Justbert

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Port forward optie niet aanwezig in de connectbox

Beste community,

na zojuist contact te hebben gehad met de klantenservice van Ziggo kreeg ik het antwoord: wij kunnen je niet meer verder helpen dus moet je naar de community voor antwoorden. Bij deze.

Ik wil een port forward regel aanmaken in mijn connectbox (CH7465LG-ZG) echter is de optie van port forwarding onder geavanceeerde instellingen - beveiliging, niet aanwezig.

Mijn router staat al op IPV4 (door de servicedesk bevestigd) en ik heb zojuist ook al een reset van de router uitgevoerd.

Iemand een oplossing/aanknopingspunt/suggestie?

Alvast bedankt.

Bert
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
En u ziet wel een IPv4 adres?

Bekijk in context

14 Reacties 14
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Misschien dat deze stappen je verder helpen: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Staat de Connectbox in bridge? Dan moet de portforwarding in de eigen router worden ingesteld.
Justbert
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Misschien dat deze stappen je verder helpen: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114


Ik ga het stap voor stap nakijken.


Jan F. wrote:
Staat de Connectbox in bridge? Dan moet de portforwarding in de eigen router worden ingesteld.


Router staat niet in bridge mode, dit word allemaal op de router zelf gedaan.
Justbert
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Be rt wrote:
Misschien dat deze stappen je verder helpen: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114


Stap 10 is niet te doen aangezien de optie: Poort forwarding, is niet aanwezig.
http://i67.tinypic.com/e6x17b.png
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
En u ziet wel een IPv4 adres?

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes
Justbert

Welkom op de Ziggo Community. Ik heb je modem uitgelezen en je hebt een IPv6 IP-adres. Dit is de reden dat poort forwarding niet beschikbaar is.

Als je wil, kunnen we je overzetten naar IPv4. Dan kun je wel poort forwarding instellen.
Justbert
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Folkert Ziggo wrote:
Justbert

Welkom op de Ziggo Community. Ik heb je modem uitgelezen en je hebt een IPv6 IP-adres. Dit is de reden dat poort forwarding niet beschikbaar is.


Beste Folkert,

ik heb zojuist met uw collega via de chat (Saskia) gesproken en gaf mij aan dat mijn modem al op IPv4 stond. Zou u dit voor mij kunnen aanpassen naar IPv4?
Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 7450Posts
  • 629Oplossingen
  • 3978Likes
Zeker! Dat kan ik. Ik heb je nog een privébericht gestuurd ter bevestiging. Als je daar reageert, zet ik je modem over naar IPv4.
ari197

Level 1
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Hi Folkert,

can you help me with the same ? just receive my connectbox and I would like to be able to set my port forwarding ..

Folkert Ziggo wrote:
Zeker! Dat kan ik. Ik heb je nog een privébericht gestuurd ter bevestiging. Als je daar reageert, zet ik je modem over naar IPv4.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
ari197 You can chat 24/7/365, they can do it for you, the chat box appears in the middle of the page if someone is available, sometimes wait a few moments:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier
Simplydebest

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste Folkert,
Ik heb dezelfde problemen. .Kan je mijn modem ook uit lezen
en overzetten naar IPv4. Zodat ik wel poort forwarding kan instellen?
Alvast bedankt.
Frans
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
Simplydebest Ziggo moderators komen eens in de paar werkdagen in ieder topic voorbij als ze het niet te druk hebben.

Wil je sneller resultaat vraag het via de chat:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat
tomahawk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
beste folkert,

ik heb denk ik het probleem ook.

Kan mijn modem ook terug gezet worden naar ipv4 ?

Groeten,

Dennis
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes
tomahawk Ziggo moderators komen eens in de paar werkdagen in ieder topic voorbij als ze het niet te druk hebben.

Wil je sneller resultaat vraag het via de chat:

De chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in beeld van de pagina hieronder, als er iemand beschikbaar is, soms even wachten:
https://www.ziggo.nl/chat

Uitgelicht topic