BvanWijk

Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes

Fox Sports prijs

Waarom is Ziggo de duurste als het gaat om Fox Sports
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Omdat bij andere providers ook de mensen die geen foxsport willen, meebetalen en Ziggo wil dat niet.
Foxsport wil nl het liefst dat iedere klant van Ziggo een vast bedrag gaat betalen, ongeacht of hij wel of geen foxsport kijkt, om het zo voor de (beperkte) groep die wel kijkt goedkoper te maken. Zowel Ziggo als de meeste klanten willen dit niet. (ik wil ook niet betalen voor iets wat ik niet kijk). Vandaar dat het niet de "normale" prijs is.

Bekijk in context

10 Reacties 10
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Die discussie is net weer een beetje gaan liggen...
Bij Ziggo betaal je alleen voor Fox Sports als het het ook daadwerkelijk afneemt.
Bij de andere providers betalen alle klanten een deel van de kosten ook als je het niet hebt.
BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Hoe dan?
bij de andere meeste providers is het 7,50 en bij Ziggo is het 17,95......
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Omdat bij andere providers ook de mensen die geen foxsport willen, meebetalen en Ziggo wil dat niet.
Foxsport wil nl het liefst dat iedere klant van Ziggo een vast bedrag gaat betalen, ongeacht of hij wel of geen foxsport kijkt, om het zo voor de (beperkte) groep die wel kijkt goedkoper te maken. Zowel Ziggo als de meeste klanten willen dit niet. (ik wil ook niet betalen voor iets wat ik niet kijk). Vandaar dat het niet de "normale" prijs is.
BvanWijk
Topicstarter
Level 13
  • 841Posts
  • 10Oplossingen
  • 101Likes
Oké duidelijk!
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
En toch zit Ziggo qua abonnementskosten op het zelfde prijspijn als KPN? Hoe kan het dan dat bij KPN alle klanten er een beetje aan mee betalen en bij Ziggo niet? En toch zijn de maandelijkse kosten gelijk?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Je kunt die twee moeilijk vergelijken. KPN heeft bv 60+ zenders in zijn basispakket tegenover 77 van Ziggo. Verder een lagere internetsnelheid, dus je kunt ook stellen dat je daar voor hetzelfde bedrag minder krijgt.
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Dat is inderdaad een duidelijk verhaal. Maar die 77 zenders: meer dan de helft kijk ik nooit. Daarnaast is 200Mbs niet perse noodzakelijk. 80Mbs is op zich ook prima. Wat vooral voor mij een voordeel is, is Ziggo SPort.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
80 Mb is soms wel voldoende maar probleem met DSL is dat dat snelheden "tot" zijn. Ik kan hier een KPN abbo afsluiten met snelheden "tot" wel 100 Mbit maar uiteindelijk haal ik net 13 Mbit vanwege de afstend tot de server. Kabelinternet heeft geen "tot" snelheden maar in principe gewoon de snelheid waarvoor je betaalt.

En wat kijken van zenders betreft, dat is ieders persoonlijke voorkeur. :sunglasses:
Persoonlijk kijk ik alleen Discovery, Fox, Nat Geo en soms ONS dus van mij mogen alle overige zenders ook uit het pakket. :grin: :grin: :grin:
Petert87

Level 6
  • 121Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik had glasvezel met KPN, dus ik haalde ook daadwerkelijk 80Mbs. Daarnaast kun je bij KPN heel gemakkelijk zien wat de maximaal haalbare snelheid is. En deze wordt in de meeste gevallen dan ook gehaald.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Jpee

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes
Ik merk dat ik niet de enige ben
Die moeite heeft met de prijs van ziggo
En het verschil is nog groot ook 10. 45 per maand
Of zelfs 17.95 per maand als je ook mobiel pakt

Uitgelicht topic