Beantwoord

Probleem met hdmi switch

• 14 januari 2016
  • 41 Reacties
  • 12355x Bekeken

Deze week heb ik een horizonbox ontvangen. Helaas werkt deze niet met een Belkn HDMI switch. Er wordt geen signaal doorgegeven aan de tv. Wie heeft dit probleem ook en weet welke HDMI switch wel werkt met een horizonbox?
icon

Best beantwoord door AoxoMoxoA 15 januari 2016, 01:20

De switch moet in ieder geval HDCP ondersteunen in verband met digital rights management. Je zult moeten opzoeken of je Belkin switch dat ondersteunt.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

41 Reacties

Reputatie 7
De switch moet in ieder geval HDCP ondersteunen in verband met digital rights management. Je zult moeten opzoeken of je Belkin switch dat ondersteunt.
Deze week heb ik een horizonbox ontvangen. Helaas werkt deze niet met een Belkn HDMI switch. Er wordt geen signaal doorgegeven aan de tv. Wie heeft dit probleem ook en weet welke HDMI switch wel werkt met een horizonbox?

Ik heb excact hetzelfde probleem. Welke hdmi switch is wel compatible met Horizon? Iemand?
Reputatie 7
Badge +12
hebben jullie dan maar 1 of 2 hdmi ingangen op je tv omdat je een switch gebruik ? tis toch al jaren zo dat een tv minimaal 2 zeker 3 hdmi porten heeft ?
Reputatie 2
Badge +2
Ik gebruik de Marmitek Connect 310.

Groeten,
hebben jullie dan maar 1 of 2 hdmi ingangen op je tv omdat je een switch gebruik ? tis toch al jaren zo dat een tv minimaal 2 zeker 3 hdmi porten heeft ?
Klopt Ronihd, maar ik heb er maar 1.
Bedankt voor je reaktie.

Groeten,

Bedankt redflag voor je reactie, die zoeken we op....
Reputatie 5
Succes met je zoektocht 🙂
beste mensen heb een nieuwe horizobox laten instaleren de tweede maar het euvel van zwartbeeld blijft.
heb op de herizonbox PGB ingevuld maar het euvel blijft bestaan, zelfs erger want nu valt de TV op standby.

wie heeft er een antwoord op.
Reputatie 7
Badge +12
vertel eens wat jou configuratie is.
Ik heb zelf goede ervaringen met de Delock High Speed HDMI Splitter 1 in > 2 out.

Zoals deze : http://www.picco.nl/catalog/product_info.php/cPath/591_609/products_id/5301
Reputatie 5
Bedankt voor je tip! Heb jij al een definitieve keuze gemaakt, @Dree?
Ik heb zelf goede ervaringen met de Delock High Speed HDMI Splitter 1 in > 2 out.

Zoals deze : http://www.picco.nl/catalog/product_info.php/cPath/591_609/products_id/5301

Deze lijkt mij nou precies verkeerd om. Hiermee kun je op 1 uitgang 2 schermen aansluiten (als ik het goed begrijp) die dan het zelfde beeld weergeven.
Volgens mij zoekt men een switch met 1 uitgang en 2 ingangen, ipv 1 ingang en 2 uitgangen.
Reputatie 5
Badge +5
Hallo dennis121 deze swits ziet er goed uit maar je hebt deze swits ook die je anders om kan gebruiken voor 20 euro bij conrad waar ze heel veel electronica hebben die in gewone winkels niet te koop ik zouw je willen adviseren om daar eens te kijken. ik koop daar heel veel en ik heb goede
ervaringen mee niet goed kan je het terug sturen kosteloos en je geld krijg je dan binnen 14 dagen terug.
ik zit zelf in de electronica en weet er veel van maar ook niet alles.
als je het bestel nummer wil weten van deze swits laat het dan even weten.
maar het zeker de moeite waard om daar even te kijken.
ik hoop dat je hier wat aan hebt. vrg honda.
Ik had dat ook met een switch van ali express uit China... (3 poorts), heb hdmi van switch naar tv vervangen door een andere, draait als een tierelier...
vr.groet Fred51
Reputatie 5
Badge +5
ik heb zelf geen horizon box maar redflag zecht marmitek connect 310. suses vrg honda
Reputatie 5
Badge +5
ik heb net ook iets nieuws gehoort over HDMI kabels.
er zitten 19 pennen in die in sommige kabels niet alle maal aan gesloten zijn.
daar door kan het ook voor komen dat er apparaten niet of niet goed werken.
dit probleem is niet te zien en moeilijk door te meten.
ik hoop dat men hier wat aan hebt. vrg honda
https://www.conrad.nl/nl/speaka-professional-6-poorten-hdmi-matrix-switch-met-picture-in-picture-met-afstandsbediening-3840-x-2160-pix-1433365.html

