Beantwoord

Radiozender probleem analoog.

In mijn bedrijfje gebruik ik het alles in één pakket. TV wordt er niet gekeken maar er wordt wel naar de radio geluisterd.....
Op de zaak hebben wij een versterker/ontvanger staan met een coax-kabel eraan. Waarschijnlijk (ben niet zo technisch) zendt Ziggo tegenwoordig alles digitaal, hierdoor kunnen wij geen goede radio-zenders meer ontvangen (altijd ruis) Is dit ook op te lossen?
icon

Best beantwoord door Thijs Ziggo 20 april 2017, 14:36

Hoi Robert,

In dit geval gaat het om analoge radio direct via je versterker. Heb je je versterker al eens opnieuw naar zenders laten zoeken? Zie deze pagina bij het tabblad analoge radio voor de frequenties per gemeente.
Als je ruis ervaart dan is het aan te raden om de coaxkabel eens te vervangen.

Bekijk origineel

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +1
Een abonnement nemen i.c.m. een digitale ontvanger ?
Of gewoon digitaal signaal uit de lucht halen?, dan is wel een nieuwe DVB tuner nodig logischerwijs.

Of een kleine streamer kopen, en zenders (duizenden) van het internet spelen..
Reputatie 4
Badge +1
Hoi Robert,

In dit geval gaat het om analoge radio direct via je versterker. Heb je je versterker al eens opnieuw naar zenders laten zoeken? Zie deze pagina bij het tabblad analoge radio voor de frequenties per gemeente.
Als je ruis ervaart dan is het aan te raden om de coaxkabel eens te vervangen.
Reputatie 2
Badge
Analoge radio kan prima, ik heb het ook nog.
Vervang inderdaad eens de coax kabel, zoals Thijs Ziggo al zegt, en laat hem opnieuw zoeken naar de zenders. Op de kabel zitten ze op andere frequenties dan 'via de lucht'. Ik heb er nog Zo'n filter tussen (alleen in het radio signaal). Het filtert de FM radioband er uit, zodat de radio geen last heeft van andere sterke signalen. Eigenlijk is dat een laatste redmiddel.
Reputatie 4
Badge +7
Robert O. schreef:

In mijn bedrijfje gebruik ik het alles in één pakket. TV wordt er niet gekeken maar er wordt wel naar de radio geluisterd.....
Op de zaak hebben wij een versterker/ontvanger staan met een coax-kabel eraan. Waarschijnlijk (ben niet zo technisch) zendt Ziggo tegenwoordig alles digitaal, hierdoor kunnen wij geen goede radio-zenders meer ontvangen (altijd ruis) Is dit ook op te lossen?

Inderdaad wordt er steeds meer overgegaan op digitaal, maar Ziggo hanteert nog steeds het analoge signaal. Dus gebruik maken van een analoge radio/ tuner, mag geen probleem zijn.

Natuurlijk zijn ook nu goede kabels en aansluitingen van belang, maar als je ruis hebt bij analoge ontvangst via de radio, moet er toch echt al wat mis zijn, want deze is veel minder kieskeurig voor het signaal als b.v. een Tv.

Daarnaast zullen de meeste tuners in mute gaan als het signaal te zwak wordt. Je hoort dan dus niets. Ook geen ruis dus.

Sluit de radio eens rechtstreeks aan op het AOP (huisaansluiting) en gebruik een nette kabel. Zijn de stekkers zelf gemonteerd, dus is er geen kabel gebruikt met aangegoten stekkers, kijk dan ook of de stekkers goed zijn gemonteerd en of niet de kern is afgebroken. Dat komt soms voor als de schroefjes wat te vast zijn gedraaid, of de kern is ingekerft. Let er ook op dat de afscherming is gebruikt, dit doet men soms niet, en deze afscherming nergens contact maakt met de kern. Gebruik altijd geheel metalen stekkers. Dus niet de oude types met de losse plastic kapjes.

Mvg. Willem

Reageer

Inloggen
    Niet gevonden wat je zocht? Vind meer topics