Vraag

Nieuwe AOP en DPO2104

Reputatie 2
Badge +1
Daar ik nu een Samsung QLED 2018 QE55Q8FNA heb gekocht vraag ik mezelf af of ik een nieuwe betere AOP nodig heb. Heb namelijk last van haperingen in het beeld. Mijn kabels zijn allemaal ziggo gecertificeerd. Zo ja...komt ziggo die installeren of krijg ik die thuisgestuurd en kan ik het zelf doen. Ook las ik dat je dan op de AOP de splitter DPO2104 moet plaatsen waar je de modem op moet plaatsen. Nu zit namelijk mijn modem op de eerste ingang van mijn Hirshmann versterker. Kan iemand van ziggo mijn vragen beantwoorden? Alvast super bedankt.

20 Reacties

Hi haaglanden1963. Een nieuwe AOP is alleen nodig wanneer deze is verouderd, niet goed meer zit aangesloten of kapot is. Eerst dien je echter uit te sluiten of het signaal niet verstoord wordt met de bekabeling tussen de tv en het AOP. Zo te zien krijg je van ons 2 splitters om je signaal te controleren. Mocht je er achter komen dat met nieuwe bekabeling (kabels, splitters) het beeld nog hapert, dan mag je stellen dat het signaal al wordt verstoord vanuit ons netwerk of vanuit het AOP.

We zijn benieuwd naar je bevindingen!
Reputatie 2
Badge +1
Ik ben ook zeer benieuwd. Aan mijn kabels kan het niet liggen. Ligt voor een vermogen aan Ziggo gecertificeerde kabels en spullen in huis waar ik een paar weken van zou kunnen eten. Heb een nieuwe Samsung QLED gekocht en daar ondervind ik haperingen in het beeld. Op Ziggo community las ik dat een splitter uitkomst biedt dus vandaar mijn vraag omdat uit te testen. Ik hou jullie op de hoogte. Ik blijf er bij dat als ik maandelijks tussen de 70/80 euro betaal toch wel een strak beeld mag hebben. Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat het aan de bekabeling binnenshuis ligt en dat geloof ik ook best wel maar dan nog verwacht ik goed beeld. Ik ben natuurlijk superblij met de community waar je heel veel van opsteekt. Dat sommige bekenden van mij de blokjes accepteren begrijp ik niks van maar dat is iedereen zijn keuze maar niet de mijne. Het is een hoop geld maandelijks en een hoop geld, en tijd en ergenis om dat perfecte beeld te krijgen.
Reputatie 7
Badge +22
Probeer het eens zonder versterker. Een te sterk signaal veroorzaakt verveel problemen als een zwak signaal. Wat zijn overigens de waarden van de signaalsterkte?
Reputatie 2
Badge +1
Ik heb meerdere tv's in huis dus vandaar de versterker. Heb het wel geprobeerd maar geen verbetering. Heb via community gelezen dat een splitter op de app het signaal dempt en de problemen weg zijn. Ik ga het testen of dat de oplossing is en ga mijn bevindingen hier plaatsen. Ik kijk via de CI+ Module en kan alleen de signaal waarden via menu in de tv zien. Signaal, kwaliteit staan op 100% en de BER op 0. Je zou zeggen wat loop je te zeuren maar ik blijf haperingen in het beeld houden.
Reputatie 6
Is de tv wel Ziggo gecertificeerd? Zie onderstaande link, kijken bij test je tv

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus/
Reputatie 7
Badge +22
Kwaliteit moet 100% zijn, maar wat is de sterkte?
Reputatie 2
Badge +1
Sterkte ook 100
Reputatie 2
Badge +1
@mguzz Die heb ik al gekocht en geschikt
Reputatie 6
@haaglanden1963 Ja dat begrijp ik maar kijk ff bij 'Test je tv" en kies Samsung en typenummer, heb ik al gedaan en je krijgt de melding 'sorry de tv is niet gecertificeerd'
Daarom kan ie het wel doen maar de kans bestaat dat je tv niet 100% functioneert.
Reputatie 2
Badge +1
Hij is gecertificeerd zegt hij bij test je tv
Reputatie 6
Aha ik begrijp het al, je hebt type nr. QE55Q8FNALXXN
Reputatie 7
Badge +22
haaglanden1963 schreef:

Sterkte ook 100

Dat is veel te sterk. Probeer het zonder versterker of een uitgang met minder versterking.
Reputatie 2
Badge +1

Reputatie 2
Badge +1
@JanF al geprobeerd en daar op aanraden van community een splitter besteld die dempt op de AOP en voor de Hirshmann versterker zit...
Reputatie 7
Badge +22
haaglanden1963 schreef:

Daar ik nu een Samsung QLED 2018 QE55Q8FNA heb gekocht vraag ik mezelf af of ik een nieuwe betere AOP nodig heb. Heb namelijk last van haperingen in het beeld. Mijn kabels zijn allemaal ziggo gecertificeerd. Zo ja...komt ziggo die installeren of krijg ik die thuisgestuurd en kan ik het zelf doen. Ook las ik dat je dan op de AOP de splitter DPO2104 moet plaatsen waar je de modem op moet plaatsen. Nu zit namelijk mijn modem op de eerste ingang van mijn Hirshmann versterker. Kan iemand van ziggo mijn vragen beantwoorden? Alvast super bedankt.

Om terug te komen op uw oorspronkelijke vraag. De algemene aanbeveling voor het aansluiten is: plaats op het AOP een splitter en sluit op een uitgang de modem aan en op de andere uitgang de tv('s) al dan niet via een versterker. Versterking is mogelijk nodig indien de totale lengte van de coaxkabels van de tv meer dan 10 meter is. Wees echter voorzichtig met de versterking. Een te hoge versterking veroorzaakt net zo veel problemen als een te laag signaal.
Er is op dit forum een andere discussie te vinden die dieper ingaat op deze problematiek.
Reputatie 2
Badge +1
@Jan F. die had ik ook gelezen en die kwam met het verhaal over een splitter op de AOP en die splitter dempt al voordat het naar de versterker gaat. Ik ben leek maar diegene was tevreden over het resultaat dus ik ga het ook maar proberen...
Reputatie 7
Badge +22
@haaglanden1963
De sterkte van het signaal dat Ziggo op het AOP aanbiedt houdt rekening met de algemeen gebruikelijke installatiepraktijk. De demping van de eerste splitter is daarin meegenomen.
Reputatie 2
Badge +1
Ok...nu snap ik het niet meer. Heb nu een AOP met een splitter 6Q nog wat en nu sturen ze de splitter poa03...die schijnt dus beter te zijn. Ik ga het gewoon proberen en laat het hier weten
Reputatie 2
Badge +1
Marianne Ziggo schreef:

Hi haaglanden1963. Een nieuwe AOP is alleen nodig wanneer deze is verouderd, niet goed meer zit aangesloten of kapot is. Eerst dien je echter uit te sluiten of het signaal niet verstoord wordt met de bekabeling tussen de tv en het AOP. Zo te zien krijg je van ons 2 splitters om je signaal te controleren. Mocht je er achter komen dat met nieuwe bekabeling (kabels, splitters) het beeld nog hapert, dan mag je stellen dat het signaal al wordt verstoord vanuit ons netwerk of vanuit het AOP.

We zijn benieuwd naar je bevindingen!

Heb de splitter binnen gekregen maar kan hem niet op deze AOP vast zetten met de bijgeleverde schroef. Hebben jullie ook de juiste AOP voor mij voor deze splitter...zie foto

Reputatie 7
Badge +22
haaglanden1963 schreef:

Heb de splitter binnen gekregen maar kan hem niet op deze AOP vast zetten met de bijgeleverde schroef. Hebben jullie ook de juiste AOP voor mij voor deze splitter...zie foto

Die schroef zal het niet doen, het AOP ziet er modern uit en als de splinter strak in het AOP-gat zit is de schroef niet van wezenlijk belang. Heeft u de mediabox nu aangesloten op het aansluitpunt met de minste versterking? Laat ook de downstreamwaardes van uw modem, die nu direct aangesloten is op de splitter, hier eens zien. Als die ook hoog zijn zou er wel eens een te sterk signaal op het AOP kunnen staan. Dat kan alleen een netwerkmonteur corrigeren.
Overigens zou het prettiger zijn de discussie tot één topic te beperken.

Reageer