Vraag

XBOX 360 Live verbinding lukt niet en daardoor geen update

Ik heb Horizon mediabox en krijg het al een hele tijd niet voor elkaar om op mijn XBOX 360 de software te updaten. Feitelijk komt de connectie met XBOX LIve niet tot stand.

Ik heb al heel veel geprobeerd:
  • Update via USB-stick direct op de XBOX-console zelf
  • Op de XBOX -terug naar fabrieksinstellingen
  • Port forwarding inclusief vast IP-adres voor de XBOX.
Ik heb nog niet UPnP aan te zetten of iets met DMZ. Geen idee wat ik dan in welke volgorde moet doen.

Ik heb diverse mensen op internet met soortgelijke issues gezien.
Wie kan mij helpen?

10 Reacties

Beste @Gerald2,

Als ik u goed begrijp zet de XBOX 360 geen XBOX Live verbinding op bij gebruik van de Mediabox XL als modem. U heeft dus geen apart modem en de Xbox 360 maakt wel verbinding met het Internet?

Indien u foutmelding krijgt svp deze 1:1 overnemen.

Heeft u op de Mediabox XL of Xbox 360 diverse netwerk instellingen aangepast? Zo ja kunt u zo veel mogelijk details delen.

En hoe is de Xbox 360 aangesloten?

MVG
Hoi Jonathan,

fijn dat je wil helpen!
Code : 4467-0000-0080-0300-D000-0185
Ik heb ook wel eens net andere codes gehad die hier op lijken...

Ik krijg dus de melding dat ik de software moet updaten, als ik dat doe dan krijg ik inderdaad de lange foutcode. In de tekst met de melding krijg ik dan ook altijd dat ik verbinding met XBOX-live niet is gelukt en dat de XBOX-live connectie moet testen. Als ik via instellingen de LIVE-box connectie test dan krijg ik uiteindelijk de melding dat ik eerst moet updaten omdat ik anders geen connectie kan krijgen met XBOX-live. Kortom, vicieuze cirkel. Er is wel connectie met internet.

XBOX is met ethernet-kabel gekoppeld aan de Horizon-box. Ik heb geen aparte router naast de Horizon-box. Verder HDMI-kabel richting TV. Verder nog de Kinnect-sensor.

Wat heb ik allemaal geprobeerd:

• Update bestand op USB-stick en dan starten (in een ver verleden was dat wel eens de oplossing).
  • Via draadloze verbinding ipv bedraad
  • Draadloos via 4G via de mobiel (dus buiten horizon-box om)
  • Cache en dergelijke leeg maken op de x-box
  • Port forwarding aanzetten op Mediabox, vast IP-adres voor XBOX
  • Gisteren nog DMZ voor dit IP-adres aangezet (port forwarding uitgezet).
  • UPnP staat uit heb ik gezien
  • Ik heb ook nog eens de hard-disk eruit gehad en met USB-stick proberen op te starten.
  • Mijn Horizon-box is ook wel regelmatig helemaal uit geweest (inclusief bekabeling en power eraf).
Volgens mij zit het dus vooral dat ie maar geen verbinding heeft met XBOX-live...

B.v.d.
Gerald
Thx, zou je ook nog de huidige systeem firmware willen doorgeven.
Waar vind ik die? Je bedoelt van de X-box toch?
Zal ik vanavond opzoeken. Lukt nu even niet.
  1. Druk op de Xbox-knop om de guide te openen.
  2. Selecteer Systeem > Instellingen.
  3. Selecteer Systeem > Consolegegevens.
  4. De versie van het besturingssysteem staat op de tweede rij.
source; Xbox support
Reputatie 3
Badge +1
Ik zou Upnp eens aanzetten, dat is noodzakelijk voor Xbox Live

https://support.xbox.com/nl-NL/xbox-one/networking/upnp-not-successful
@Jonathan-458 : Ik kan firmware in de XBOX echt nergens vinden. Bij Console settings en dan Systeminfo staat er
Current setting
dashboard : 2.0.17526.0.

Onderaan staan nog wat code:

X : 41D5-3D23-A8Ce-7D88
S: 93CC-76BE-8A98-35BA

Ik kreeg net een iets andere melding 4476-0000-3080-0506-D000-016B dan vorige keer trouwens.

@Haander : Ik heb UPNP aangezet. Dat hielp nog niet. Ga ik weer uitzetten denk ik. Die heeft volgens mij nog nooit aangestaan. In het verleden deed ie het wel.

Dank beiden!
@Gerald2
Microsoft raad de volgende fixes aan voor errors;
De laaste Xbox 360 update staat erop 17526, probeer eerst de genoemde oplossingen en check of de harddisk van de console gewoon goed werkt, dit kan je doen door bestanden heen en weer te verplaatsten.

Mochten de eerder oplossingen niet werken zie dan; Troubleshoot problems with an update to your Xbox 360 console en kies voor "solution 7"

Ik vermoed dat er tijdens het update proces iets niet helemaal goed is gegaan.

Console is niet gemod toch?

ps. schrijf je savegames voor de zekerheid even weg naar een USB stick.
Beste Jonathan (en Haander),

dank voor jullie tips. Ik had al zo'n beetje alles geprobeerd. Mijn harddisk was al leeg, dus formatteren en zo had ik blijkbaar al eens gedaan. Verplaatsen van items van en naar de harddisk lukt op zich wel. Blijft dus een raar fenomeen.

Ik heb als laatste net de hard-disk eruit gehaald en gehouden en een USB-stick (met eigenlijk te weinig opslagruimte) geformateerd en er hier een systeemdisk van laten maken door de XBOX. Moest alles weer confgureren, maar het werkt!

Ik heb nog niet geprobeer of ie het ook doet nu met de Hard-disk erin. De kinderen geven toch niet zoveel om opslaan van gegevens, dus ik laat het maar even zo. Hij is weer te gebruiken. Niet helemaal zoals het hoort. Maar dat geloof ik wel.

Dank voor jullie hulp.
@Gerald2
Graag gedaan, hopelijk zal hij het ook weer doen met de harddisk.

Reageer