Paulusch01

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sonos via Wifibooster werkt niet

Ik heb thuis een modem en een wifibooster van Ziggo, Daarnaast heb ik een aantal Sonos spreakers die gebruik maken van mijn netwerk via wifi. Voorheen kon ik mijn Sonos speakers altijd via mijn telefoon bedienen, ongeacht het wifi netwerk (modem of wifibooster) waarmee ik verbonden was. Onlangs heb ik wat gerommeld in de instellingen van de wifibooster (identieke netwerknaam gegeven als het modem en vervolgens weer teruggezet naar een unieke naam) . Sindsdien kan ik mijn Sonos speakers alleen nog benaderen als ik deze via de wifi van het Ziggo modem benader. Via de wifibooster zijn de Sonos speakers niet meer zichtbaar.

Is er iemand bekend met bovenstaand probleem die me verder wil helpen?
3 Reacties 3
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Welkom op de Community, Paulusch01, leuk dat je er bent!

Je geeft al best wel wat info, top! Daarmee kunnen we wel aan de slag. We weten dus dat het heeft gewerkt, dat scheelt al een slok op de borrel. Laten we als eerst even terug naar de basis gaan. Wil je je Wifibooster eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen?


  • Je Wifibooster heeft een reset-knop. Dit is een klein knopje dat je met een pen of een paperclip kunt indrukken.
  • Houd de knop een paar seconden ingedrukt en de Wifibooster wordt teruggezet naar de fabrieksinstellingen.
  • Als je Wifibooster opnieuw is opgestart kun je weer gebruikmaken van de standaard logingegevens die op de sticker staan.


Ik ben benieuwd wat er dan gebeurt. We horen graag van je.
Paulusch01
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Michael,

Bedankt voor je reactie. Ik heb je stappenplan gevolgd, hier mijn bevindingen:


  • Ik heb de Wifibooster gereset. Daarna kon ik inderdaad verbinding maken via de standaard logingegevens.
  • Het probleem doet zich nog steeds voor. Wat me echter wel opvalt is het volgende:
  • Als ik verbonden ben via de Wifibooster zijn mijn Sonos speakers niet zichtbaar via de Spotify app (enkel als ik verbonden ben via het modem).
  • Als ik echter mijn Sonos speakers benader via de Sonos app (heeft niet mijn voorkeur, maar ik heb toch maar een poging gewaagd) dan zijn mijn speakers altijd zichtbaar, dus ook als ik verbinding maak via de Wifibooster.
  • Is dit een probleem wat ik in de instellingen van de Wifibooster op kan lossen of moet ik de Spotify app de 'schuld' geven van het niet weergeven van mijn Sonos speakers als ik verbonden ben via de Wifibooster?
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Bedankt voor de uitgebreide terugkoppeling!

Wil je de Spotify-app eens verwijderen en daarna opnieuw installeren? Dat wil ook wel eens helpen. Je zou anders ook eens een kijkje kunnen nemen op de Community van Sonos, klik hier. Daar zie ik zo ook enkele problemen met Spotify staan.

Uitgelicht topic