AZ – Feyenoord: Op Veronica en FOX Sports Eredivisie zie je de bekerfinale live

Reputatie 6
Wie wint de beker?
Zondag 22 april maken AZ en Feyenoord zich op voor hun laatste kans om dit seizoen met een knal af te sluiten. Beide clubs gaan Europa in, maar er gaat maar 1 club met de TOTO KNVB Beker naar huis. Feyenoord kon de titel niet prolongeren, want de Rotterdammers haakten al vroeg in het seizoen af. AZ speelde dit seizoen misschien wel het aantrekkelijkste voetbal van iedereen, maar liet het telkens in de topwedstrijden afweten. AZ en Feyenoord zijn dit seizoen als nummer 3 en 4 van de competitie dus ‘best of the rest’ en maken zondag 22 april in de Kuip samen uit wie de opvolger wordt van Vitesse.
Veronica en FOX Sports Eredivisie zenden de finale om 18.00 uur live uit. Op FOX Sports kan je ook nog kiezen voor de zogenoemde ‘Player Cam’. Dat betekent dat een camera een bepaalde speler de hele wedstrijd volgt. Kijk je liever via FOX Sports? Kies dan voor een abonnement, of je gaat voor de dagpas.

Hoe zit het nou met Europees voetbal en de ranglijst?
Feyenoord en AZ spelen komend weekend de KNVB-bekerfinale. De finalisten zijn al zeker van plaatsing voor de voorronde van de Europa League door de stand in de competitie. Ze moeten alleen nog flink wat geduld hebben tot ze duidelijkheid krijgen over het instroommoment in Europa. Het zou namelijk zomaar kunnen dat de bekerwinnaar zich direct plaatst voor de groepsfase van de Europa League, die start in september. Een ander scenario is dat de winnaar van de beker in de laatste voorronde moet instromen, wat normaal het geval is, die in augustus al begint. Dit heeft een grote impact op de voorbereiding, want het scheelt een maand. Na de finale van de Europa League komt er pas duidelijkheid voor de bekerwinnaar. Het ligt namelijk aan de winnaar van de Europa League.

Winst van Arsenal of Olympique Marseille zou ideaal zijn. Die clubs halen via de eigen competitie geen plek in de Champions League, maar kunnen dat via de Europa League alsnog afdwingen. In dat geval schuift het directe Europa League-ticket van Arsenal of Marseille door naar Nederland en dat ticket is dan voor de bekerwinnaar. Wanneer Atlético Madrid of Red Bull Salzburg de Europa League wint, moet de Nederlandse bekerwinnaar voorronde spelen. Het afwachten is verre van ideaal, maar het kan het wachten zeker waard zijn!

Wanneer begint het seizoen weer voor de prijswinnaars?
Kampioen PSV: derde voorronde Champions League (kampioenenroute) 7/8 augustus.
Nummer twee: tweede voorronde Champions League (competitieroute) 24/25 juli.
Bekerwinnaar: Nog niet bekend.
Nummer drie AZ: Nog niet bekend.
Winnaar play-offs: tweede voorronde Europa League 26 juli.

Welk team mag volgens jullie na winst die befaamde badjas aantrekken?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

2 Reacties

Reputatie 7
Badge +21
Ik denk Feyenoord. Maar AZ gun ik het ook weer. Zij hebben in mijn ogen best wel goed gedaan in de competitie, met het aantrekkelijkste voetbal. Jammer dat zij tegen de grotere clubs niet echt konden brengen. En vooral tegen PSV wat ongelukkig paar weken terug. Maar wat ik meestal zeg. De beste mag winnen, en hopelijk een aantrekkelijke wedstrijd.
Reputatie 4
Badge +1
Aangezien ik deels Rotterdammer ben... ga ik logischerwijs voor jawel.. Feyenoord.
Maar ben wel van het type; Moge de beste winnen.
De bal is eenmaal rond 😉
Dus iedereen; Succes vanavond 🙂