Formule 1 GP van Duitsland live op Ziggo Sport: Verstappen weer op het podium?

• 20 maart 2018
  • 50 Reacties
  • 16806x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

50 Reacties

Inschattingsfout van Max. Waarom in de 2e ronde als zo'n actie willen plaatsen in een druk middenveld. Is vragen om problemen. Helaas weer pech voor Daniel Ricciardio. Red Bull heeft 't nog steeds niet. Wordt weer een leuk gesprek met Renault.

Voor de rest idd een leuke race. Lekker veel acties zoals het hoort. Het had geen ronde langer moeten duren voor Sep, anders had Bottas hem gehad.

Geweldige actie van Lewis. 3 auto's in 1 keer inhalen. Top. Dat willen we zien.

Top gedaan door Gasly en Torro Rosso.
Reputatie 4
Badge +3
sluit mij aan met wat @Beeblebrox zegt
op naar China
Reputatie 4
Badge +3
De wedstrijd in Bahrein was een pareltje. Het had alles, spanning + drama + sensatie + inhaalacties. Wat een spanning aan het eind of Vettel het zou houden bij Bottas en zouden Vettel zijn banden het wel houden?

Uiteraard was het jammer voor de RedBull`s, maar dit is racing. Dat hoort er ook bij. De actie van Max was op het juiste moment en ook goed ingezet. Echter bij de afwerking liet hij zich piepelen door Lewis. Je weet dat hij geen ruimte geeft, dus Max had dieper moeten insturen. En natuurlijk zat Alonso ook wat in de weg, maar had hij achter Alonso gebleven, dan had Lewis geen kans gehad in de volgende bocht. Te gretig van Max. Als autocoureur ga je voor het gat en de inhaalactie en blijf je er niet achter zitten. Zo werkt autoracen niet.

Een paar rondes later zag je duidelijk hoe het ook had gekund. Toen Hamilton Hulkenberg inhaalde, zag je duidelijk dat Nico wel even lifte om een aanrijding te voorkomen. Gun elkaar het licht in de ogen.

En die Kimi ... Wat mij vooral verbaasde was dat Ferrari Kimi lieten uitvallen. In het verleden hebben we vaak genoeg gezien dat coureurs na een ongeluk in de pitlane, toch doorreden. Wel menselijk van Ferrari. Dat wel.
Reputatie 7

En die Kimi ... Wat mij vooral verbaasde was dat Ferrari Kimi lieten uitvallen. In het verleden hebben we vaak genoeg gezien dat coureurs na een ongeluk in de pitlane, toch doorreden. Wel menselijk van Ferrari. Dat wel.

Was het niet zo dat Kimi doorreed zonder dat de linkerachterband werd vervangen? De getroffen monteur stond nog met de nieuwe band in z'n handen voordat zijn been aan gort werd gereden. Het is toch niet toegestaan om met 2 verschillende compounds te rijden? Begreep dat door al het gedoe het ook niet meer waard was om de auto terug te rollen en dat ze daarom Kimi lieten uitvallen.
Reputatie 4
Badge +3

Was het niet zo dat Kimi doorreed zonder dat de linkerachterband werd vervangen? De getroffen monteur stond nog met de nieuwe band in z'n handen voordat zijn been aan gort werd gereden. Het is toch niet toegestaan om met 2 verschillende compounds te rijden? Begreep dat door al het gedoe het ook niet meer waard was om de auto terug te rollen en dat ze daarom Kimi lieten uitvallen.[/quote]

Terugrollen, met de voorste wielgun de linkerachterband verwisselen en door. Een DNF telt altijd zwaarder dan een finish buiten de punten.
Reputatie 7
Badge +35
@Meinderttest schreef: "Terugrollen, met de voorste wielgun de linkerachterband verwisselen en door. Een DNF telt altijd zwaarder dan een finish buiten de punten."

En dan in de buurt komen van de hulpverleners met de auto?
Dat is hetzelfde als een rode vlag negeren.

De monteur lag al bijna halverwege het vak, hulpverleners zaten al over de helft van dit vak.
Dan volgt per direct diskwalificatie nu en een gridstraf voor de volgende keer.
Reputatie 7
De aangereden monteur van Ferrari liet afgelopen week via Instagram weten dat de operatie geslaagd is. Hopelijk is hij snel weer de oude. Maar het circus gaat gewoon door! China staat alweer voor de deur. Wat zijn volgens jullie de verwachtingen?
Reputatie 4
Badge +3
ik hou het bij de zelfde uitslag
1. Hamilton
2. Verstappen
3. Vettel
Reputatie 4
Badge +3
en weer een domme actie van Max weg podium plek
Idd domme fout van Max op Vettel. Maar het team had hem ook kunnen informeren dat Vettel Daniel Ric makkelijk voorbij liet gaan.
Reputatie 4
Badge +3
dat is ook waar
Reputatie 2
Badge +1
- Vrijdag 27 april 2018
11:00-12:00 uur: Eerste vrije training live op kanaal 401, 404 en 405.

