just0408

Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

PlayStation 4 aansluiten

Hallo,

Ik heb een Horizonbox van Ziggo waar ik TV op kijk. Nu wil ik Playstation 4 gaan kopen. Is dat heel eenvoudig aan te sluiten op de Horizonbox of kan ik nog onaangename verassingen verwachten? Hoe sluit je zo'n PlayStation 4 eigenlijk aan? De HDMI ingang is al bezet door mijn TV. Er zit nog wel een extra HDMI arc op de TV. Moet daar de Playstation 4 op worden aangesloten? Ik kan toch wel zonder aarzelen een Playstation 4 aanschaffen en dan wijst de rest vanzelf neem ik aan?

Gr, Justin
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
@just0408

Je kan gewoon een 'normale' HDMI ingang op de Tv gebruiken. De ARC HDMI aansluiting is voor een receiver welke ARC (Audio Return Channel) ondersteund. Het geluid van de Tv kan dan via de HDMI kabel naar de receiver worden gevoerd, zodat daarvoor geen extra kabel meer nodig is.

Heb je geen HDMI ingang meer over op de Tv, en is alleen de ARC HDMI nog vrij, en je bent niet in het bezit van een receiver met deze optie, dan kun je deze HDMI ingang wel voor de PlayStation gebruiken.

Let er wel op dat apparaten NIET ingeschakeld staan als je HDMI kabels aansluit of wisselt! Dat kan het HDMI board beschadigen.

Je kan voorts nooit een bron via HDMI aansluiten op een andere bron. De HDMI aansluitingen zijn uitgangen en dus NIET geschikt voor een inkomend signaal. Alleen een receiver met HDMI aansluitingen heeft ingangen. In dit geval kun je dus nooit de PlayStation aansluiten op de Horizon!

De eventuele netwerk kabel gaat overigens ook niet naar de Horizon. Deze staat daar volledig buiten. Maar goed, de Playstation heeft dus Wifi. Hopelijk werkt dat goed in deze situatie. Niet altijd is draadloos werken even betrouwbaar.

Mvg. Willem.

Bekijk in context

10 Reacties 10
bart.m

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
op de hdmi van je tv natuurlijk waar anders op niet op de horizon:cool:
just0408
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ok. Ja ik zie het nu ook. Dat is HDMI side op de TV waar de PlayStation in gaat dan. En voor online gamen gaat er waarschijnlijk gewoon een netwerkkabeltje van PS4 naar de Horizonbox. Dus dan kan ik de Playstation 4 gaan kopen zonder tegen een onverwacht probleem aan te lopen. Ik maak me weer druk om niets. 🙂
just0408
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De PlayStation 4 is al voorzien van wifi las ik nu ergens dus dat zit goed.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
@just0408

Je kan gewoon een 'normale' HDMI ingang op de Tv gebruiken. De ARC HDMI aansluiting is voor een receiver welke ARC (Audio Return Channel) ondersteund. Het geluid van de Tv kan dan via de HDMI kabel naar de receiver worden gevoerd, zodat daarvoor geen extra kabel meer nodig is.

Heb je geen HDMI ingang meer over op de Tv, en is alleen de ARC HDMI nog vrij, en je bent niet in het bezit van een receiver met deze optie, dan kun je deze HDMI ingang wel voor de PlayStation gebruiken.

Let er wel op dat apparaten NIET ingeschakeld staan als je HDMI kabels aansluit of wisselt! Dat kan het HDMI board beschadigen.

Je kan voorts nooit een bron via HDMI aansluiten op een andere bron. De HDMI aansluitingen zijn uitgangen en dus NIET geschikt voor een inkomend signaal. Alleen een receiver met HDMI aansluitingen heeft ingangen. In dit geval kun je dus nooit de PlayStation aansluiten op de Horizon!

De eventuele netwerk kabel gaat overigens ook niet naar de Horizon. Deze staat daar volledig buiten. Maar goed, de Playstation heeft dus Wifi. Hopelijk werkt dat goed in deze situatie. Niet altijd is draadloos werken even betrouwbaar.

Mvg. Willem.
just0408
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je hartelijk voor de reactie!

De HDMI arc aan de zijkant van de TV is idd de enig overgebleven HDMI ingang. HDMI 1 wordt in gebruik genomen door de Horizon Box.

Gr, Justin
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Justin,

graag gedaan. Heeft de Tv dan maar 2 HDMI ingangen? Dat lijkt me wat weinig daar de Tv ook over ARC beschikt en dus relatief nieuw moet zijn. Maar is dat zo, en je hebt meer apparaten welke je wilt aansluiten middels HDMI, dan zijn er HDMI switches/splitters in de handel, welke je eventueel zou kunnen gebruiken.

Mvg. Willem.
just0408
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Inderdaad wel een beetje vreemd dat mijn Philips 40PFK5300 TV maar 2 HDMI ingangen heeft. Maar idd bieden HDMI switches/splitters uitkomst als ik nog meer apparaten wil aansluiten op TV. Dank je wel.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Justin,

nogmaals graag gedaan. Onderstaande heb ik elders geplaatst. Wellicht kun je er wat mee...

"Bij de Action hebben ze een 3 weg HDMI switch/splitter met afstandsbediening voor 5 Euro. Kan niets zijn denk je dan, maar dat dingetje werkt verdikkeme ook nog Hij krijgt zijn spanning via HDMI, en dus is er geen adapter bij, en alleen die ingangen die zijn gebruikt, kunnen worden gekozen. Je kan dus geen ingang selecteren waar niets op zit. En het beeld blijft ook nog eens haarscherp. De moeite waard om eens te proberen dus. Nu gebruik ik zelf een andere switch die destijds een veelvoud van dit dingetje kostte, maar ik zag geen verschil in beeldkwaliteit en het signaal werd ook meten opgepikt als je een bron inschakelde.

Voor die 5 euro kun je dus nog wel wat gokken... De HDMI kabels van 1,99 werken ook prima Niet alles is goed, maar het is soms toch het proberen waard... "

In jou geval heb je dan dus al 4 ingangen welke je kan benutten. Eén heb je er uiteraard nodig voor de splitter. Je kan de splitter ook nog bedienen op het dingetje zelf. Ik zeg dit zo, daar het apparaatje zeer klein is, maar dus wel zijn werk doet.

mvg. Willem
just0408
Topicstarter
Level 1
  • 33Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank je wel. Kan ik altijd nog doen als blijkt dat het niet soepel loopt.Voorlopig doet de PlayStation 4 het op de HDMI arc. Ik heb namelijk vandaag al de PS4 gekocht. Stuur, wheel stand en de game f1 2015 volgen dinsdag. 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Oké, gefeliciteerd met je aankoop en veel plezier ervan. Ik was er ook niet bang voor dat de ARC HDMI niet zou werken, maar tegenwoordig heeft men die vaak al in gebruik voor een receiver. Vandaar mijn eerdere opmerking daarover.

Mvg. Willem.

Uitgelicht topic