1
Vraag
2
Reageer en help mee
Kik

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Receiver (Harman&Kardon HK3490) en Digitale radio zonder tv aanzetten? Advies gevraagd.

Hallo allemaal.
Ik heb een vraagje over de Mediabox XL.
Op die Box zitten 2 digitale ingangen waarvan ik er een gebruik voor Audio op m,n Stereo Receiver voor het geluid van de Tv en dat is de Coax spdif ingang.

Nu wil ik ook Digitale radio via m,n Speaker van m,n Receiver gebruiken rechtstreeks via de Versterker naar de Box.
Dus dan heb ik de tv rechtstreeks naar de Amp en voor Digitale.Radio van de Box naar de Amp .

Dan is het toch mogelijk om zonder je tv aan te zetten Digitale radio via de Box te beluisteren,omdat ik die op de andere digitale aansluiting heb gezet.

Dus Coax dig,van tv naar Amp
en tweede voor de radio rechtstreeks via box naar Amp.

Graag jullie mening. hierover. of dit allemaal werkt.

Ik vraag dit omdat deze Receiver
(Harman&Kardon HK3490)ook een D.A.C aan boord heeft dus(omdat het een Stereo Receiver is)zet hij dus e.v.t 5.1 of andere signalen om in P.C.M 48 HERTZ om.

Ik heb het niet op Home Cinema Center sets gaat altijd ten koste van de kwaliteit Stereo Muziek waar ik deze(Harman&Kardon) voor gekocht heb en ze een heel hoge bandbreedte hebben misschien wel eens van gehoord HCC Capability.

Ik hoop dat jullie me een beetje raad kunnen geven.

Bij voorbaat dank,
Kik Kramer
3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Ik gebruikte de aux uitgang van de Mediabox naar mijn versterker en kon de TV uitblijven.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Kik

de uitleg is wat onduidelijk voor me, maar ik heb de receiver eens opgezocht, en daar het om een stereo receiver gaat, kun je de XL prima analoog aansluiten op de receiver. De XL heeft een audio/Aux uitgang in de vorm van een jack aansluiting. Je kan daarop dus een verloopkabel jack naar cinch (tulp) aansluiten, waarbij de cinch aansluitingen op een ingang van de receiver (niet de phono!!) worden aangesloten.

Hier zie je een dergelijke kabel, welke te koop is op bv. www.allekabels.nl. Neem niet de goedkoopste. Die op de afbeelding is al een stuk beter. Zeker belangrijk bij analoge signaaloverdracht.

Kik
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ja,bedankt maar ik heb nu al m,n. Tv Audio op Coax Dig aangesloten,dan kan ik alleen voor de Box toch de Optische Dig aansluiten op de Box dan hoeft het toch niet via een verloop kabeltje.
In principe heb ik dan 2 Audio kanalen Coax Dig voor de Tv en Optisch voor de Dig Muziek want ik heb 3 keuzes op m,n Receiver qua Audio.
Het enige wat ik nog niet weet is wat voor signaal die Box uitgeeft
Trouwens er zit in mijn Receiver ook een D.A.C dit om 5.1 of 7.1 naar stereo om te zetten,maar voor de zekerheid heb ik de box op SP/dif
gezet.
Gr
C Kramer(Kik).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic