StevenMaas

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Formule 1 café : Rob Kamphues

Het Formule 1 café kijk ik regelmatig met plezier.
Ik vind het een leuke uitbreiding bij het formule 1 weekend met leuke nieuwtjes, discussies en entertainment.
In mijn ogen sluit het mooi aan op de vernieuwing binnen het wereldwijde formule 1 gebeuren.
Het racen tegen Robert Doornbos om het publiek erbij te betrekken, van Gameren die clips erbij zoekt om de jongere generatie erbij te betrekken en wat formule 1 geschiedenis te laten zien, Tim en/of Tom Coronel als een uitgesproken coureurs gesprekspartner en regelmatig leuke gasten.

Jammer genoeg stoor ik me steeds vaker aan de "gastheer" Rob Kamphues.
Hij zal ongetwijfeld ook een positieve inbreng hebben op het programma en zal het zeker beter doen dan ikzelf.
Maar deze "gastheer" laat zijn gasten regelmatig niet uitspreken, negeert uitleg van kenners en zet hiermee deze kenners in hun hemd en hij heeft overduidelijk moeite met van Gameren en wil hem als loser en klein kind wegzetten.

Een gastheer hoort in mijn ogen een discussie in goede banen te leiden en hiermee structuur aanbrengen in het programma.
Dit lukt Rob Kamphues niet.

Ik kan me vergissen, maar ik heb de indruk dat anderen in het programma ook moeite met hem hebben.
Als ik blikken en reacties van o.a. Olaf Mol, Robert Doornbos en van Gameren bekijk, zet hij met zijn opmerkingen en sneren het hele programma onder spanning.

Ik heb geen voorstel voor een betere gastheer, maar er moet zeker iets beters te vinden zijn dan deze stoorzender.
14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Vraag dit aan 1000 mensen en je krijgt duizend meningen.:relaxed:
sjorstang

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als het een objectief commentaar zou zijn zou ik de race bij ziggo volgen.. Maar mede door de Max-geile Kamphues kijk ik bij de Duitsers op RTL.. Ben zelf bereid om de helft van de race te willen missen o.dat je daar minder gekleurd commentaar krijgt en niet het chauvinistische gedoe wat je bij Ziggo voorgeschoteld krijgt .. Ik vind dit erg jammer..
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Het format is een café en dat proberen ze toch te benaderen.
Een hapje en een drankje en wat luchtig gebabbel.
Voor details over elk schroefje is dit niet het juiste programma.
Juist leuk om naar te kijken.
Ziggo geeft de F1 tenminste ruim aandacht.
Bij de NOS deden ze vroeger een item van 1 minuutje door iemand die er totaal geen verstand van had.
dicarlo

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Vooropgesteld. Formule 1 cafe vind ik een luchtig leuk en vermakelijk programma als opwarmer voor een grandprix.
Maar. 2 punten.
1. De Max Verstappen verheerlijking neemt irritante vormen aan. Van enige objectiviteit is al lang geen sprake meer, maar inmiddels wordt er in zijn geheel geen kritische houding meer aangenomen t.a.v. Max.
Voor de meer breed geïnteresseerden en liefhebbers past een iets meer journalistieke houding. Niet alle kijkers en liefhebbers zijn namelijk Max fetisjisten.

2. Dat er veel vrij weinig inhoudsvol wordt geluld is bekent. Maar in de afgelopen uitzending maakte dhr. Kamphues het wel heel bont.
Rob behandelde vragen van kijkers. Voorts leest hij twee vragen voor die hij het panel niet liet beantwoorden. Terecht vroeg Coronel of ze nog een antwoord moesten geven.
Dat liet Rob niet toe, terwijl het interessante vragen waren namelijk: Hoe hoog loopt de hartslag van een F1 coureur op? En, komt er een Grand Prix in Nederland?
Rob schakelt vervolgens naar van Gameren, die eerst begint over de vraag of Max schuld heeft aan zijn uitvalbeurten? Om vervolgens in koor met Rob te reageren in de sfeer van: "ach ach, natuurlijk niet, wat een domme vraag, dat weten we nu wel".
Het voorlezen van de vragen die hij niet liet beantwoorden samen met de vraag of Max schuld heeft aan zijn uitvalbeurten heeft welgeteld 45 seconden geduurd. 45 seconden dus helemaal niets, geen info, geen vermaak, geen achtergronden, geen meningen, helemaal niets.
Beste Rob, je had echt deze tijd beter kunnen gebruiken door het panel antwoord te laten geven op de vragen die je zelf stelt en bovendien relevant en interessant zijn.

