Beantwoord

Sonos werkt niet meer goed

Vorige maand overgestapt naar Ziggo en heb de Arris Connect Box. Sindsdien problemen. Bedraad geprobeerd en draadloos geprobeerd. Het probleem bleef zich voordoen. Ik heb 2 Sonos apparaten. De Sonos Play 5 (gen 1) werkt zonder problemen. De Sonos Connect valt weg en streamt geen Spotify en andere bronnen meer. Heel soms gaat het wel maar speelt dan 10 sec. en gaat dan over naar een ander nummer en geeft vervolgens aan dat hij de nummer niet kan afspelen. Een paar jaar geleden was ik ook bij Ziggo toen waren er geen problemen met het Technicolor modem. De afgelopen jaren was ik bij KPN en ook de Experia Box heeft nooit problemen opgeleverd. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 4 maart 2019, 11:02

Hoi allemaal,

Dat het niet lekker gaat is wel duidelijk. Er loopt eenzelfde soort topic hier, klik. Om het overzichtelijk te houden gaan we in dit topic dus verder.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

12 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
@SnahK61 Lees eens dit topic
https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182
Misschien staat hier een oplossing in voor je probleem.
Heb zelf ook Sonos maar met een Compal in bridge met een eigen modem/router erachter geeft geen problemen. Kan je helaas niet verder helpen met het aansluiten direct op een Arris.
Hoop dat het topic een oplossing geeft.
@SnahK61
Er zijn wat meer hits in de Communty bij zoeken naar 'Sonos ConnectBox'.
Deed je dat al? Denk het niet, want je laat hier niets over weten.
De info geeft reden tot enige zorg. Het lijkt ook een bekend probleem dat in onderzoek is bij Sonos. Hoop dat de link die @Sjaqie je gaf, kan helpen.
Zelf heb ik noch Sonos, noch ConnectBox.
Uit eigen ervaring kan ik er dus helaas niets over zeggen.
Gr Han
Natuurlijk heb ik de hele Ziggo en Sonos Community af gezocht. Helaas zijn er geen oplossingen. @Sjaqie dus een eigen router werkt? Dus de Arris in bridge laten zetten?
Reputatie 3
Badge +2
@SnahK61
Bij mij werkt het perfect, heb altijd een eigen router gebruikt. Kan het natuurlijk niet garanderen dat het bij jou ook werkt maar zou eerlijk gezegd niet weten waarom.
Altijd een een eigen router veel fijner gevonden om mee te werken/instellen dan de modems van Ziggo (ex UPC). Heb Sonos Playbar (deze bedraad aangesloten), 3 play one's en een sub draadloos.
Reputatie 7
Badge +11
Sonos al een keer een harde reset gegeven?? Wij sluiten bij ons veel sonos apparaten aan en kennen dit probleem bij de arris modem niet.
Vorige week net weer een paar sonos apparaten gekoppeld en werkt feilloos.

Teun
Natuurlijk heb ik de hele Ziggo en Sonos Community af gezocht. Helaas zijn er geen oplossingen.
@SnahK61
Ok. Inderdaad zag ik bij snel doorbladeren ook niet een duidelijke oplossing.
Het kan wel met een Arris, gezien de reaktie van @Teun

ConnectBox in Bridge en eigen Router erachter lijkt me een goede aanpak voor succes.
Zie noot, hoe je Bridge Mode kunt regelen.

Ik heb nog wel twee dingetjes die je kunt proberen.
(1) Factory Reset ConnectBox.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/hoe-zet-ik-mijn-modem-terug-naar-de-fabrieksinstellingen-2945

(2) Firmware ConnectBox laten vervangen
Dit is een shot in the dark, want er is niks aan de hand wat deze stap logisch zou maken.
Maar je moet wat bij een mysterie als dit.
Stel eerst ff vast welke Firmware je nu draait.
Check je Ips:
https://www.whatismyip.com/
Als daar alleen je externe Ziggo IPv4 address staat, dan houdt het op: er valt dan niks te vervangen. Bridge Mode blijft dan als optie over.

Als daar ook een Globaal IPv6 address staat, dan heb je IPv6 Firmware en is vervanging door IPv4 Firmware mogelijk. Zie noot onderaan.
Just for the record. Wat ik in dit geval nog graag wil weten is welke IPv6 Firmware je precies hebt.
Kijk even bij Geavanceerde instellingen>Beveiliging
Er staat een lijstje met niet of wel Port Forwarding als keuze.
Zie bijgevoegd voorbeeldplaatje.
geen Port Forwarding = IPv6 DS-Lite Firmware
wel Port Fowarding = IPv6 Dual Stack Firmware (net als bij IPv4 Firmware het geval is)
Wat is het?