1ste vrije training is van 11:00 tot 12:30 wel opletten

3e vrije training is enige die n uur is
Reputatie 7
- Vrijdag 27 april 2018
11:00-12:00 uur: Eerste vrije training live op kanaal 401, 404 en 405.

1ste vrije training is van 11:00 tot 12:30 wel opletten

3e vrije training is enige die n uur is

Scherp! @marcello74 bedankt voor de verbetering. #LekkerBezig
Stelling: Daniel Ricciardo is een betere coureur dan Max Verstappen. Wat vinden jullie?

Niet mee eens. Ze hebben alle twee hun sterke en hun mindere kanten. Het zijn beiden racers en dat willen we zien. Veel actie, en dat kan risicovol zijn.

Daniel heeft iets meer ervaring in F1. Maar Max is nog jong en die leert snel bij.
Reputatie 7
Badge +35
@marcello74
Is gelukkig toch nog goed opgenomen, met de al een week geleden ingestelde opname.
Reputatie 4
Badge +3
De GP van Spanje staat weer voor de deur! Wie denkt niet terug aan de wiel-to-wiel gevechten van Mansell en Senna op het rechte stuk, de magistrale overwinning van Schumacher in 1996, de overwinningen van Fernando Alonso in zijn thuisland, de vreemde overwinning van Maldonado en iets met de eerste overwinning van een jochie in een RedBull 😁
Klopt het dat bij de gids/EPG de Formula 1 voorbeschouwing tegenwoordig ook onder formula 1 race is neergezet? is dit een tijdelijk iets, EPG fout, vindt dit namelijk zeer irritant. Voel persoonlijk niks voor Ziggo Sport voorbeschouwing en kijk altijd alleen de race.
Reputatie 7
Badge +25
Hallo @Jonathan-458
Ik weet niet beter of ze doen dat altijd zo, marketingtruc om kijkers te trekken.
Ik verkeek me er ook een paar keer op, zie ik in de papieren tv gids staan start gp 13uur, krijg je eerst dat f1 cafe, begint de wedstrijd pas een uur later.
Hi @N.N.,
Uhm dacht dat het voorheen anders was, zal wel aan mij liggen.

Thx.

Redelijk mooie race geweest.
Reputatie 7
Badge +35
Ik zag dit verschil ook met eerdere opnames.
Misschien voor mensen die alleen de race willen opnemen handiger als de race alleen in de gids komt te staan, dat scheelt een uur ervoor en 3 kwartier erna.
Hi @N.N.,
Uhm dacht dat het voorheen anders was, zal wel aan mij liggen.

Thx.

Redelijk mooie race geweest.

Voorheen (vorig jaar) was dit idd zo. Stond de voorbeschouwing en de race apart in de EPG.

BTW een erg saaie race. Wel een mooi podium van Max. Wordt tijd dat Pirelli weer wat met de bandenkeuze gaat doen.
Reputatie 7
Badge +35
@Beeblebrox Helemaal mee eens, als er meer verschil zit in de banden kan er echt verschil mee gemaakt worden, een stuk sneller en eerder versleten of een stukje langzamer, maar gaan ze veel langer mee.
Dan wordt dat al een wedstrijd op zich en kunnen er in het laatste deel van de race nog flinke verrassingen komen.
Reputatie 4
Badge +3
op zich een saaie race jammer dat het niet een ronde langer was dan had Max tweede geworden
Reputatie 4
Badge +3
op zich een saaie race jammer dat het niet een ronde langer was dan had Max tweede geworden

Wees blij dat hij niet in ronde 70/70 Bottas had ingehaald. Dan was het helemaal feest geweest met de aangepaste uitslag doordat de vlag te vroeg werd gezwaaid.

Mercedes had dit perfect uitgerekend. Ze lieten Bottas precies bepaalde rondetijden rijden zodat Max net niet hem kon inhalen. Complimenten voor de Mercedes crew.
Reputatie 4
Badge +3
`Eindelijk terug op Frans grondgebied!' ... Op mijn timeline zie ik meer boze berichten over de files van en naar het circuit dan over de acties op de baan 😅