1
Vraag
2
Reageer en help mee
MeindertF1

Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes

Assen of Zandvoort voor de DutchGP

We hebben er allemaal genoeg over gelezen, wordt de DutchGP op Assen verreden of op Zandvoort. Gaat de Nederlandse organisatie voor het circuit met de historie, of voor het circuit waar de minste aanpassingen nodig zijn? Bij de beide circuits zullen grote aanpassingen gedaan moeten worden wil de Formule 1 daar gehouden kunnen worden.

Verstappen zei zelf al, `wanneer de DutchGP er komt, wordt het sowieso een gekkenhuis' :yum:
21 Reacties 21
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Waarom kan ik anders niet invullen? Milieuvervuilende activiteiten moeten niet gepropageerd worden.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik stem voor Assen, dat is traditie en moet zo blijven
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Ik stem voor Assen, dat is traditie en moet zo blijven

De GP met motoren wordt op het circuit in Assen, de GP met auto's (Formule 1) werd ooit op het circuit in Zandvoort verreden. Waar ligt de traditie?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Ik vind dat de grote GP de formule 1 in Zandvoort gehouden moet worden weer zoals het was, de baan is voor miljoenen aangepast en kan opzich gerealiseerd worden.

In Assen moeten ze eers 20 miljoen bij elkaar zien te krijgen en daar ben ik nog niet zo zeker van, dat de burger dat gaat ophoesten, en de baan moet aangepast worden, extra kosten.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Ik kies persoonlijk voor Assen, want dat is lekker dicht bij huis :upside_down:
MeindertF1
Topicstarter
Level 8
  • 194Posts
  • 3Oplossingen
  • 52Likes
xGarfieldx-Dave wrote:
Ik vind dat de grote GP de formule 1 in Zandvoort gehouden moet worden weer zoals het was, de baan is voor miljoenen aangepast en kan opzich gerealiseerd worden.

In Assen moeten ze eers 20 miljoen bij elkaar zien te krijgen en daar ben ik nog niet zo zeker van, dat de burger dat gaat ophoesten, en de baan moet aangepast worden, extra kosten.


Zandvoort is natuurlijk hét autosportcircuit van Nederland, maar Assen is verder als circuit. Daar zijn ze facilitair in een betere staat dan Zandvoort. Ook heeft Assen betere logistieke en uitbreidingsmogelijkheden. Zandvoort loopt bij elk groot evenement namelijk ook tegen de badgasten en de geluidsklachten aan. Zandvoort heeft de Randstad (financiën) mogelijk meer achter zich staan.

Ik vind het zelf een lastige keuze. Heb op beide circuits gereden en ik gun het beide organisatoren.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Michael Ziggo wrote:
Ik kies persoonlijk voor Assen, want dat is lekker dicht bij huis :upside_down:


Jij zit op kantoor bij Thijs neem ik dan aan :wink:
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
xGarfieldx-Dave wrote:

In Assen moeten ze eers 20 miljoen bij elkaar zien te krijgen en daar ben ik nog niet zo zeker van, dat de burger dat gaat ophoesten, en de baan moet aangepast worden, extra kosten.

Waarom zou de burger dat moeten ophoesten? Heeft Assen geen andere prioriteiten?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Jan F. wrote:
xGarfieldx-Dave wrote:

In Assen moeten ze eers 20 miljoen bij elkaar zien te krijgen en daar ben ik nog niet zo zeker van, dat de burger dat gaat ophoesten, en de baan moet aangepast worden, extra kosten.

Waarom zou de burger dat moeten ophoesten? Heeft Assen geen andere prioriteiten?


Goed lezen Jan F. het gaat ook de burger in Assen geld kosten als er Formule 1 wordt gereden, en ik denk dat Assen geld beter kan besteden dan dat bedoel ik.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als ik het goed begrepen heb, gaat Assen hier geen cent instoppen, dat geld zou binnen moeten komen door sponsoren en entreegelden.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Be rt wrote:
Als ik het goed begrepen heb, gaat Assen hier geen cent instoppen, dat geld zou binnen moeten komen door sponsoren en entreegelden.


Gelukkig maar, dan wie weet ooit in de toekomst
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
xGarfieldx-Dave wrote:


Gelukkig maar, dan wie weet ooit in de toekomst

Inderdaad gelukkig maar. Ik heb iets met Assen. Ik heb er van 1954-1961 gewoond en daar mijn middelbare school (HBS-b) gedaan. Mijn ouders hebben daar nog tot het begin van de jaren 70 gewoond, dus ik kwam er nog wel eens.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Jan F. wrote:
xGarfieldx-Dave wrote:


Gelukkig maar, dan wie weet ooit in de toekomst

Inderdaad gelukkig maar. Ik heb iets met Assen. Ik heb er van 1954-1961 gewoond en daar mijn middelbare school (HBS-b) gedaan. Mijn ouders hebben daar nog tot het begin van de jaren 70 gewoond, dus ik kwam er nog wel eens.


Ik heb ook iets met Assen heb van 1983 tot 2000 gekampeerd op toen Euroase Bospark Lunsbergen nu Roompot Lunsbergen in Borger, in de zomer kwamen we vaak in Assen en omgeving :wink:
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Puur uit praktische overwegingen (logistiek, voorzieningen, e.d.) verwacht ik dat Assen de meeste kans maakt op een F1 GP.

Maar je kent ons Nederlanders, als er geld voor betaald moet worden worden we allemaal heel voorzichtig en terughoudend. Sponsoren zie ik er ook niet op duiken voorlopig dus ik vrees dat dit bij een fabeltje blijft.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Misschien dat Jumbo wel te porren is voor wat actie. Ze zitten al flink in het wereldje met de Jumbo Racedagen en de sponsoring van Max Verstappen.
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
Michael Ziggo wrote:
Misschien dat Jumbo wel te porren is voor wat actie. Ze zitten al flink in het wereldje met de Jumbo Racedagen en de sponsoring van Max Verstappen.
Als er een bedrijf opstaat zal dat toch wel Heineken worden lijkt me.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ik hoop op Zandvoort. In het verleden waren hier al races. En assen bekend om zijn TT. Dus ieder wat wils...
Beeblebrox

Level 14
  • 884Posts
  • 50Oplossingen
  • 153Likes
Ik hoop op Zandvoort, zeker uit historische overwegingen. Maar logistiek gezien is het een probleem. Op de racedagen is het al een chaos qua bereikbaarheid. :race_car: :race_car:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Beeblebrox wrote:
Ik hoop op Zandvoort, zeker uit historische overwegingen. Maar logistiek gezien is het een probleem. Op de racedagen is het al een chaos qua bereikbaarheid. :race_car: :race_car:


Ja als kind kon ik horen dat er races waren. Woonde in Haarlem tegen Bloemendaal aan. Met de fiets eerder aankomen met de auto of trein/bus... Jeugd herinneringen:relaxed:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic