Michael B.

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV aansluiten op zolder

Ik wil een TV op zolder aansluiten zonder kabel. Wat zijn de mogelijkheden zodat er ook een PS4 op aangesloten kan worden. Alvast dank
16 Reacties 16
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Michael B.,
Welkom op de Community van Ziggo en wat een leuke vraag.

Heb je geen internetkabel én kun je er geen trekken? Kies dan voor een powerline-adapter, een Wifibooster via het stopcontact. De naam zeg het al, dit apparaatje geeft je wifi met recht een boost. Hiermee maak je via het stopcontact een veilige internetverbinding tussen je modem en een powerline-adapter die wifi uitzendt. Ik kan je dan het beste naar deze pagina verwijzen: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact/

Denk dat je hier al een heel eind mee komt, buurjongen hier gebruikt het ook en die zegt dat het perfect werkt 🙂
Michael B.
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK dank; maar hoe werkt dit? Kan ik dit rechtstreeks aansluiten op de TV of moet ik er dan ook een modem tussen zetten? Dank
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Ik ben eigenlijk een beetje uitgegaan van het aansluiten van je PS4. TV aansluiting zonder een kabel aan te leggen heb ik geen ervaring mee. Misschien iemand anders die je daar verder mee kan helpen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Een tv aansluiten op het Ziggo netwerk is zonder kabel niet mogelijk.
Michael B.
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK dank heren!
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Michael B.

Je zal een UTP kabel en een Coax Kabel naar boven moeten worden getrokken.

Op de begane grond ( meterkast ? ) zit je coax aansluiting van Ziggo ( aop ) daar sluit je uiteraard het modem op aan en ook een verdeler voor meerdere tv aansluitingen te kunnen maken ( met versterker )
En 1 uitgang UTP op het modem trek je een utp kabel door naar je ps4.

Dit is de snelle reactie 🙂
Michael B.
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helder heren; dat wordt dan toch onder de vloer kruipen en boren...:(
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo @Michael B, welkom op onze klant-helpt-klant Community! Je hebt al aardig wat goede reacties ontvangen op je leuke vraag 🙂

Voordat je gaat boren: de door @EnergieBoy voorgestelde wifibooster kan voor jou de oplossing zijn! Daarmee kun je op zolder namelijk een wifi bron realiseren. Je stelt deze dit dan in op je PS4. Wanneer je bijvoorbeeld ook een Chromecast aanschaft en aansluit op de HDMI aansluiting op je tv kun je via de mobiele Ziggo Go app beeld naar je tv sturen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Anne H Ziggo

Gamen via wifi op een ps4 is wel minder je ping tijden zijn langzamer dan via een utp.

Via de app is uiteraard ook mogelijk maar ouderwets aansluiten ( zal ik het dan maar noemen 😉 ) met een coax kabel prefereer ik persoonlijk.

🙂
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Ronihd wrote:
Anne H Ziggo

Gamen via wifi op een ps4 is wel minder je ping tijden zijn langzamer dan via een utp.

Via de app is uiteraard ook mogelijk maar ouderwets aansluiten ( zal ik het dan maar noemen 😉 ) met een coax kabel prefereer ik persoonlijk.

🙂


Uiteraard heeft bedraad gamen en bekabeld tv kijken ook mijn voorkeur. Dat werkt gewoon simpel, en simpel is vaak erg goed 🙂
Michael B.
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
OK dank!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ik zou ook zeker een goede Coax kabel naar zolder trekken. Liefst dubbel- of 3-voudig afgeschermd. Maar let op: buig dergelijke kabel niet meermalen op 1 plaats en zorg voor ruime bochten. Daarnaast nog een Lan/UTP kabel is natuurlijk helemaal top. Je kan dan alle kanten op. Draadloos Tv kijken gaat niet, maar ook van het draadloos werken op andere manieren, ben ik geen echte fan. Soms kan het niet anders, maar als je met kabel kan werken, zeker doen. Bij de Coax wel even de lengte in de gaten houden, want wellicht is er ene signaal/breedband versterker nodig. En nog een tip: voer alles retour geschikt uit. Is het AOP dat (nog) niet, kan Ziggo deze kosteloos vervangen. De rest is voor jezelf, maar het loont absoluut.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Bij meer dan 2 toestellen en 1 modem op de aop dan raad ik aan een versterker te gebruiken.

Bv deze https://www.coaxkabelversterker.nl/product/1713178/technetix-fra-752-n?gclid=CjwKCAiAqvXTBRBuEiwAE54dcMhvdkQSlESC2feE-mt7Xa4VMv4VgV40JYzBm_wlHynWhjrCXhkLahoC_20QAvD_BwE
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Dat ben ik met Ronihd tot op zekere hoogte eens, er zijn tegenwoordig situaties, waar het signaal zo sterk is, dat met 4 toestellen en een modem en in totaal 47 meter coax kabel, het signaal nog boven gemiddeld is.
Kijk eerst even goed of je wel een versterker nodig hebt, ik heb hem er weer tussenuit moeten halen, omdat in bovenstaande situatie het signaal te hoog werd voor de aangesloten Mediaboxen XL na vele werkzaamheden in de straat, wijk en regio.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dan is het signaal wel heel sterk hoor Be rt. Dat lijkt me niet helemaal normaal. Wat jij noemt is wel uitzonderlijk denk ik. Dan mag je overal wel demping tussen gaan plaatsen, als je korte kabels hebt en weinig aansluitingen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Willem-A

Dat is inderdaad heel sterk, van een FRA 752/N met +8db om de Mediabox goed te krijgen.
Nu zonder is hij nog 85% in goed.
Hier de huidige situatie beschreven, ik laat hem zo bestaan om te zien hoelang de situatie stabiel blijft.

Binnenkort 2-3 dagen werkzaamheden, ik heb een paar mails gehad betreffende werkzaamheden in deze regio, ben benieuwd wat het signaal dan wordt.:relaxed:

https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/alles-over-de-splitter-23063/index1.html#post238211

Uitgelicht topic