Gertdekok

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wandcontactdoos

Hallo,
Ik twijfel over mijn aansluiting (groene coax) ,
Deze komt binnen op een wandcontactdoos die vervolgens doorgelust wordt
Op een tweede wandcontactdoos? (Standaard installatie voorheen upc)
Vandaar uit gaat er coax naar mijn thomson modem en 1 coax voor mijn mediabox.
Nu heb ik veel last van hoge Ping tijden ( erg storend mbt diverse internet doeleinden)
Heeft iemand meer meerdere wandcontactdozen ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan zou ik Ziggo maar eens bellen om een monteur deze te laten vervangen voor één die geschikt is voor de huidige en toekomende tijd, zoals hierboven ook is voorgesteld.

Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is?
Mocht er iets zijn, dan kan hier nog wat richting gegeven worden.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Verwijderd account
Niet van toepassing
Even een Ziggo monteur naar laten kijken, het AOP is hun verantwoordelijkheid.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Waar komt de groene kabel binnen? Dat is het Abonnee Overname Punt (AOP).Kunt u een foto maken van de situatie? De modem dient bij voorkeur te worden aangesloten op het AOP.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Het kan een oude "rijgdoos" zijn. Als dat zo is moet die sowieso vervangen worden want die zijn niet geschikt voor digitale diensten.

Zien er van binnen ongeveer zo uit :
Gertdekok
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dit is de aansluiting
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Dan zou ik Ziggo maar eens bellen om een monteur deze te laten vervangen voor één die geschikt is voor de huidige en toekomende tijd, zoals hierboven ook is voorgesteld.

Laat SVP even weten hoe het verdere verloop is?
Mocht er iets zijn, dan kan hier nog wat richting gegeven worden.
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
@Gertdekok,

Welkom de Community. Je hebt al wat handvatten gekregen! Heb je inmiddels al contact gehad om een monteur in te plannen?
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dit zit zo niet goed aangesloten/ gemonteerd dat ik er tranen van in mijn ogen krijg.....
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Grappige is dat juist de linkse slechter is dan de rechtse 😉
rechts is normale splitter (beide tv/data linker is tv/fm splitter)

Maar is inderdaad niet van deze tijd meer.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Nick999

Deden ze het vroeger bij UPC altijd zo ? Zo niet de Casema manier -;) wil niemand afkatten hoor !!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ronihd wrote:
Nick999

Deden ze het vroeger bij UPC altijd zo ? Zo niet de Casema manier -;) wil niemand afkatten hoor !!

Daarom bestaan UPC en Casema nu niet meer omdat ze het beide 'zo goed' deden.:wink:
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Ronihd
Op zich niks mis mee hoor 🙂 In het rechterkastje zat vroeger (nog in de Tellabs tijd) vaak niets anders dan een standaard 2-wegsplitter en in de eerste een CTU-01 (3 weg radio/tv/data) of CTU-02 (2 weg tv / Data).
Losse splitters met kabels zag er ook niet mooi uit dus die werden dan in dit soort kastjes weggewerkt (en de eerste vaak zelfs verzegeld)

Uitgelicht topic