Noordwijker49

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zonnepanelen - Sunny Portal geeft geen rapportage meer door

De omvormer van mijn zonnepanelen is met een vaste datakabel verbonden met mijn Connect Box (CH7465LG-ZG) om informatie (zoals actueel pv vermogen) door te sturen naar Sunny Portal (SP). SP rapporteert elke dag wat te opbrengst was van de panelen over de vorige dag. Sinds maanden wordt 0 gerapporteerd door SP, terwijl de installatie goed functioneert. Inmiddels is de datakabel vervangen en een print in de omvormer, echter nog steeds geeft de rapportage 0 aan. Door SP wordt aangegeven dat ik poort 1024 en hoger op het modem moet openen. KAN IEMAND MIJ DAARMEE HELPEN ?
Bij voorbaat dank, Martin Ruigrok
4 Reacties 4
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Wij hebben reeds ook zonnepanelen die je via Wifi kan uitlezen en in de app kan weergeven.

A: Is je Wifi SSID van de Zonnepanelen omgezet naar je Wifi SSID van je eigen wifi netwerk.

B: Hoeveel apparaten zijn er verbonden met de 2,4 GHz band - Probeer te kijken of je deze kan verdelen tussen 2,4GHz en 5GHz

C: Je kan als het goed is via de App van je Zonnepanelen alles instellen, zo niet kan je het volgende doen:

Ga naar de wifi ssid van je zonnepanelen, open in een browser de link, meestal 10.10.100.253/254 probeer via die de wifi ssid te koppelen aan je eigen netwerk zoals in optie A is beschreven, dit moet 2 keer, eerst wordt je Netwerk gekoppeld, daarna word je wifi ssid gekoppeld en vervalt je Zonnepanelen wifi ssid.

Hoop dat dit duidelijkheid bied.
Noordwijker49
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je reactie. Omdat sinds april 2014 (plaatsing panelen) tot een aantal maanden geleden Sunny Portal altijd naar behoren gerapporteerd heeft (waaronder in grafiekvorm), wil ik daar voorlopig aan vast blijven houden. Ik mis echter het inzicht om genoemde poorten (1024 en hoger) ,zoals aangedragen door SP, te openen. groeten Martin
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Oke, poorten en software matig kan ik niet garanderen. Er komen gelukkig meer mensen in dit topic die je wellicht verder kunnen helpen. Mocht dat niet werken dan kunnen we altijd nog een moderator inzetten.
Ik ga morgen nog even verder zoek op het net ?
peter123456

Level 6
  • 99Posts
  • 0Oplossingen
  • 30Likes
er is misschien iets mis gegaan met het ip adres van de panelen, dit is te controleren door de panelen te pingen vanaf een in het zelfde netwerk aangesloten pc of laptop.
eventueel een ip-scanner( even downloaden) loslaten op je netwerk.
wel doen als het licht is........
(google er maar eens op)

Uitgelicht topic