Beantwoord

Reserved IP's in DHCP Connectbox verspringen!

Sinds vandaag is mijn reserved IP-lijst van de dhcp instellingen van mijn Connectbox plots leeg! 1200 gebeld, en ze geven aan dat dit soms gebeurt na een firmware update. Maar of er ook een firmware update is gedaan kon die meneer mij nie vertellen.
Ik probeer mijnlijstje vaste IP-adressen opnieuw in te stellen, maar las ik het derde mac-adres kies om daarvan het IP-adres vast te zetten, dan zie ik dat de vorige een heel ander nummer heeft gekregen dan ik eraan had gegeven! Die kan ik dan verwijderen en opnieuw instellen, maar steeds bij de vogende blijkt de vorige weer verkeerd. Zo blijf ik lekker bezig!

Ik heb dit moment sinds een maand ongeveer. Toen had ik al last, maar dat bleek te komen doordat je met dit modem de vaste ip's juist buiten de reeks dynamische IP's moest kiezen, terwijl dat met mijn vorige (router) anders was. Toen ik de range verschoof naar 100-254 en de vaste tussen 2 en 99 koos ging dat goed en werkte alles prima, tot vandaag dus.
Verder heb ik het IPadres aangepast naar 192.168.0.x omdat ik een aantal vaste IP's in bv de printer heb ingesteld staan. Dat heeft een maand prima gewerkt.
Waarom nu niet meer? Ik ben zelf bang dat er een firmware update is gedaan, maar met een enorme bug in de dhcp-instellingen!
icon

Best beantwoord door Be rt 20 januari 2019, 22:55

In dit topic is nog een dergelijk probleem, kun je daar aanhaken om de issues samen te voegen om het probleem te tackelen?
Er is al een Ziggo moderator op onderzoek uit.
Het lijkt een nieuw issue te zijn, eerder nog niet over gelezen op dit forum.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/firmware-in-modem-probleem-36114

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

1 Reactie

Reputatie 7
Badge +31
In dit topic is nog een dergelijk probleem, kun je daar aanhaken om de issues samen te voegen om het probleem te tackelen?
Er is al een Ziggo moderator op onderzoek uit.
Het lijkt een nieuw issue te zijn, eerder nog niet over gelezen op dit forum.

https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/firmware-in-modem-probleem-36114