Beantwoord

slecht geluid - Samsung Mediabox


Het geluid op mijn tv-zenders is erg slecht. Het gaat steeds hard en zacht.
OP de slaapkamers heb ik een goed geluid. Deze kamers hebben een Human-box
In de woonkamer staat een Samsung recorder. Als de recorder stuk is moet je dan weer een nieuwe kopen?
icon

Best beantwoord door Be rt 15 februari 2019, 14:58

Ik lees dat de Samsung SMT-C7140 nu op veel plaatsen uit aan het vallen is, ook hier is hij maanden geleden al gestopt met functioneren.
Ik vermoed dat het End Of Life is.

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +18
Wat heb je al gedaan het probleem op te lossen? Is de Samsung ook al eens aangesloten op een andere ingang van de Tv, of wellicht op een heel ander toestel?

Of je een nieuwe moet kopen kan ik zo niet zeggen. Vaak is dat niet het geval, maar je bereikt hier andere klanten, die dat niet kunnen inzien. Maar wel komen er regelmatig moderators langs welke je daar verder mee kunnen helpen mocht de ontvanger/mediabox defect zijn. Maar Ziggo even bellen als dat het geval is, gaat wellicht vlotter. Zij kunnen alles inzien. Maar probeer eerst eens of je het kan oplossen. Voer anders ook eens een fabrieksreset uit van de Samsung.
Ook de opstelling van TV en eventueel audio systeem (home cinema, versterker, surround, etc.) is interessant om te weten in dit geval. En in geval van een home cinema, is het alleen de gesproken tekst die problemen geeft of ook de andere geluiden?

Maar zoals Willem-A al aangeeft zou ik eerst de Samsung eens proberen te resetten, dit is altijd een goede eerste stap (sterker nog; zelfs de eerste stap die ze bij de Ziggo helpdesk ook vragen).
Hallo, zal proberen de Samsung 7140 te resetten. Het kon volgens de monteur aan de Samsung liggen of aan de verbinding. Nu is de aansluiting via een antenne kabel wel goed maar het beeld slecht. De aansluiting met goed beeld is via de Samsung met HDMI.
Kabels coax/antennedoos en HDMI/Samsung zijn even lang en vanaf dezelfde plek.
Alleen de geluiden zijn dus slecht.
Reputatie 7
Badge +18
Wellicht ligt het aan de Samsung, maar dat is zo nog niet echt te bevestigen. Het is dus goed alles wat is geopperd door te nemen en uit te voeren voor zover mogelijk. Een andere HDMI kabel uitproberen (goedkoop te verkrijgen bij de Action) kan ook geen kwaad, maar ik denk echter niet dat dit het issue zal verhelpen. Waarom dan toch testen? Dan heb je wel alles gedaan wat mogelijk is. Ligt het aan de Samsung, zal deze moeten worden vervangen.
Reputatie 7
Hey @janrog51 . We zijn inmiddels een weekje verder. Hoe gaat het nu?
Nee nog steeds slecht, vooral op NPO1, alle ingangen al geprobeerd
Reputatie 7
He, verdorie :-(

Je gaf aan dat het op de slaapkamers met Humax Mediabox wel goed gaat.
Zou je de Humax Mediabox eens bij de TV kunnen zetten waarbij het nu niet goed gaat? In plaats van de Samsung? En wil je ons laten weten hoe het dan gaat met het geluid?
Reputatie 7
Badge +31
Ik lees dat de Samsung SMT-C7140 nu op veel plaatsen uit aan het vallen is, ook hier is hij maanden geleden al gestopt met functioneren.
Ik vermoed dat het End Of Life is.
Reputatie 7
Badge +18
"Ik vermoed dat het End Of Life is".



Wat een slecht nieuws. Arme Samsung box... 😐
Reputatie 7
Badge +11
Je kunt nog even proberen om bij de instellingen: digitale volumeregeling aan te zetten. Wie weet
ps @Willem-A Hadden we dat probleem laatst ook niet bij een humax van mijn collega???

Teun
Reputatie 7
Badge +18
@Teun

dat was een andere situatie. Daarbij was alleen het geluid slecht bij de radio zenders. Dat lag toen niet aan de Humax, maar ik weet zo niet meer precies wat de oorzaak nou was...
Reputatie 7
Badge +11
Hoi Willem

Daar zijn we nooit achter gekomen.

Teun
Reputatie 7
Badge +18
Hmm, maar die klant is toch overgestapt naar een XL? Weet het fijne er zo niet meer van hoor Teun...
Reputatie 7
Badge +11
Nee, is niet overgestapt, maar ik hoor hem er ook niet meer over..

Groetjes Teun