Sticky

PSV – Ajax: het kampioensduel live op FOX Sports Eredivisie

Reputatie 5
De platte kar
Zondag 15 april om 16.45 uur is het zover: tijd voor de kampioenswedstrijd van PSV in de Eredivisie. PSV wordt kampioen als ze winnen van Ajax. De topper tussen de nummer 1 en 2 van de Eredivisie is dus extra beladen. Ajax moet winnen om nog een kleine kans te houden op de titel en PSV zal natuurlijk alles op alles zetten, want wat is er mooier dan kampioen worden in eigen stadion tegen de grootste concurrent?
Als je geen abonnement op FOX Sports Eredivisie hebt, dan kan je uiteraard weer gebruik maken van de dagpas. Alle informatie over het bestellen van de FOX Sports dagpas vind je hier. Een FOX Sports dagpas kost € 7,95 en is 24 uur geldig en gaat in van 08.00 uur 's ochtends tot 08.00 uur 's ochtends. Vanaf zes dagen van tevoren kan je ‘m al bestellen.

PSV onderling in het nadeel
De statistieken in een kampioensduel spreken in het voordeel van PSV. Van de laatste tien kampioenswedstrijden van PSV, ging het slechts een keer mis. Onderling is het andere koek. De vorige 5 edities waarin PSV thuis aantrad tegen Ajax won PSV 2 keer en Ajax 3 keer. Het belooft dus spannend te worden.
Mocht Ajax er toch met de volle buit vandoor gaan, wordt het nog interessant. PSV lijkt op papier een makkelijker programma te hebben en om het kampioenschap te verspelen moeten ze in de 3 resterende wedstrijden nog 4 punten verspelen.

Programma PSV:__________ Programma Ajax:
- Ajax thuis________________ - PSV uit
- Roda JC uit__________.__.._. - VVV Venlo thuis
- ADO Den Haag uit_________. - AZ Alkmaar thuis
- FC Groningen thuis____.____. - Excelsior uit

Wie degradeert er?
In de kelder van de Eredivisie is het misschien wel spannender dan in de top. Theoretisch zitten FC Groningen, Willem II, NAC Breda, Roda JC, Sparta Rotterdam en FC Twente nog in de gevarenzone. De strijd om degradatie lijkt voornamelijk te gaan tussen FC Twente, Sparta en Roda JC. De nummer 18 degradeert rechtstreeks en de nummer 17 en 16 gaan strijden voor lijfsbehoud in de nacompetitie.
FC Twente heeft de slechtste papieren. De kampioen uit 2009/2010 staat 4 punten achter en heeft geen makkelijk programma. Valt het doek in Enschede? Zie hieronder de programma’s van de 3 clubs in de gevarenzone.

Programma Roda JC__________ Programma Sparta__________ Programma FC Twente
- FC Groningen uit_____________ - Vitesse uit _________________- ADO uit
- PSV thuis_____________._____ - NAC thuis _________________.- PEC thuis
- VVV uit____________.________ - Feyenoord uit ______________ - Vitesse uit
- ADO thuis__________________. - Heracles thuis ______________.- NAC thuis

Wordt PSV aanstaande zondag kampioen?

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +10
Ik hoop dat het zo spannend (zolang) mogelijk blijft. Dus ik hoop dat Ajax wint. Wel denk ik dat zij kampioen worden. Maar ik ben ook een beetje een Ajax fan. Maar altijd de gedachte De beste mag winnen. Dus zo fanatiek fan ook weer niet. En geniet gewoon van een mooie pot voetbal. Daarom mijn keuze NEE. En natuurlijk de gun factoor. Wat ik bij feyenoord wel enigsinds had maar bij psv minder...Sorrie voor de psv fans. 🙂 Gr Rob
Reputatie 3
Badge +3
@robbo
Ajax en Feyenoord fans/sympathisanten/aanhangers/liefhebbers/supporters zijn altijd niet voor PSV. 🤔

BTW: De meeste Ajax aanhangers wonen in Noord Brabant heeft een onderzoek ooit uitgewezen. Nog meer stof tot nadenken. Dit kan de grootste vernedering voor Ajax worden als PSV wint.

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics