Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes

Sonos: Arris Connect Box en Cisco EPC3925 crashen door bekabelde Sonos apparaten in thuisnetwerk

Heb je meerdere apparaten van Sonos bekabeld aangesloten in je thuisnetwerk en loopt je modem Arris Connect Box of Cisco EPC3925 vast? Dan vind je in dit topic de oplossing.

Om in elke kamer van je woning muziek te streamen, maken de apparaten van Sonos verbinding met je thuisnetwerk. De apparaten 'spreken' onderling met elkaar, zodat al je muziek fantastisch klinkt. Heb je meer dan één apparaat van Sonos via een netwerkkabel aangesloten op het modem? Dan ontstaat er een 'loop' die er voor zorgt dat de Arris Connect Box en ook de Cisco EPC3925 vastlopen. Je modem reageert niet meer en je hebt dan geen internet. Opnieuw opstarten van je modem is geen oplossing.

De oorzaak is nog in onderzoek.

Ook al is de oorzaak momenteel in onderzoek, er is een oplossing! Deze is erg eenvoudig:

  • Sluit slechts één Sonos apparaat met een netwerkkabel aan.
  • De overige apparaten van Sonos koppel je via wifi.
  • Na deze handelingen loopt je modem niet meer vast.


Klik hieronder op 'lees meer' voor extra uitleg met afbeeldingen.


:negative_squared_cross_mark: Hieronder zie je de situatie waar een 'loop' ontstaat doordat meerdere Sonos apparatuur met een netwerkkabel zijn aangesloten op het modem. Dit zorgt voor een 'loop'. Heb je het thuis zo aangesloten? Pas het dan snel aan.


:white_check_mark: Hier zie je dat er slechts één apparaat bekabeld verbonden is met het modem. De andere apparaten maken onderling verbinding via het eigen Sonos wifi-netwerk. Dit is goed!


Heb jij dit probleem ook en heb je vragen over de oplossing? Of heb je het opgelost door de tip hierboven te gebruiken? Laat het weten in een reactie.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @mmhvandenberg

Er staat geen issue meer open dus als je problemen ervaart, open dan gerust zelf een topic zodat we je hiermee kunnen helpen! 

Bekijk in context

9 Reacties 9
RvanAken

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hoi,
Ik heb met mijn Sonos hetzelfde probleem, maar bij mij is slechts één Sonos bedraad aangesloten. Afgelopen weekend ging de connectbox meer dan 15 keer resetten. En het afgelopen uur ook al twee keer. Net contact gehad met Ziggo waar me gezegd is om te herstellen naar fabrieksinstellingen en opnieuw te proberen. Eventueel zonder de Sonos aan te sluiten om te kijken of het modem dan niet crasht. Heeft er iemand nog een ander idee?
Alvast bedankt.
Groeten,
Richard van Aken
Folkert
Community Testspecialist Topicstarter
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Goedemorgen RvanAken,

Vervelend dat je modem het afgelopen weekend zo vaak ging resetten. Je hebt thuis de Compal Connect Box en niet een Connect Box van het merk Arris. Ook heb je thuis één Sonos apparaat. Hierdoor kun je geen 'loop' onderling meerdere Sonos apparaten krijgen. Jouw situatie is daarom net wat anders dan mijn omschrijving hierboven. Graag denk ik met je mee naar een oplossing.

De signaalwaarden van het modem zien er goed uit, en ik kan zo snel geen reden vinden waarom je modem zichzelf reset. Je modem is nu 14 uur 'online'.

Heb je de afgelopen uren nog problemen gehad?
RvanAken

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hallo,
Bedankt voor je reactie. Vanmorgen is het modem al weer vanzelf gereset. Ik heb nu al een paar uur de netwerkkabel van de Sonos los gehaald en daarna geen reset meer gehad. Zojuist is het modem even uit geweest in verband met gepland onderhoud door netbeheerder. Ik probeer het nog even zonder Sonos vandaag. Vanavond sluit ik hem weer aan. Even afwachten.
Groeten,
Richard van Aken
Folkert
Community Testspecialist Topicstarter
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
RvanAken,

Bedankt voor je update, ik ben erg benieuwd!
RvanAken

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Helaas, het modem reset zich nog steeds meerdere keren per dag als de Sonos aangesloten is op het modem. Met de netwerkkabel van de Sonos los van het modem reset het modem zich niet.
Het ene moment blijft het modem lange tijd "in de lucht", maar het kan ook meerdere keren per uur gereset worden.
Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?
Alvast bedankt.
RvanAken

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Na aanhoudende problemen eens contact opgenomen met Sonos. Daar is gelukkig bekend dat er problemen zijn met de Ziggo Connectbox en Sonos systemen, maar de oplossing laat nog op zich wachten. Mij werd wel geadviseerd om eens te proberen of het probleem niet meer optreed als de Sonos niet bedraad maar via wifi verbonden is met de Connectbox. En waarrempel via wifi werkt het al drie dagen probleemloos. Mocht het probleem toch opnieuw optreden, meld ik me weer.
Groeten,
Richard van Aken
Folkert
Community Testspecialist Topicstarter
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 630Oplossingen
  • 3978Likes
Ik heb een korte update: op dit moment is het probleem nog bij Sonos in onderzoek. Zodra er meer nieuws is melden we het hier.
mmhvandenberg

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog nieuws?

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hi @mmhvandenberg

Er staat geen issue meer open dus als je problemen ervaart, open dan gerust zelf een topic zodat we je hiermee kunnen helpen! 

Uitgelicht topic