Gr Han

Noot.
Vervanging IPv6 Firmware door IPv4 Firmware kun je regelen via de Chat, telefonisch, etc
https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/
ConnectBox in Bridge laten zetten kan ook via die weg.
Je kunt ook wachten tot een Moderator in dit Topic langskomt om je verder te helpen.
Reputatie 4
Badge +2
Natuurlijk heb ik de hele Ziggo en Sonos Community af gezocht. Helaas zijn er geen oplossingen. @Sjaqie dus een eigen router werkt? Dus de Arris in bridge laten zetten?

@SnahK61

Wellicht beetje mosterd dit, maar ja, dit is de beste oplossing.

De Arris connectbox heeft een bug (of is het een feature?) waardoor BEKABELDE sonos-spullen (vanaf 2 aansluitingen) een loop in je netwerk geven.

Normaal kunnen de sonos-spullen zo'n loop netjes constateren (en oplossen) maar door die bug/feature kan dat niet meer. Door die loop overbelast je (een groot deel van ) je netwerk. Volledig!

Dus of een andere router (of Ziggo levert je die, of je koopt zelf een en laat je modem in bridgemodus zetten) of .. hooguit 1 bekabelde aansluiting met een Sonos box maken.
Edit: op basis van dit topic (https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/sonos-arris-connect-box-en-cisco-epc3925-crashen-door-bekabelde-sonos-apparaten-in-thuisnetwerk-25182) zou ik helemaal geen Sonos-spullen bekabeld aansluiten op je connectbox.

Mijn persoonlijke mening is dat het van de zotte is dat de switch in het Arris modem zo funtioneert. Het lijkt me dus echt een bug (die supersimpel te verhelpen is door de softwarebouwers van arris)

Ciao,
Jbr
Reputatie 3
Badge +2
@Jbr67 @SnahK61 Als ik je goed begrijp heb je gekozen voor een eigen modem en de Arris connectbox in bridge gezet ?
Hoop dat je problemen nu opgelost zijn ben het helemaal met je eens dat dit een probleem is wat Ziggo sneller had moeten oplossen. Lopen inmiddels al meer topics over.
Met je reactie help je misschien ook andere gebruikers van dit forum.
Reputatie 4
Badge +2
@Jbr67 @SnahK61 Als ik je goed begrijp heb je gekozen voor een eigen modem en de Arris connectbox in bridge gezet ?
Hoop dat je problemen nu opgelost zijn ben het helemaal met je eens dat dit een probleem is wat Ziggo sneller had moeten oplossen. Lopen inmiddels al meer topics over.

@Sjaqie
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen sonos heb. Het laast vrienden geholpen, op nieuw adres en met eigen Asus-router (achter arrix connectbox in bridgemouds): 8 sonos-boxen en draait als een zonnetje.. nogmaals met EIGEN router.
Reputatie 3
Badge +2

@Sjaqie
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf geen sonos heb. Het laast vrienden geholpen, op nieuw adres en met eigen Asus-router (achter arrix connectbox in bridgemouds): 8 sonos-boxen en draait als een zonnetje.. nogmaals met EIGEN router.

@Jbr67
Heb zelf geen Arris maar Compal (met Linskys router) wist niet of eigen router ook de oplossing bij een Arris zou zijn.
Blijkt ook te werken maar blijft een raar verhaal dat je bij een Arris zelf nog een extra router moet aanschaffen omdat de Ziggo apparatuur niet goed werkt en je daar wel van mag uitgaan.
Reputatie 4
Badge +2
@Jbr67 @SnahK61
@Jbr67 Heb zelf geen Arris maar Compal (met Linskys router) wist niet of eigen router ook de oplossing bij een Arris zou zijn. Blijkt ook te werken maar blijft een raar verhaal dat je bij een Arris zelf nog een extra router moet aanschaffen omdat de Ziggo apparatuur niet goed werkt en je daar wel van mag uitgaan.

Is vreemd idd! Ook omdat Ziggo weet dat die arris deze fout heeft icm Sonos. En toch blijven uitleveren!! En geen alternatief bieden!

Enneh over die fout: het blijkt dat die arris dus een specifiek type pakket filtert. Helemaal nergens voor nodig. En dat moet ze het "onderzoeken". Hou op met dat traineren!! Ik heb er echt geen goed woord voor over.
Reputatie 7
Hoi allemaal,

Dat het niet lekker gaat is wel duidelijk. Er loopt eenzelfde soort topic hier, klik. Om het overzichtelijk te houden gaan we in dit topic dus verder.