1
Vraag
2
Reacties
Ptrmaas

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Signaalsterkte bij coax V121 5mm

Heb veel ontvangst problemen op de Horizon/tv.
Kan op de binnenkamer geen keurmerk vinden maar wel de opdruk V121.
Is kennelijk n 5mm dikke/dunne kabel.

Is dat voldoende voor een goed ontvangst.

Vrgr
Ptr
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Staat er niet meer op de kabel, ik kan niets meer vinden over v121 coax dan een kabel voor satelliet ontvangst zonder specificaties van Belden.
Er lijken dus meer merken v121 te gebruiken, welke heb je?

Kabel voor satelliet is over het algemeen niet te gebruiken voor de Horizon box en Kabel TV, deze kabels geleiden bepaalde frequenties niet goed door die je voor digitale TV nodig juist wel nodig hebt.

Kies altijd een kabel met Kabel keur.
b.v. Hirschmann KOKA9 of Technetix COAX-IH (Class A+) 4G/LTE proof 1,2 GHz en 4K Ultra HD geschikt.
Neem goed afgeschermde metalen stekkers om aan te sluiten.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Ptrmaas,

volgens http://www.vepo.nl/cms/index.php/kabel-tv/vepo-coaxkabel wel.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Coaxkabel moet het KabelKeur-logo hebben en/of het Ziggo-geschikt-logo en is meestal ongeveer 7 mm dik.
Wat voor ontvangstproblemen heb je?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Staat er niet meer op de kabel, ik kan niets meer vinden over v121 coax dan een kabel voor satelliet ontvangst zonder specificaties van Belden.
Er lijken dus meer merken v121 te gebruiken, welke heb je?

Kabel voor satelliet is over het algemeen niet te gebruiken voor de Horizon box en Kabel TV, deze kabels geleiden bepaalde frequenties niet goed door die je voor digitale TV nodig juist wel nodig hebt.

Kies altijd een kabel met Kabel keur.
b.v. Hirschmann KOKA9 of Technetix COAX-IH (Class A+) 4G/LTE proof 1,2 GHz en 4K Ultra HD geschikt.
Neem goed afgeschermde metalen stekkers om aan te sluiten.
Ptrmaas
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Heb regelmatig het bekende tsjilpen, zwart beeld en de code 2020 vervang de kabel met Kabelkeur. Ook heb ik dagelijks een zoekende Horizon. Ook heb ik regelmatig dat mijn 2e Horizon de XL horizon niet kan vinden.

Mijn elektricien zegt dat zijn leverancier zegt dat het niet ad kabel kon liggen. Dat deze kabel ook aan Ziggo zou worden geleverd. Gaf overigens aan dat het n 7mm kabel was.
Via de V121 blijkt t dus 5mm te zijn.
Ik heb helaas maar 1 klein stukje kabel, max 1 mtr, in beeld met geen keurvermelding zichtbaar. Ik weet dus ook niet welk merk het is.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Als je de Mediabox XL nog niet lang hebt, heb je recht op installatiegarantie en komt een monteur alles gratis voor je in orde maken.
Als je de Mediabox XL al langer hebt is dit gratis tot 8 weken na ontvangst pakket, langer geld de installatiegarantie niet meer.

Als dit zo is, zou ik toch even contact opnemen met Ziggo of telefonisch of via formulier en als je op de formulier pagina even wacht kan er een chatbox komen, ik zag hem zonet nog, en kun je direct je probleem voorleggen, de kans is aanwezig dat ze je een nieuwe korte kabel zo toesturen.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier
Ptrmaas
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt Bert,
Ben helaas te lang, al vanaf sept, aan het lijntje gehouden door de elektricien.
Ik ga voorleggen dat hij de binnenkabel vervangt voor n keurmerk kabel.
Dan mr eens kijken of de problemen aanhouden.
Nogmaals allen bedankt vd reacties.
Top.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Als ik de specificaties zie van de kabel, http://www.vepo.nl/cms/index.php/draad-en-kabel/vepo-coaxkabel-95858/view/productdetails/virtuemart_product_id/2640/virtuemart_category_id/35
dan is het geen slechte kabel.
Bel 1200 (klantenservice) eens en vraag of ze je een kabel willen sturen om te testen met een kabel rechtstreeks vanaf waar de groene kabel binnenkomt naar de mediabox. Meestal willen ze wel helpen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic