Jermar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Programmering Premier League - Ziggo Sport

Waarom worden precies de zelfde wedstrijden uitgezonden op 2 verschillende kanalen.

Wil graag Tottenham-Burnley kijken maar kan dat niet. Op het gratis kanaal , en betaalt kanaal zijn dezelfde wedstrijd en op ziggo docu is alleen een informatie kanaal. Waarom worden de zenders niet volledig gebruikt.

 

4 Reacties 4
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Premier League heeft van die vage rechtenkwesties. Zaterdagmiddag mag Ziggo maar 1 wedstrijd per tijdslot live uitzenden. 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Jermar. Welkom op de Ziggo Community. 

Terechte vraag! Als voetballiefhebber kan ik mij voorstellen dat je geen enkele wedstrijd van de Premier League wilt missen. Ziggo Sport heeft diverse uitzendrechten. Helaas moeten er soms keuzes gemaakt worden in wat zij wel en niet uitzenden. Er zijn simpelweg te weinig kanalen om alles uit te kunnen zenden waar zij de uitzendrechten van beschikken. Afgelopen zaterdag, 7 december 2019, zijn een aantal wedstrijden van de Premier League live uitgezonden: 

  • Everton - Chelsea
  • Bournemouth - Liverpool
  • Manchester City - Manchester United


Het aanbod op Ziggo Sport (kanaal 14) is een afgeleide van het aanbod op de Ziggo Sport kanalen (401 t/m 406). Om die reden zijn bepaalde wedstrijden zowel te zien op het gratis kanaal als op één van de betaalde kanalen. Het is dus als het ware niet een los extra kanaal waarop een volledig ander aanbod kan worden uitgezonden. Suggesties over de programmering kun je altijd laten weten aan de aanbieder, Ziggo Sport. Zij bepalen de programmering van het extra zenderpakket wat bij iedere provider kan worden afgenomen. Als provider zijnde heeft Ziggo hier dus geen invloed op.  De contactpagina van Ziggo Sport vind je hier. 

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

“Er zijn simpelweg te weinig kanalen om alles uit te kunnen zenden waar zij de uitzendrechten van beschikken.”

 

Wat is dit nu weer voor pertinente onzin. Jullie hebben genoeg kanalen zoals @Jermar zelf aangeeft was er niets te zien op het Docu-kanaal. Ik geef hier de reden aan waarom er maar 1 Engelse wedstrijd per tijdslot kan worden uitgezonden en hier wordt niet eens op ingegaan. @Cecilia Ziggo lees je zelf aub even goed in voordat je hier mensen op het verkeerde spoor zet.

 

@Jermar zie hier meer info hoe het zit met de rechten van de Premier League: https://www.ziggosport.nl/nieuws/122242-premier-league-wat-is-te-zien-op-ziggo-sport.html (uit 2016 maar naar mijn weten is dit nog steeds de gangbare manier van uitzenden)

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Jammer dat je gelijk zo aanvallend reageert @Conforto. Mijn reactie was bedoeld als aanvulling op jouw opmerking. Sorry dat dat niet expliciet benoemd is en je het gevoel hebt gekregen gepasseerd te zijn. Naast dat er maar één wedstrijd van de Premier League per tijdslot mag worden uitgezonden is het wel een feit dat Ziggo Sport lang niet alles kan uitzenden waar zij de rechten van hebben. Hoe jammer dat ook is. Hiermee doel ik dan ook niet alleen op de Premier League, maar op de uitzendrechten in zijn algemeenheid. Daarnaast zal op kanaal 14 ook niet een andere wedstrijd te zien zijn, dan op één van de andere kanalen van Ziggo Sport aangezien het aanbod op kanaal 14 afgeleid is van de overige kanalen. Het is dus puur een aanvulling op de door jou eerder verstrekte informatie. Ik vind het jammer dat dit niet op deze wijze zo is overgekomen. In ieder geval bedankt voor het delen van deze pagina

Uitgelicht topic