Het onderwerp: "waarvoor gebruikt je de tijd die je voor de uitzending hebt" is in de breedte een aandachtspunt wat mij betreft. Als je blieft, iets minder inhoudloos gelul, iets meer inhoud.
En als er nog rek in zit, iets meer objectiviteit aangaande Max graag.

Dank je wel.

dicarlo
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik vind Rob Kamphues of moet ik Huis zeggen een niet geschikte kandidaat voor Ziggo Sport F1 en ben het hier mee eens, laat mensen niet uitspreken, hij weet het altijd beter en neem de voorbeeld met Carlos Sainz de een zegt het als SEEEEnzzz de andere aan SAAINNzzzz en als Robert of Tom Tim en andere Seenzzz zeggen heeft hij het weer over Saainnnzzz.

Sorry geef de oude vertrouwde Ruud Ter Weijde weer lekker terug en ja Olav, Jack en Rick zijn gelukkig weer samen, nu Allard Kalf en de boel is weer bij het oude.

Weg met KamHUIS - wel in de goede zin
Zeta

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ik ben het er helemaal eens. Rob Kamphues is een onprofessionele commentator. Laat mensen niet uitspreken. Vindt zichzelf heel interresant. Hij schreeuwt zo erg.
Probeert Robert Doornbos altijd onderuit te halen. Jammer.
Gelukkig geeft hij geen commentaar tijdens de race. Kijk graag de F1 bij Ziggo sport.
Het is wel super van Ziggo Sport dat ze de F1 uitzenden.
Shadow

Level 1
  • 26Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
azijnzeikers...
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Shadow wrote:
azijnzeikers...


Wie wij of die in de Ziggo Studio

Verklaar je nader
CreativeS

Level 13
  • 813Posts
  • 16Oplossingen
  • 161Likes
Zeta wrote:
Ik ben het er helemaal eens. Rob Kamphues is een onprofessionele commentator. Laat mensen niet uitspreken. Vindt zichzelf heel interresant. Hij schreeuwt zo erg.
Probeert Robert Doornbos altijd onderuit te halen. Jammer.

Het is maar goed dat meningen verschillen...
Ikzelf kan die Robert Doornbos juist weer niet waarderen. Hij laat niemand uitpraten en als er dan weer een een negatief grapje richting Doornbos gaat, dan wordt het op een zeer onsympathieke wijze afgeserveerd. Meneer Doornbos heeft ook eens een blauwe maandag in de F1 gezeten en heeft alle kennis in pacht (denkt hij). Perfect dat Coronel dan weer het tegenwicht biedt. Maar goed, we hebben in ieder geval na heel veel gezeik Olav Mol gekregen in plaats van Ronald van Dam 🙂 Vond die gratis lessen DRS (en wat het allemaal betekent) elke race maar weer zo verhelderend.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
CreativeS wrote:
Zeta wrote:
Ik ben het er helemaal eens. Rob Kamphues is een onprofessionele commentator. Laat mensen niet uitspreken. Vindt zichzelf heel interresant. Hij schreeuwt zo erg.
Probeert Robert Doornbos altijd onderuit te halen. Jammer.

Het is maar goed dat meningen verschillen...
Ikzelf kan die Robert Doornbos juist weer niet waarderen. Hij laat niemand uitpraten en als er dan weer een een negatief grapje richting Doornbos gaat, dan wordt het op een zeer onsympathieke wijze afgeserveerd. Meneer Doornbos heeft ook eens een blauwe maandag in de F1 gezeten en heeft alle kennis in pacht (denkt hij). Perfect dat Coronel dan weer het tegenwicht biedt. Maar goed, we hebben in ieder geval na heel veel gezeik Olav Mol gekregen in plaats van Ronald van Dam 🙂 Vond die gratis lessen DRS (en wat het allemaal betekent) elke race maar weer zo verhelderend.


Ben het geheel met je eens, ook Robert Doornbos denkt dat ie alles weet en kan, en ja hij Rob Kamphues zijn flink aan elkaar gewaagd. Die Ronald van Dam, jep dat was een aanfluiter zeg blij dat ie weg is, wel goed dat Olav Mol, Jack Plooij zich weer samen hebben gevoegd, dat mis ik wel uit de RTL GP tijd toen we nog met Ruud ter weijden aan tafel en in de studio zaten, dat vond ik lekker kijken naar de sport. Wij skippen meestal tot een 15 minuten voor de live race, dan hebben we het geneuzel weer achterwege.
Nylz

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Allereerst mogen we natuurlijk blij zijn dat we in Nederland een partij hebben die Formule 1 uitzendt. Dat is ook anders geweest natuurlijk. Maar hoewel het (eerst nog via Sport1) al bij Ziggo werd aangeboden voordat Verstappen zijn debuut maakte, gaat het inmiddels alleen nog maar over Max Verstappen. Zakelijk snap ik dat van Ziggo wel hoor... De meeste kijkers kijken voor Max. Maar voor een Formule 1 liefhebber is het geen leuke televisie.

