Beantwoord

Probleem met hdmi switch

• 14 januari 2016
  • 41 Reacties
  • 12346x Bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

41 Reacties

Ik heb 1 hdmi aansluiting op mijn tv, verder een mediaspeler, dvdspeler en een chromecast, en de horizon, horizon zit op poort 1 aangesloten. Het maakt niet uit welk apparaat aangaat van de andere drie, staan ze uit heb ik geen beeld, staat één van de drie aan dan heb ik wel beeld. Voorheen had ik de decoder van cisco op dezelfde manier aangesloten en deze werkte wel zonder dat één van de andere drie aan stond....
Ps de juiste poort is geselecteerd het lampje bij 1 brand wanneer de horizon aan staat, wanneer één van de andere apparaten aan gaat dan spingt de switch over naar de poort die aan ging en als ik heb dan terug switch naar poort 1 werk het, zodra ik het andere willekeurige apparaat uit zet dan verdwijnt ook mijn beeld van horizon....
Reputatie 7
Badge +26
Al eens geprobeerd om de hzn op een andere poort aan te sluiten? Ik weet niet of ik goed zit met mijn gedachten, maar zit ook eigenlijk te denken aan een cec issue. Ik weet niet of je de tv of ander aparatuur in een menu dit uit kan zetten. ( iig inz de hzn is dit niet mogelijk).? Mocht dit zo zijn is er een cec hdmi blocker in de handel. Hier een link met een voor beeld.
https://www.amazon.co.uk/LINDY-HDMI-Less-Adapter-Female/dp/B00DL48KVI
Reputatie 7
Badge +26
Even een aanvulling op mijn vorige reactie: koppel eens die andere aparaten los, en test even uit.
Ik heb alle apparatuur van de switch afgehaald dit werkt niet. Ook een andere switch geprobeerd dit werkt ook niet... Het lijkt wel alsof de horizon niet genoeg stroom geeft? En zodra een ander apparaat aangaat het ineens wel voldoende is, maar dit lijkt mij nogal sterk, het cec waar je het over hebt zegt mij niet zo veel?
Reputatie 7
Badge +26
Even simpel uitgelegt: cec (Consumer_Electronics_Control) zorgt er voor bv als je de tv uitzet /in standby zet, dat ook bv een aparatuur die is aangesloten op tv ook in standby gaat. Je kan even uittesten als dit idd dit het probleem is ( wat ik natuurlijk niet zeker weet) welk aparaat de cec signaal uitstuurt. Deze functie bv op een tv kan je uitschakelen in een menu indien dit de tv is. Ook de meeste huidige audioversterkers ondersteunen dit en kan worden uitgeschakeld in een menu. Helaas kent de horizon geen aparte instelling hiervoor maar ondersteunt het wel. Er wordt vaak beweerd dat dit aan de hzn zou liggen maar dat hoeft dus niet. De cisco had zover ik weet geen cec zodoende vermoedelijk dat je daar geen last van had.
Helaas werkt het niet. Ik heb wel een andere oplossing gevonden, ik heb een telefoonoplader aangesloten op de switch via micro usb en nu werkt het wel.... Ik heb geen idee waarom het nu wel werkt, maar het werkt.... Hopelijk blijft het werken... Bedankt voor de hulp iig!
Reputatie 7
Badge +26
Helaas werkt het niet. Ik heb wel een andere oplossing gevonden, ik heb een telefoonoplader aangesloten op de switch via micro usb en nu werkt het wel.... Ik heb geen idee waarom het nu wel werkt, maar het werkt.... Hopelijk blijft het werken... Bedankt voor de hulp iig!

Graag gedaan, en igg dat het nu goed is, alleen wel een grappige oplossing🆒
Nou hè, ik snap ook nog niet helemaal waarom dit zo werkt.... Ik ben benieuwd of het blijft werken....! :8
Reputatie 7
Badge +18

Ik was weg en heb me er dus niet in verdiept, maar is het ook een gevoede switch? Er zijn HDMI switches zonder voeding, maar ook met. En als je de switch dus kan voeden, zoal jij nu hebt gedaan, althans, dat ia wat ik lees, lijkt het er dus op dat je een gevoede switch hebt. Maar dan zou je ook mogen verwachten dat die voeding erbij word geleverd.

Mvg. Willem
Reputatie 7
Badge +26

Ik was weg en heb me er dus niet in verdiept, maar is het ook een gevoede switch? Er zijn HDMI switches zonder voeding, maar ook met. En als je de switch dus kan voeden, zoal jij nu hebt gedaan, althans, dat ia wat ik lees, lijkt het er dus op dat je een gevoede switch hebt. Maar dan zou je ook mogen verwachten dat die voeding erbij word geleverd.

Mvg. Willem

Ha dat zou idd kunnen. Hier zelf idd niet aan gedacht ... Top 😳
Nee het is geen gevoede switch dat is juist het rare, het is dezelfde switch die ik gebruikte bij de cisco en deze was ook niet aangesloten op netstroom en dat ik wel gewoon beeld kreeg via horizon wanneer er een ander apparaat aanstaat terwijl de switch niet onder stoom staat verklaars ook dat deze niet gevoed is... Het is echt de horizon. Want voorheen met de cisco was het aansluiten van de micro usb niet nodig.... Of misschien is het een gevoede waarmee ik mazzel had met de cisco? Er zat bij beide switches die ik heb iig geen voedingskabel.
Reputatie 7
Badge +26
Nee het is geen gevoede switch dat is juist het rare, het is dezelfde switch die ik gebruikte bij de cisco en deze was ook niet aangesloten op netstroom en dat ik wel gewoon beeld kreeg via horizon wanneer er een ander apparaat aanstaat terwijl de switch niet onder stoom staat verklaars ook dat deze niet gevoed is... Het is echt de horizon. Want voorheen met de cisco was het aansluiten van de micro usb niet nodig.... Of misschien is het een gevoede waarmee ik mazzel had met de cisco? Er zat bij beide switches die ik heb iig geen voedingskabel.

Ja dan is het gissen:$ .......cec of ja zeg het maar? Iig het werkt weer:8
Reputatie 7
Badge +18
Dag Sunflower,

Maar hoe kun je er dan een adapter van een mobiele telefoon op aan hebben gesloten:?

En er gebeuren vreemde dingen, maar dit heb ik zelf nog niet aan de hand gehad.

Ik ga me er nog eens in verdiepen, maar dit geeft wel aan dat HDMI niet altijd ook identiek werkt.

Overigens is dat ook wel bekend bij een aantal mensen. Een fabrikant mag n.l. zelf weten wat er wordt ondergebracht in hun HDMI systeem, en men hoeft niet kenbaar te maken wat dat is. Dus het kan dus voorkomen dat de aansluiting bij 2 verschillende merken ook iets andere specificaties ondersteunen.

Maar ik ben dus benieuwd waar dus nu die voeding op zit, en ben natuurlijk wel blij dat het nu zo werkt.

Mvg. Willem
Reputatie 7
Badge +26
Yep kan je @ Sunflouwer 1982 ons vertellen welk merk en type de switch is? Ik ben ook toch wel benieuwd:$
Ik heb sinds vandaag de 'Marmitek Connect 310 UHD' maar ik krijg wel de 2040 foutmelding..

Meerdere HDMI kabels geprobeerd maar met elke combinatie kreeg ik de foutmelding. Elke kabel direct van Horizonbox naar tv geeft geen problemen.

Iemand enig idee?