1
Vraag
2
Reageer en help mee
RonaldHeine

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Q3 worden de motoren van mercedes en ferarrie opgeschroefd

Waarom mogen ze tijdens de race aan deze instelling iets veranderen, staat toch in parkferme , lijkt mij toch wel dat dit te controleren is?
5 Reacties 5
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
De motor wordt niet opgeschroefd, de motor krijgt tijdens normaal gebruik minder benzine om deze te beschermen tegen overbelasting. Met andere woorden, het gas wordt tijdens Q3 verder ingeduwd dan tijdens de race.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Het is vast geen kwestie van iets meer gas geven met het voetje.
Motor instellingen gaan via knoppen op het stuur en dat mag.
Zwavelstok

Level 1
  • 178Posts
  • 7Oplossingen
  • 22Likes
Ik heb geen woord gerept dat het meer gas geven met het voetje gedaan wordt :stuck_out_tongue_winking_eye:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
Als je de hele race met volle kracht rijd dan is je motor na één race volledig verrot gedraaid en ze mogen er maar 3 per jaar gebruiken.
Je mag er meer gebruiken, maar dan moet je verder achteraan starten bij de volgende race.
Mercedes heeft eerder geprobeerd met meer vermogen te rijden, dat heet de grens opzoeken van de mogelijkheden en Hamilton blies op 3/4 van de race zijn motor al op, maar dat was al te voorspellen en was voorspelt tijdens die race en het gebeurde ook.
Hierna ging het weer iets langzamer.

Red Bull gebruikte dit niet en was in de long run sneller dan de anderen, maar die hebben nu weer nieuwe motoren en nu is het weer afwachten wie de beste balans heeft gebouwd.

Ik verwacht veel van Honda volgend jaar, zij mogen de motor bouwen en Red Bull bouwt er een wagen omheen, het beste van 2 mogelijkheden.
Tot nu toe moest Honda de motor aanpassen aan de auto en dan verlies je wat.
MeindertF1

Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
De Mercedes en Ferrari motoren bestaan uit tal van onderdelen die met elkaar sterke prestaties moeten leveren (de verbrandingsmotor, de turbo, de MGU-K én MGU-H, de elektronica en de energieopslag).

Voor een race zoekt men daarvoor naar een balans tussen duurzaamheid, zonder verlies van aanvalskracht. Het merendeel van het weekend rijden het team van Mercedes en Ferrari met diezelfde, ietwat veilige motorconfiguratie. Tijdens de Q3 worden alle onderdelen tot het uiterste gedreven zonder dat ze stuk gaan.

Bij Renault en Honda hebben we gezien dat de motoren stuk gaan zodra ze uit deze `veilige' modus komen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic