voyagerB

Level 5
  • 71Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Wifi straling groter door versterker

Heb nu prima ontvangst als gevolg van het plaatsen van een versterker die het signaal vanuit de connectbox geplaatst nabij de meterkast versterkt. Vroeger vond ik de klachten van mijn vriendin over wifi straling altijd maar aanstellerij. Maar sinds ik de versterker heb, merk ik zelf dat ik onrustig ben, een vage hoofdpijn heb en me moeilijker kan concentreren.

Iemand zelfde ervaringen? Tips? 's Nachts uitzetten?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Het is geen "versterker", het maximale uitzend-vermogen blijft 100 mW. 🙂

Bekijk in context

17 Reacties 17
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Welk merk versterker en model is het?
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Het is geen "versterker", het maximale uitzend-vermogen blijft 100 mW. 🙂
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
voyagerB wrote:

Maar sinds ik de versterker heb, merk ik zelf dat ik onrustig ben, een vage hoofdpijn heb en me moeilijker kan concentreren.

Iemand zelfde ervaringen? Tips? 's Nachts uitzetten?


Waar moet je je 's nachts dan zo op concentreren?
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
https://www.youtube.com/watch?v=yCt_8o7vv8E :joy:
voyagerB
Topicstarter
Level 5
  • 71Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes
Het is de witte Ziggo wifibooster via stopcontact.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
voyagerB Dat "ding" boost niets (hij geeft gewoon door, wat hij aangeboden krijgt). 😉
Verwijderd account
Niet van toepassing
Het is inderdaad géén versterker, want de sterkte is aan maxima gebonden door gereguleerd door de Telecom-wet.
Het is een extra wifi-punt dat er voor zorgt dat waar ergens géén of onvoldoende wifisignaal is wel weer wifisignaal is.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
N.N. , wat heeft die meid van Zorreguieta hier mee te maken? 😉
Verwijderd account
Niet van toepassing
Gusto wrote:
N.N. , wat heeft die meid van Zorreguieta hier mee te maken? 😉

Hallo Gusto
Als ik haar zie versterkt dat bij mij ook iets:wink:
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Ach..... , iedereen zijn perversie. 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
DennyW wrote:
voyagerB wrote:

Maar sinds ik de versterker heb, merk ik zelf dat ik onrustig ben, een vage hoofdpijn heb en me moeilijker kan concentreren.

Iemand zelfde ervaringen? Tips? 's Nachts uitzetten?


Waar moet je je 's nachts dan zo op concentreren?


Op het slapen natuurlijk. Zonder concentratie slaap je niet. En sommige mensen doen soms voor die tijd nog even 5 minuten wat anders ... :stuck_out_tongue_closed_eyes:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
Gusto wrote:
N.N. , wat heeft die meid van Zorreguieta hier mee te maken? 😉

Hallo Gusto
Als ik haar zie versterkt dat bij mij ook iets:wink:


Kan het zo even mannen! :grin: Maar als je ouder word, word doorgaans alles aan je lijf stijf, behalve wat je af en toe nog wil dat het... Nee laat maar ... :joy:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Gusto wrote:
voyagerB Dat "ding" boost niets (hij geeft gewoon door, wat hij aangeboden krijgt). 😉


Maar het heet een booster, dus boost ie zal de algemene indruk zijn. En dat is natuurlijk niet zo'n vreemde aanname. Misschien is het perceptie dat men dat voelt, maar je zal mij niet horen zeggen dat het niet kan. Want er zijn toch ook wel bewijzen voor dat men er last van kan hebben. Zeg het maar....
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Willem-A , de zoveelste loze marketing kreet! 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Gusto wrote:
Willem-A , de zoveelste loze marketing kreet! 😉


O, bestaan die dan? :wink: O ja, doet me meteen denken aan het enorm grote aantal Hertz bij een Tv. Hoe meer, hoe beter, en daar trappen de meesten ook blijd in ... :relaxed:
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
to boost:
aansporen, opknappen, opvijzelen, stimulans zijn enkele synoniemen van boost. Versterken hoort hier niet bij. Dat is nu de leuke bijkomstigheid van het gebruik van Engelse woorden in de Nederlandse taal. Het is dus gewoon een wifi-doorgifte-punt-met-opknapbeurt.
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
De veldsterkte neemt kwadratisch af met de afstandstoename (net als de stekte van een b.v. een magnetisch veld); m.a.w hoe dichter je bij de bron komt des te sterker is de mogelijk invloed. Verdubbel de afstand dan is de te meten veldsterkte (op die nieuwe afstand t.o.v. de vorige positie) vier keer zo klein.

Het is ook niet goed voor de gezondheid om b.v. direct voor een in werking zijnde radar-installatie te gaan staan. Ten opzicht van zo'n installatie is een Wifi-AP kinderspel. Het vermogen is zeer klein en het Wifi-punt staat ook niet constant op volle sterkte "te loeien". Als er geen actieve verbinding over loopt, dan zal er haast geen activiteit van de booster zijn.
Misschien kan je het WiFi-booster iets verder weg van de "echtelijke sponde" plaatsen (andere kamer of in de hal /overloop?).

Als je de booster toch liever uit zet voor de nacht, stel ik voor dit dan te doen vóór dat je gaat slapen (en niet zoals je bij het starten van het topic voeg om dit 's nachts pas te doen).:wink:

Uitgelicht topic