Deze lijkt het ook te doen.. Net binnen, nog geen 2040code...
Reputatie 5
Badge +5
https://www.conrad.nl/nl/speaka-professional-6-poorten-hdmi-matrix-switch-met-picture-in-picture-met-afstandsbediening-3840-x-2160-pix-1433365.html

Deze lijkt het ook te doen.. Net binnen, nog geen 2040code...
ik zag net die speaka hdmi swits bij conrad. en ik zag meteen dat het ook wat voor mij was om dat je hem met de ab bedienen kan en vele mogelijk heden oa pip maar dan moeten de apparaten wel 1080p zijn anders werkt dit niet en ik ben al jaren klant bij conrad en zeer tevreden. en deze swits is niet duur met al die mogelijk heden.ik denk dat hij pas nieuw is want ik had hem nog niet gezien.
ik hoop dat je er veel plezier aan hebt. en dat hij goed blijft werken voor je horizon box;) vrg honda

Ik ook en alleen nu krijg ik de horizonbox niet geinstalleerd(afstands bediening er boven op leggen en laten connecten doet ie niet) van alles al geprobeerd. Had hem wel aangezet en toen moest ik de afstandsbediening nog uitpakken. Echte man hé dus was wat te snel, kan die verdomde horizonbox ook niet resetten met klein knoppie. Maar dwaal af nu heb ik die switch ook alleen werkt ie niet in combinatie met de Samsung SMT C7140A van ziggo. Voor de rest met hp laptop/playstation werkt het prima, snap er niks van want hij is vrij recent en de receiver al een paar jaar oud.

Groeten,
Reputatie 7
Badge +26
Je kan ook de ab conecten door de toets onder de 9 ( toetsenbord achterzijde ab) toets met die kromme pijltjes 10 sec ingedrukt te houden. dit zo dicht mogelijk bij de horizon.

Tip to all: de switch van action 4 a 5 euro werkt ook!
Gisteren de Marmitek Connect 310 UHD aangesloten en die werkt perfect. o.a te koop bij Cool Blue.
Zowel de afstands bediening als het handmatige knopje op het kastje werken perfect. Een enorm voordeel is dat het geen voeding nodig heeft zodat er geen micro ruis op het beeld ontstaat ( bij zo een goedkope digitale switch voeding) wat ik bij het opgeblazen beeld van een projector wel kan zien. (1080p)

Een aanrader voor high end beeld bvb samen met een darbee darblet
Reputatie 5
Badge +5
ik heb deze marmitek ook. het werkt inderdaat wel goed maar in bepaalde gevallen niet.
om dat ze mekaar kunnen beinvloeden waar door het beeld gaat storen.wat bij mij ook het geval was. daarom gebruik ik nu handmatige hdmi swits.die beinvloeden elkaar niet.
ook de prijzen van marmitek zijn bij inter net winkels het zelfde als bij een electronia zaak.
het is fijn de je probleem opgelost is;)vrg honda
Reputatie 7
Badge +18
Gisteren de Marmitek Connect 310 UHD aangesloten en die werkt perfect. o.a te koop bij Cool Blue.
Zowel de afstands bediening als het handmatige knopje op het kastje werken perfect. Een enorm voordeel is dat het geen voeding nodig heeft zodat er geen micro ruis op het beeld ontstaat ( bij zo een goedkope digitale switch voeding) wat ik bij het opgeblazen beeld van een projector wel kan zien. (1080p)

Een aanrader voor high end beeld bvb samen met een darbee darblet

Fijn te zien dat dit goed werkt. Maar grappig, zelfs de switch van de Action werkt vaak goed, en ook dan bedienbaar zonder voeding. Werkt hier echt zeer goed. Maar daar betaal je dan ook wel bijna 5 Euro voor...;)
Ik heb ook een hdmi switch en wanneer alleen de horizon box aan staat heb ik geen beeld, wanneer ik een ander apparaat aan zet dan krijg ik via de poort van de horizon ook ineens beeld. Iemand enig idee hoe dit kan?
Reputatie 7
Badge +26
Hoe is alles aangesloten? Welk aparaat is het wat zorgt dat de hzn dan wel beeld geeft? Al eens geprobeerd om de switch op een andere hdmi poort op de tv aan te sluiten? De juiste uitgang van de switch goed geseleteerd etc etc?