Assen of Zandvoort voor de DutchGP

• 12 maart 2018
  • 21 Reacties
  • 1196x Bekeken

Reputatie 4
Badge +3
We hebben er allemaal genoeg over gelezen, wordt de DutchGP op Assen verreden of op Zandvoort. Gaat de Nederlandse organisatie voor het circuit met de historie, of voor het circuit waar de minste aanpassingen nodig zijn? Bij de beide circuits zullen grote aanpassingen gedaan moeten worden wil de Formule 1 daar gehouden kunnen worden.

Verstappen zei zelf al, `wanneer de DutchGP er komt, wordt het sowieso een gekkenhuis' 😋

Waar zie jij het liefste de DutchGP?

21 Reacties

Reputatie 7
Badge +25
Waarom kan ik anders niet invullen? Milieuvervuilende activiteiten moeten niet gepropageerd worden.
Reputatie 7
Badge +26
Ik stem voor Assen, dat is traditie en moet zo blijven
Reputatie 7
Badge +25
Ik stem voor Assen, dat is traditie en moet zo blijven
De GP met motoren wordt op het circuit in Assen, de GP met auto's (Formule 1) werd ooit op het circuit in Zandvoort verreden. Waar ligt de traditie?
Reputatie 7
Badge +26
Ik vind dat de grote GP de formule 1 in Zandvoort gehouden moet worden weer zoals het was, de baan is voor miljoenen aangepast en kan opzich gerealiseerd worden.

In Assen moeten ze eers 20 miljoen bij elkaar zien te krijgen en daar ben ik nog niet zo zeker van, dat de burger dat gaat ophoesten, en de baan moet aangepast worden, extra kosten.
Reputatie 7
Ik kies persoonlijk voor Assen, want dat is lekker dicht bij huis 🙃
Reputatie 4
Badge +3
Ik vind dat de grote GP de formule 1 in Zandvoort gehouden moet worden weer zoals het was, de baan is voor miljoenen aangepast en kan opzich gerealiseerd worden.

In Assen moeten ze eers 20 miljoen bij elkaar zien te krijgen en daar ben ik nog niet zo zeker van, dat de burger dat gaat ophoesten, en de baan moet aangepast worden, extra kosten.

Zandvoort is natuurlijk hét autosportcircuit van Nederland, maar Assen is verder als circuit. Daar zijn ze facilitair in een betere staat dan Zandvoort. Ook heeft Assen betere logistieke en uitbreidingsmogelijkheden. Zandvoort loopt bij elk groot evenement namelijk ook tegen de badgasten en de geluidsklachten aan. Zandvoort heeft de Randstad (financiën) mogelijk meer achter zich staan.

Ik vind het zelf een lastige keuze. Heb op beide circuits gereden en ik gun het beide organisatoren.
Reputatie 7
Badge +26
Ik kies persoonlijk voor Assen, want dat is lekker dicht bij huis 🙃

Jij zit op kantoor bij Thijs neem ik dan aan 😉
Reputatie 7
Badge +25

Waarom zou de burger dat moeten ophoesten? Heeft Assen geen andere prioriteiten?
Reputatie 7
Badge +26

Waarom zou de burger dat moeten ophoesten? Heeft Assen geen andere prioriteiten?

Goed lezen Jan F. het gaat ook de burger in Assen geld kosten als er Formule 1 wordt gereden, en ik denk dat Assen geld beter kan besteden dan dat bedoel ik.
Reputatie 7
Badge +35
Als ik het goed begrepen heb, gaat Assen hier geen cent instoppen, dat geld zou binnen moeten komen door sponsoren en entreegelden.
Reputatie 7
Badge +26
Als ik het goed begrepen heb, gaat Assen hier geen cent instoppen, dat geld zou binnen moeten komen door sponsoren en entreegelden.

Gelukkig maar, dan wie weet ooit in de toekomst
Reputatie 7
Badge +25

Inderdaad gelukkig maar. Ik heb iets met Assen. Ik heb er van 1954-1961 gewoond en daar mijn middelbare school (HBS-b) gedaan. Mijn ouders hebben daar nog tot het begin van de jaren 70 gewoond, dus ik kwam er nog wel eens.
Reputatie 7
Badge +26

Inderdaad gelukkig maar. Ik heb iets met Assen. Ik heb er van 1954-1961 gewoond en daar mijn middelbare school (HBS-b) gedaan. Mijn ouders hebben daar nog tot het begin van de jaren 70 gewoond, dus ik kwam er nog wel eens.

Ik heb ook iets met Assen heb van 1983 tot 2000 gekampeerd op toen Euroase Bospark Lunsbergen nu Roompot Lunsbergen in Borger, in de zomer kwamen we vaak in Assen en omgeving 😉
Reputatie 7
Puur uit praktische overwegingen (logistiek, voorzieningen, e.d.) verwacht ik dat Assen de meeste kans maakt op een F1 GP.

Maar je kent ons Nederlanders, als er geld voor betaald moet worden worden we allemaal heel voorzichtig en terughoudend. Sponsoren zie ik er ook niet op duiken voorlopig dus ik vrees dat dit bij een fabeltje blijft.
Reputatie 7
Misschien dat Jumbo wel te porren is voor wat actie. Ze zitten al flink in het wereldje met de Jumbo Racedagen en de sponsoring van Max Verstappen.
Reputatie 4
Badge +8
Misschien dat Jumbo wel te porren is voor wat actie. Ze zitten al flink in het wereldje met de Jumbo Racedagen en de sponsoring van Max Verstappen. Als er een bedrijf opstaat zal dat toch wel Heineken worden lijkt me.
Reputatie 7
Badge +26
Ik hoop op Zandvoort. In het verleden waren hier al races. En assen bekend om zijn TT. Dus ieder wat wils...
Ik hoop op Zandvoort, zeker uit historische overwegingen. Maar logistiek gezien is het een probleem. Op de racedagen is het al een chaos qua bereikbaarheid. 🏎 🏎
Reputatie 7
Badge +26
Ik hoop op Zandvoort, zeker uit historische overwegingen. Maar logistiek gezien is het een probleem. Op de racedagen is het al een chaos qua bereikbaarheid. 🏎 🏎

Ja als kind kon ik horen dat er races waren. Woonde in Haarlem tegen Bloemendaal aan. Met de fiets eerder aankomen met de auto of trein/bus... Jeugd herinneringen☺
De infrastructuur rond Zandvoort moet wel heel erg onder handen genomen worden. Met de huidige situatie is een DTM-race al een drama qua verkeer en bereikbaarheid. Nee, mijn stem gaat naar Assen. Hoewel ik het liever op Zandvoort heb, heeft Assen het gewoon véél beter voor elkaar. En over dat milieugezeik? Wie hou je voor de gek? Onzin.
Reputatie 4
Badge +3
Voor 30 miljoen komt de Formule 1 met Max Verstappen naar Assen
Niet meer in de file naar Spa-Francorchamps, maar probleemloos doorrijden naar Assen. Volgens ‘The Netherlands Grand Prix Foundation’ gaan we daar (en niet in Zandvoort) Max Verstappen in de Formule 1 zien rijden. Doel: 2020, of kort daarna. Het bedrijfsleven heeft zich ruimschoots gemeld, provincie en gemeente zien kansen voor werkgelegenheid en toerisme. Lees meer op: https://www.deondernemer.nl/nieuwsbericht/174040/30-miljoen-formule-1-max-verstappen-assen

Vorige maand is dit artikel verschenen in de krant:

ASSEN - Er zijn weer flinke stappen gezet om de Formule 1 naar Assen te halen. Tijdens de TT blijkt een delegatie van de organisatie van de Formule 1 in het geheim op bezoek te zijn geweest.

En dat heeft een voor het TT Circuit positief rapport opgeleverd. Jos Vaessen hoorde dit tijdens een bezoek aan Hockenheim waar vandaag een Formule 1 wedstrijd was. Vaessen is de man die het voortouw neemt in het naar Assen halen van de Formule 1.

Lees ook: Jos Vaessen over Formule 1: Het kabinet is het Noorden nog wat verschuldigd​

Opsteker
"Wij wisten helemaal niet dat ze zouden komen. Dit rapport is voor ons een enorme opsteker en daarnaast hebben we in Duitsland weer hele goede gesprekken gevoerd met de organisatie van de Formule 1. Die was lovend over de organisatie van de TT. Ons werd gevraagd door te gaan met dit project."

Ook heeft Vaessen een bezoek gebracht aan de verschillende renstallen: "Die zijn zeer enthousiast. Natuurlijk ook door Max Verstappen, de toenemende populariteit in Nederland en niet onbelangrijk: we waren uitgenodigd om naar Hockenheim te komen, dus het was niet ons initiatief."

Afgesproken is dat eind augustus opnieuw een delegatie van de Formule 1 naar Assen komt. Dan vooral om de diverse faciliteiten te bekijken. "Ze kijken dan bijvoorbeeld hoe het medisch centrum en de persruimte eruitzien, en of het logistiek allemaal in orde is. Daarnaast willen we aanpassingen aan het circuit doen en ook die zijn zeer positief ontvangen."

Lees ook: Zó presenteert Assen zich internationaal als Formule 1 stad​

De deur een stuk open
Het is dus nog niet zeker of de Formule 1 naar Assen komt, maar vertrouwen heeft Vaessen er zeker in. "In december zei ik, 'we hebben de voet tussen de deur', en nu zeg ik 'we hebben de deur een stuk open'. Ik heb echt het idee dat het erin zit. En voor de organisatie van de Formule 1 is het ook een prioriteit om de Formule 1 naar Nederland te brengen."

Volgens Vaessen moet dit najaar de definitieve beslissing vallen: "We hebben gezegd dat in 2020 de Formule 1 naar Assen moet kunnen komen. Daar reageerden ze in ieder geval niet negatief op. Het is allemaal natuurlijk nog niet zeker, maar we hebben dit weekend niet één, maar een heleboel stappen gezet.

Reageer