RuudArnold

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo WifiSpots instellen op de Xiaomi Mi A2.

Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe GSM, een Xiaomi Mi A2. Deze draait op Android 8.1
Hiervoor had ik een HTC One M8 en die draait op Android 6.0
Ik wil op mijn nieuwe GSM de Ziggo hotspots instellen en hiervoor heb ik het Ziggo stappenplan voor het downloaden van het certificaat al enkele malen gevolgd.
Maar wat ik ook doe, ik krijg ik geen verbinding met de Ziggo hotspots.
Als ik mijn oude toestel verbind met de Ziggo hotspots dan gaat dat direct.
Graag ontvang ik hierbij tips en/of hulp.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi RuudArnold,

Waarschijnlijk gaat het mis omdat het juiste certificaat niet geïnstalleerd kan worden, omdat Xiaomi er niet tussen staat. Is gelukkig geen ramp, want zonder certificaat kun je nog steeds op een veilige manier gebruik maken van de wifispots.
In het stappenplan voor wifispots instellen kies je dan voor 'Overig' in plaats van Android. Je krijgt dan te zien wat je moet instellen, namelijk:


Je moet dus het netwerk met als naam Ziggo aanklikken en dan die gegevens invullen. Let er echter wel op dat dit niet lukt met je eigen wifispots, dus of je moet dit ergens anders dan thuis instellen of je zet even je modem uit zodat je zeker weet dat je de wifispots van je buren te pakken hebt.

Groet,
Evert

Bekijk in context

5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi RuudArnold,

Waarschijnlijk gaat het mis omdat het juiste certificaat niet geïnstalleerd kan worden, omdat Xiaomi er niet tussen staat. Is gelukkig geen ramp, want zonder certificaat kun je nog steeds op een veilige manier gebruik maken van de wifispots.
In het stappenplan voor wifispots instellen kies je dan voor 'Overig' in plaats van Android. Je krijgt dan te zien wat je moet instellen, namelijk:


Je moet dus het netwerk met als naam Ziggo aanklikken en dan die gegevens invullen. Let er echter wel op dat dit niet lukt met je eigen wifispots, dus of je moet dit ergens anders dan thuis instellen of je zet even je modem uit zodat je zeker weet dat je de wifispots van je buren te pakken hebt.

Groet,
Evert
RuudArnold
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de reactie, maar dit is dan een onbeveiligde verbinding toch? Ik heb op mijn oude telefoon altijd met de beveiligde verbinding gewerkt en dat wil ik ook op mijn nieuwe telefoon.
Ik had trouwens ook via MijnZiggo het Hotspot wachtwoord gewijzigd en het resultaat is dat ik nu niet meer kan aangeven of ik gebruik wil maken van hotspots, de optie is nu verdwenen. Ik kan dus ook niet zien of ik certificaat A of B moet downloaden.
Ik wacht nog maar even af totdat alles in MijnZiggo weer goed werkt.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Nee, dit is niet onbeveiligd, kijk maar in het tabelletje dat ik gepost heb.
Met je vorige telefoon kon je inderdaad wel een certificaat downloaden, aangezien dat een veel gebruikt telefoonmerk is en 'Europees'. Xiaomi is vooral Chinees, ze komen wel steeds meer naar Europa, maar ik verwacht dat het nog wel even gaat duren voordat daar een certificaat voor beschikbaar is.

Het A of B maakt niet uit, er hoeft/kan namelijk ook geen certificaat gedownload worden.
Wellicht dat één van de certificaten wel werkt op je telefoon, maar dat zul je alleen door proberen achter komen. Ik zou dan de makkelijke weg kiezen, (omdat die niet onveilig is) en wifispots instellen zonder certificaat.
RuudArnold
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor de toelichting. Wat ik ook probeer, ik krijg nergens de opties te zien die jij beschrijft.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hier is het linkje naar het stappenplan zoals jij die nodig hebt, je krijgt dan hetzelfde plaatje als hierboven te zien.

Dan ga je naar je WiFi instellingen, tik je het netwerk Ziggo aan en dan kun je de gegevens invullen zoals ze in het plaatje staan.

Uitgelicht topic