Wat me daarnaast irriteert, is dat met het enorme succes van Verstappen, het hele team van Ziggo presentators een beetje naast zijn schoenen is gaan lopen... Het lijkt haast wel alsof ze denken dat het programma zoveel kijkers heeft dankzij hen. Dat geldt voor de eerder genoemde Kamphues, maar ook zeker voor Olav Mol en Jack Plooij.

Een laatste puntje van ergernis is het gebrek aan kennis in de studiogesprekken. De heren hebben zich de rol aangemeten van Formule 1 kenner. En hoewel bijvoorbeeld Doornbos natuurlijk ervaringsdeskundige is, blijkt hij vaak de historische feiten niet te kennen. Kamphues heeft sowieso geen idee waar hij over praat. (En dat zou helemaal niet zo erg zijn als hij zich daarbij neer zou leggen.) Van Gameren is qua kennis wel weer behoorlijk op de hoogte, maar is niet zo goed in "op tv zijn". En de toegevoegde waarde van een acteur, nieuwslezer of bn-er heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Zou Ziggo niet gewoon de hele uitzending van Sky Sports F1 over kunnen nemen? Volgens mij spreekt nagenoeg iedereen in Nederland goed genoeg Engels om dat moeiteloos te kunnen volgen. Ze hebben er een gezonde hoeveelheid aandacht voor Verstappen en ze zijn op een normale manier positief over Max. En verder maken ze daar gewoon fantastische televisie over een prachtige sport.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Nylz

De eigenaar van de Formule 1 is VodafoneZiggo/Liberty Global/Liberty Media en zij verkopen de beelden aan Fox Sport.

Welke wijze je leuk vindt is persoonlijk en gelukkig kunnen we allemaal kiezen via welke zender we naar Formule 1 kijken.
Nylz

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt
Inderdaad. Ieder zijn voorkeur. Dat sowieso.

Wat betreft het kiezen van een zender ben ik het niet met je eens. Sky Sports mag de beelden namelijk niet buiten de UK uitzenden. Dat staat in de contracten die zij hebben afgesloten met Formule 1. Dus de enige optie om Formule 1 via Sky Sports te kijken is via een illegale stream. Of je zou al een online abbonnement moet afsluiten bij hen, en dan via een VPN doen alsof je in Engeland kijkt... Niet ideaal natuurlijk.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Nylz wrote:
Allereerst mogen we natuurlijk blij zijn dat we in Nederland een partij hebben die Formule 1 uitzendt. Dat is ook anders geweest natuurlijk. Maar hoewel het (eerst nog via Sport1) al bij Ziggo werd aangeboden voordat Verstappen zijn debuut maakte, gaat het inmiddels alleen nog maar over Max Verstappen. Zakelijk snap ik dat van Ziggo wel hoor... De meeste kijkers kijken voor Max. Maar voor een Formule 1 liefhebber is het geen leuke televisie.

Wat me daarnaast irriteert, is dat met het enorme succes van Verstappen, het hele team van Ziggo presentators een beetje naast zijn schoenen is gaan lopen... Het lijkt haast wel alsof ze denken dat het programma zoveel kijkers heeft dankzij hen. Dat geldt voor de eerder genoemde Kamphues, maar ook zeker voor Olav Mol en Jack Plooij.

Een laatste puntje van ergernis is het gebrek aan kennis in de studiogesprekken. De heren hebben zich de rol aangemeten van Formule 1 kenner. En hoewel bijvoorbeeld Doornbos natuurlijk ervaringsdeskundige is, blijkt hij vaak de historische feiten niet te kennen. Kamphues heeft sowieso geen idee waar hij over praat. (En dat zou helemaal niet zo erg zijn als hij zich daarbij neer zou leggen.) Van Gameren is qua kennis wel weer behoorlijk op de hoogte, maar is niet zo goed in "op tv zijn". En de toegevoegde waarde van een acteur, nieuwslezer of bn-er heb ik nog niet kunnen ontdekken.

Zou Ziggo niet gewoon de hele uitzending van Sky Sports F1 over kunnen nemen? Volgens mij spreekt nagenoeg iedereen in Nederland goed genoeg Engels om dat moeiteloos te kunnen volgen. Ze hebben er een gezonde hoeveelheid aandacht voor Verstappen en ze zijn op een normale manier positief over Max. En verder maken ze daar gewoon fantastische televisie over een prachtige sport.


Helemaal bij aansluiten ??

Uitgelicht topic