel beter om het rechtstreeks aan te sluiten, maar het is lastig om het te zien of de ondersteuning er is ja of nee
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
RodneyFortuna weet je al iets meer?
RodneyFortuna
Topicstarter
Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Nee Weisselberger ik heb wat zitten klooien met de instellingen, maar het is moeilijk te achterhalen of de 4K werkt ja of nee. Maar neem aan als de instelling staat resolutie van de TV dat dit dan wel goed is...maar als iemand een foefje weet om de HDR / 4K te testen, zou het prettig wezen.

Het beeld is perfect, dat wel
Weisselberger

Level 5
  • 205Posts
  • 8Oplossingen
  • 54Likes
RodneyFortuna wrote:
Nee Weisselberger ik heb wat zitten klooien met de instellingen, maar het is moeilijk te achterhalen of de 4K werkt ja of nee. Maar neem aan als de instelling staat resolutie van de TV dat dit dan wel goed is...maar als iemand een foefje weet om de HDR / 4K te testen, zou het prettig wezen.

Het beeld is perfect, dat wel


Dat is mooi, je beeldscherm geeft toevallig niet aan welke resolutie er binnenkomt? je zou kunnen kijken of Love Nature op 204 (als die actief is bij jou), als UHD/4k wordt weergeven vanuit de Next.

if it ain't broken don't fix it...
RodneyFortuna
Topicstarter
Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Was een zeer goed plan Weisselberger, alleen geeft die TV niet aan wat er binnenkomt, maar ga het van het weekend wel even op mijn gemak veranderen, dan weet ik zeker dat het beeld een 4K signaal krijgt.

Bepaalde instellingen zoals HDR worden denk ik niet ondersteund door mijn Yamaha versterker, zou zonde zijn als je daar geen gebruik van maakt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic