Heb je meerdere apparaten van Sonos bekabeld aangesloten in je thuisnetwerk en loopt je modem Arris Connect Box of Cisco EPC3925 vast? Dan vind je in dit topic de oplossing.
Om in elke kamer van je woning muziek te streamen, maken de apparaten van Sonos verbinding met je thuisnetwerk. De apparaten 'spreken' onderling met elkaar, zodat al je muziek fantastisch klinkt. Heb je meer dan één apparaat van Sonos via een netwerkkabel aangesloten op het modem? Dan ontstaat er een 'loop' die er voor zorgt dat de Arris Connect Box en ook de Cisco EPC3925 vastlopen. Je modem reageert niet meer en je hebt dan geen internet. Opnieuw opstarten van je modem is geen oplossing.
De oorzaak is nog in onderzoek.Ook al is de oorzaak momenteel in onderzoek, er is een oplossing! Deze is erg eenvoudig:
- Sluit slechts één Sonos apparaat met een netwerkkabel aan.
- De overige apparaten van Sonos koppel je via wifi.
- Na deze handelingen loopt je modem niet meer vast.
Klik hieronder op 'lees meer' voor extra uitleg met afbeeldingen.
:negative_squared_cross_mark: Hieronder zie je de situatie waar een 'loop' ontstaat doordat meerdere Sonos apparatuur met een netwerkkabel zijn aangesloten op het modem. Dit zorgt voor een 'loop'. Heb je het thuis zo aangesloten? Pas het dan snel aan.
:white_check_mark: Hier zie je dat er slechts één apparaat bekabeld verbonden is met het modem. De andere apparaten maken onderling verbinding via het eigen Sonos wifi-netwerk. Dit is goed!
Heb jij dit probleem ook en heb je vragen over de oplossing? Of heb je het opgelost door de tip hierboven te gebruiken? Laat het weten in een reactie.