1
Vraag
2
Reacties
Peacefield

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Signaal via DVD recorder

Ik heb een dvd recorder die ik graag wil blijven gebruiken samen met de nieuwe ziggo digitale ontvanger.
Als ik de ontvanger direct aansluit op de AV ingang van de TV werkt alles prima.
Als ik de ontvanger aansluit op de AV ingang van de dvd recorder doet hij niets meer.
Wie weet een oplossing?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Peacefield,
De digitale ontvanger sluit je met een HDMI- of SCART-kabel aan op je TV.
Je DVD-recorder sluit je ook aan op je TV met een SCART-kabel.
De coaxkabel sluit je aan van de AOP naar de coax-in van de DVD-recorder en van de coax-uit naar de coax-in van de digitale ontvanger sluit je ook een coax aan.
Als analoog eenmaal echt weg is sluit je een coaxkabel aan van de AOP naar de digitale ontvanger en haal je de andere coax weg.
Je kunt dan op de DVD-recorder alleen nog ontvangen waar je op dat moment naar kijkt via de digitale ontvanger.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Peacefield,
De digitale ontvanger sluit je met een HDMI- of SCART-kabel aan op je TV.
Je DVD-recorder sluit je ook aan op je TV met een SCART-kabel.
De coaxkabel sluit je aan van de AOP naar de coax-in van de DVD-recorder en van de coax-uit naar de coax-in van de digitale ontvanger sluit je ook een coax aan.
Als analoog eenmaal echt weg is sluit je een coaxkabel aan van de AOP naar de digitale ontvanger en haal je de andere coax weg.
Je kunt dan op de DVD-recorder alleen nog ontvangen waar je op dat moment naar kijkt via de digitale ontvanger.
Peacefield
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga het uitproberen.
Dank alvast,
Peacefield
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Beste Peacefield

Over dit onderwerp lopen inmiddels al meerdere topics waarop ook al zeer veel tipscen advizen zijn gegeven. Het loont dus zeker deze eens op te zoeken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
En al meermaals genoemd: je dient de DVD recorder middels een scart verbinding aan te sluiten op een decoder. Dit via de Tv laten loopen is niet handig, maar kan ook lang niet altijd. Veel Tv's hebben geen scart aansluiting meer, en/of ondersteunen alleen een inkomend signaal. Die zijn dus niet in staat uit te sturen en dus de DVD recorder te voorzien van signaal.

Het mooist is een aparte decoder voor de DVD recorder, en dan liefst ook nog een met een opname functie zoals de Humax 5200, die ook in oud UPC gebied te gebruiken is voor alle vrije zenders. Deze kun je dan opnemen met de Humax en eventueel via de DVD recorder op een DVD zetten. Maar dan kun je doorgaans die opnamds niet eerst op de harde schijf van de DVD recorder zetten.
Peacefield
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor de informatie. Het werkt.
SONJAVW

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Willem A,
Begrijp ik het goed dat ik in mijn regio (oud UPC) een Humax 5200 in mijn slaapkamer kan gebruiken ter vervanging van mijn analoge recorder? Ziggo zegr dat dat niet kan. Als ik dat apparaat aan de kabel gooi dan moet ik toch gewoon kunnen opnemen?
In mijn huiskamer heb ik "gewoon" een mediabox XL.
Bij voorbaat hartelijk dank!
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi SONJAVW,

Ik ben Willem niet, maar aangezien je al een poosje wacht op reactie, probeer ik je op weg te helpen 🙂

Je kunt inderdaad de Humax 5200C gewoon gebruiken ter vervanging van je analoge recorder. Let er wel op dat je alleen de vrije zenders daarop kunt ontvangen in oud UPC gebied, dus dat zijn minder zenders dan die je kunt kijken op je Mediabox XL, maar het zijn weer meer zenders dan de analoge.

Nadat je de coax kabel in de Humax gedaan hebt, moet je de zenders zoeken. Daar kun je dit stappenplan voor gebruiken. Wel een kleine aanpassing op dat stappenplan (want dat stappenplan is voor oud Ziggo gebied):
Bij Frequentie moet je 164.00 invullen, bij Netwerk ID 4444 en bij symboolwaarde 6900. Wanneer het zoeken klaar is, kun je ongeveer een vijftigtal zenders bekijken. Welke dat precies zijn kun je op deze pagina vinden, onder het het tabblad Zonder smartcard (Kabel TV).

Groet,
Evert
SONJAVW

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Evert96,
Hier ben ik erg blij mee! Nu ga ik de Humax kopen en wat de zenders betreft ben ik dus al gewend aan weinig zenders.
Groeten, Sonja
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
SONJAVW wrote:
Beste Willem A,
Begrijp ik het goed dat ik in mijn regio (oud UPC) een Humax 5200 in mijn slaapkamer kan gebruiken ter vervanging van mijn analoge recorder? Ziggo zegr dat dat niet kan. Als ik dat appar

aat aan de kabel gooi dan moet ik toch gewoon kunnen opnemen?
In mijn huiskamer heb ik "gewoon" een mediabox XL.
Bij voorbaat hartelijk dank!


Dag SONJAVW

Ik ben niet in orde dus niet zoveel online, maar ik zie dat je het antwoord al hebt. Je kan met de Humax in fUPC gebied alleen de vrije zenders ontvangen en geen gebruik maken van een smartcard. Dat is de reden dat Ziggo zegt dat het niet kan. Ze zouden echter eigenlijk gewoon moeten aangeven dat de Humax dan werkt met alleen de vrije zenders. Er is n.l ook net een nieuwe Humax 5500c uit, welke alleen maar kan werken met de vrije zenders, daar deze helemaal geen mogelijkheid heeft voor het plaatsen van een smartcard en in beide gebieden word uitgegeven. Ik ga het hier dus eens met Ziggo over hebben, want veel andere modellen van Humax zijn dus ook op deze manier te gebruiken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
PS: als het met de ID code welke Evert heeft genoemd, zijn er ook nog andere beschikbaar die per regio kunnen worden gebruikt.
SONJAVW

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Willem A,
Ik ga nu een humax 5200 bestellen en dan kan ik,gewoon in de slaapkamer blijven kijken en opnemen zoals ik gewend was. Aantal zenders is ook prima, ik kijk meestal naar de vrije zenders. Als ik dat een andere zender wil wil dan kijk ik in de huiskamer.
Het is inderdaad een goed idee om Ziggo erop te wijzen dat ze mensen in verwarring brengen.
Nogmaals bedankt.
met vrg,
Sonja
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag SONJAVW

prima, moet vast gaan lukken. Hier: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/netwerktabel.shtml kun je nog wat gegevens vinden voor het instellen van het apparaat. Je kan dan inderdaad opnemen op de harde schijf in de kwaliteit waarin men uitzendt. Overigens vind je de Humax 5200c ook vaak op marktplaats voor nette prijzen, maar dat moet je dan wel aandurven.

Maar verwarring wil ik het niet echt noemen, omdat men dus echt uitgaat van het gebruik met een smartcard, en daarom geeft men de 5300c van Humax wel uit in fZiggo gebied. Men gaat dus niet uit van de vrije zenders en eigenlijk zou men dat wel moeten doen. Dan kan men er zelf voor kiezen of men dat wil of niet, maar Ziggo geeft daar uiteraard liever de mediabox XL uit. Is er nog wat lezen we dat wel.

Succes!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic