1
Vraag
2
Reacties
AriedJ

Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Slecht signaal FM radio

Mijn radiogeluid Denon AVR via de kabel is slecht. ruis en wisselend in sterkte.
Als ik mijn tv ( die ook op de Denon is aangesloten aanzet is het een stuk beter.
Hoe is dit op te lossen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AriedJ
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er uit!
Allemaal bedankt voor het meedenken.
De Denon behalve de frontspeakers ook voorzien van een centrumspeaker …..
De laatste is er vanaf gegaan en de draadjes zijn aangesloten op .. de Sony TV.
Best mooi, dat geluid uit het scherm. Maar als de TV uitstaat doet ie het niet.
Het lijkt wel alsof de twee frontspeakers dan extra werk moeten verzetten.
De centrumspeaker is weer terug op zijn plek en het geluid lijkt weer als vanouds.
Zo zie je maar....

Bekijk in context

15 Reacties 15
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
AriedJ wrote:
Mijn radiogeluid Denon AVR via de kabel is slecht. ruis en wisselend in sterkte.
Als ik mijn tv ( die ook op de Denon is aangesloten aanzet is het een stuk beter.
Hoe is dit op te lossen?


Mijn 1e gedachte is die van.....is de Denon goed aangesloten via een coax kabel op het aansluitpunt van Ziggo ? en is de coax aansluiting goed aangesloten op de versterker ( Denon ) kant ?
Ik ga er vanuit dat je TV en internet het goed doen ?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Gebruik je 'ergens' een FM-Radio Splitter? Waar?
Kan stuk zijn.
En als die er niet is, dan kan je zo'n Splitter aanbrengen om te bekijken of dat helpt. Bv aan het eind van de coax-kabel, vlakbij je Tuner. Let op kabelkeur.
Gr Han
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe een en ander is aangesloten. Zijn zowel de receiver als de TV met een eigen kabel aangesloten op de wandcontactdoos? Dan zou het aanzetten van de TV geen verschil mogen maken.

De beste manier om de situatie te testen is om de receiver rechtstreeks aan te sluiten op het Abonnee Overname Punt in (bijvoorbeeld) de meterkast. Maar ik kan me goed voorstellen dat niet altijd mogelijk is. Maar als de receiver wel storingsvrij werkt bij rechtstreekse aansluiting dan weet je in ieder geval dat het niet aan de apparatuur ligt en dat je de storing ergens in de huisbekabeling moet zoeken.
AriedJ
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Voor zover bedankt voor het reageren allemaal! .alles inmiddels nog een keer nagelopen. Omdat mijn internetradio op dezelfde manier reageert, moet ik er vanuit gaan dat het niet in de bekabeling zit. alles heeft een eigen aansluiting; spanning, coax en internet (switch)
De coax is vervangen en de instellingen zijn(voor zover) nagelopen.
Voor alle duidelijkheid; De reciever werkt dus storingsvrij als de tv aanstaat.
Nog even extra de receiver is een Denon AVR-2113 en de tv Sony Bravia KD 65 AF9
AriedJ
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
De hele boel werkt bijna zoals ik het wil.. één afstandsbediening als ik tv wil kijken.
AriedJ
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd wrote:

AriedJ wrote:
Mijn radiogeluid Denon AVR via de kabel is slecht. ruis en wisselend in sterkte.
Als ik mijn tv ( die ook op de Denon is aangesloten aanzet is het een stuk beter.
Hoe is dit op te lossen?
Mijn 1e gedachte is die van.....is de Denon goed aangesloten via een coax kabel op het aansluitpunt van Ziggo ? en is de coax aansluiting goed aangesloten op de versterker ( Denon ) kant ?
Ik ga er vanuit dat je TV en internet het goed doen ?
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Maar hoe is de coax van de receiver aangesloten? Op de radio-uitgang van de wandcontactdoos?


Of zit er ergens een splitter in het signaal?

Wij hebben één tuner aangesloten op de radio-uitgang van een wandcontactdoos. Een andere tuner is aangesloten op een splitter bij onze Cisco DVB6465 DVR. Een defecte splitter zou de oorzaak kunnen zijn van signaalproblemen.
AriedJ
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Het is een inbouwdoos met een tv en een radio aansluiting. allebei volgens de regeltjes aangesloten. ik zal proberen met een andere coaxkabel een tweede receiver aan te sluiten op de inbouwdoos. Als die dan goed werkt is de spitter ook goed. kan ik misschien weer wat afstrepen.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
AriedJ wrote:
Voor zover bedankt voor het reageren allemaal! .alles inmiddels nog een keer nagelopen. Omdat mijn internetradio op dezelfde manier reageert, moet ik er vanuit gaan dat het niet in de bekabeling zit. alles heeft een eigen aansluiting; spanning, coax en internet (switch)
De coax is vervangen en de instellingen zijn(voor zover) nagelopen.
Voor alle duidelijkheid; De reciever werkt dus storingsvrij als de tv aanstaat.
Nog even extra de receiver is een Denon AVR-2113 en de tv Sony Bravia KD 65 AF9

Behalve de splitter kan ik ook geen andere oorzaak bedenken. Ik zie geen verband met het aanzetten van de TV en het Radio geluid van de AVR. Dat internet radio ook reageert op de TV snap ik ook niet.
De Radio ontvangt de signalen via de FM band (coax). De Internet radio krijgt zijn signaal via Wifi of de LAN aansluiting (Connect Box of iets dergelijks). Compleet verschillend en er is geen verband met de TV voor zover ik kan zien.

De Radio/TV splitter of einddoos zou alleen op de laatste aansluiting moeten zitten. De TV op de TV en de AVR op de Radio aansluiting. Als je standard coax kabels gebruikt dan is verwisselen uitgesloten.
AriedJ
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben er uit!
Allemaal bedankt voor het meedenken.
De Denon behalve de frontspeakers ook voorzien van een centrumspeaker …..
De laatste is er vanaf gegaan en de draadjes zijn aangesloten op .. de Sony TV.
Best mooi, dat geluid uit het scherm. Maar als de TV uitstaat doet ie het niet.
Het lijkt wel alsof de twee frontspeakers dan extra werk moeten verzetten.
De centrumspeaker is weer terug op zijn plek en het geluid lijkt weer als vanouds.
Zo zie je maar....
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
AriedJ kan je nog iets beter omschrijven wat je probleem qwa slecht ontvangst /ruis is ?
AriedJ
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Slechte ontvangst en ruis gaan vaak samen. Het geluid nam in volume af en dan weer toe. Als een soort golven. Heel onplezierig om naar te luisteren. Zowel via de kabel als via internet. De ruis zat meer op de kabel. Naar mijn idee heeft het met de Audyssey te maken.
Dat klopt natuurlijk niet meer als je een speaker weghaalt.
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes
AriedJ wrote:
Ik ben er uit!
Allemaal bedankt voor het meedenken.
De Denon behalve de frontspeakers ook voorzien van een centrumspeaker …..
De laatste is er vanaf gegaan en de draadjes zijn aangesloten op .. de Sony TV.
Best mooi, dat geluid uit het scherm. Maar als de TV uitstaat doet ie het niet.
Het lijkt wel alsof de twee frontspeakers dan extra werk moeten verzetten.
De centrumspeaker is weer terug op zijn plek en het geluid lijkt weer als vanouds.
Zo zie je maar....


Dit had ik niet zien aankomen maar verklaart de issue.

Leuke optie van een TV. Maar weinig tot geen nut zou ik zeggen.
De Center speaker zou eenzelfde klankbeeld moeten hebben als de 2/4/6 andere surround speakers. de optie zat ooit op mijn eerste Philips flatsceen, 1x geprobeerd en daarna nooit meer gebruikt.

Het is wel vreemd dat je bij Radio ontvangst of internet radio geluid uit de center komt. Het lijkt erop dat je een soort emulatie aan hebt staan (Multi Ch Stereo). Bij mijn Denon komt er bij Radio geen geluid uit de center. Alleen de Left/Right en Sub zijn dan actief. Alleen bij Dolby/DTS/... met 5.1/7.1 kanalen komt er ook uit de center geluid.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dus eigenlijk was deze kwestie die TS startte niet een antenne slecht ontvangst signaal probleem.
zo zie je maar weer ......
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
iMark wrote:
Maar hoe is de coax van de receiver aangesloten? Op de radio-uitgang van de wandcontactdoos?

Of zit er ergens een splitter in het signaal?

Wij hebben één tuner aangesloten op de radio-uitgang van een wandcontactdoos. Een andere tuner is aangesloten op een splitter bij onze Cisco DVB6465 DVR. Een defecte splitter zou de oorzaak kunnen zijn van signaalproblemen.



Maar als je een dergelijk AOP hebt, is dat doorgaans ook een oude... Dus AriedJ , heb je deze, of het nou opbouw of inbouw is, laat deze dan eens vervangen. Dat doet Ziggo gratis. Het is nu nl. ook best mogelijk dat je geen retour geschikte AOP hebt. Nu wellicht nog niet nodig, maar in veel gevallen wel. Daarnaast kunnen bij een ouder AOP het radio- en Tv signaal elkaar verstoren. Ik heb dat hier destijds ook aan de hand gehad.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic