Simba24

Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes

Voetbal en Formule1 in UHD op satelliet

Gisteravond werd er op RTL UHD via de satelliet het voetbal Duitsland Rusland uitgezonden in haarscherpe UHD beelden.
Ik had het programma ook even opgenomen en was verbaasd toen ik na de opname zag staan dat de opname Verloopt om 0:00 uur.
Vreemd...
Opname was wel goed gelukt.
Vanmorgen even gekeken en toen stond er achter Verlopen
En inderdaad is hij niet meer aanklikbaar CQ bekijkbaar.
Dus je kan om de een of andere onduidelijke reden die opnames van RTL UHD van de satelliet niet bewaren.
Iemand een plausibele verklaring hiervoor?

Zal het later nog eens proberen met de Formule 1 races die dan in UHD worden uitgezonden.
Om 24-11 en 25-11 worden er nog formule1 races in UHD uitgezonden: GP van Abu Dhabi
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Nou weet je wat de " + " kan betekenen in CI+ :

Beperkingen van CI+[bewerken]

Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken. Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren. CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn. Enkele van de beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:

  • verbieden dat een programma kan worden opgenomen
  • verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
  • verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
  • verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen

https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B

Bekijk in context

13 Reacties 13
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Opnames zijn toch te allen tijden terug te kijken op je DVR? Alleen VOD's kunnen verlopen..
Simba24
Topicstarter
Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Hallo AlexHelpt
Dit is de zender RTL UHD die alleen in Duitsland verkrijgbaar is.
In Nederland kun je het met de satellietontvanger met een abonnement wat gewoon verkrijgbaar is bij bijna elke satelliethandelaar gewoon ontvangen op een UHD TV.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
I know Huistijger, dus ik was al aan het googlen op 'satellite recording expired'. Blijkbaar hebben sommige satellietproviders wel een soort verloopdatum.
Zie ook https://forums.att.com/t5/DIRECTV-DVR-Receivers/DVR-recordings-and-Expiration-Dates/td-p/5056202
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Nou weet je wat de " + " kan betekenen in CI+ :

Beperkingen van CI+[bewerken]

Bij gebruik van een standaard Common Interface zijn de door de CAM ontsleutelde programma's zonder beperkingen te gebruiken. Het is mogelijk om deze op te nemen en onbeperkt te bewaren en te kopiëren. CI+ is speciaal ontwikkeld om controle te kunnen houden over de programma's nadat deze ontsleuteld zijn. Enkele van de beperkingen die de programma-aanbieder aan de consument via CI+ kan opleggen zijn:

  • verbieden dat een programma kan worden opgenomen
  • verbieden dat een opgenomen programma kan worden gekopieerd
  • verbieden dat een opgenomen programma na een bepaalde tijd nog kan worden bekeken
  • verbieden dat bij het afspelen van een opgenomen programma de reclame wordt overgeslagen

https://nl.wikipedia.org/wiki/CI%2B
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
youriy wrote:
Nou weet je wat de " + " kan betekenen in CI+ :



Dit gaat over satelliet/DVB-T, niet kijken met CI+ 🙂
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Je weet niet waar je het over hebt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
AlexHelpt wrote:

youriy wrote:
Nou weet je wat de " + " kan betekenen in CI+ :
Dit gaat over satelliet/DVB-T, niet kijken met CI+ 🙂



Satelliet is DVB-S ... :wink: DVB-T is Terra/Terrestrial ofwel Digitenne. En voor beiden kan een CI(+) module nodig zijn, tenzij men kijkt op andere manieren, zoals een ontvanger.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
youriy Klopt, ik ben ook vrij onbekend in de satelliet-wereld 😉
Willem-A dank voor de verheldering :clap_tone2:
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Overigens zou youriy ook even wat vriendelijker en inhoudelijker kunnen reageren. Is voor iedereen beter. Die laatste opmerking was dan net nodig geweest.
Simba24
Topicstarter
Level 13
  • 786Posts
  • 37Oplossingen
  • 190Likes
Om jullie even uit de droom te helpen het ging inderdaad om het kijken met CI+
Sorry voor de onduidelijkheid.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Ik heb gereageerd op de vraag van topicstarter met duidelijk antwoord en link waarop alles te vinden is. Inhoudelijker kan niet. En als er dan binnen 5 minuten iemand reageert die alle gegeven info negeert en duidelijk laat blijken dat ie niet weet waarover hij het heeft, dan zeg ik dat hij niet weet waarover hij het heeft. Wederom duidelijk en inhoudelijk!
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Jongens, jongens.. Storm, glas water. Voortaan zijn alle satellietvragen voor youriy 😉
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
youriy wrote:
Ik heb gereageerd op de vraag van topicstarter met duidelijk antwoord en link waarop alles te vinden is. Inhoudelijker kan niet. En als er dan binnen 5 minuten iemand reageert die alle gegeven info negeert en duidelijk laat blijken dat ie niet weet waarover hij het heeft, dan zeg ik dat hij niet weet waarover hij het heeft. Wederom duidelijk en inhoudelijk!



Het eerste was inderdaad zeer duidelijk. Het 2e onnodig. Maar dat is is vaak hoe jij reageert. Kan ook anders denk ik. Iedereen probeert op zijn manier met de beste bedoelingen te reageren/helpen. Klopt het niet wat men zegt, kun je dat ook op een normale toon laten weten. Maar duidelijk was het inderdaad wel...

Uitgelicht topic