Hallo Andre,
Even wat 'helderheid'.
Als je IPv6 hebt en je kunt Port Forwarden, dan heb je IPv6 Full Dual Stack Firmware.
Er is een andere IPv6 Firmware variant. Dat is DS-Lite, maar dan is Forwarding niet mogelijk.
Overgang naar IPv4 Firmware ligt qua probleemstelling eigenlijk niet zo voor de hand. Wordt wel als snel middel tegen alle kwalen toegepast.
Dat kan helpen. Of niet. Hangt van het probleem af.
Het wijzigen van het subNet van de ConnectBox naar 192.168.0.0/24
kan het effect hebben dat Port Forwards niet werken.
Onder welke precieze omstandigheden dat zo is, is mij onbekend.
Er zijn nogal wat mogelijke omstandigheden:
- Compal of Arris ConnectBox; wat heb je?
- Voor Ipv6 2 software varianten & er is ook IPv4 Firmware
- Diverse versies van de Firmware in omloop.
Vooralsnog het volgende advies in de huidige omstandigheden.
Zet de ConnectBox terug naar Factory Default. Wijzig zo weinig mogelijk aan instellingen.
Port Forwards instellen zijn natuurlijk nodig. Daar kan je niet omheen.
Dus: pas het adres van de omvormer aan.
Doe dit op de omvormer met een IP
buiten de DHCP Range van de ConnectBox.
Dit is wat kort door de bocht, maar wel het hele verhaal dat ik je kan vertellen.
Groet, Han