E. J. B

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mediabox Next en marantz 4k 1.4 hdmi

Hallo

ik krijg via mn marantz sr7008 versterker alleen maar HD 1080P beeld op mn samsung 4k tv.
De versterker staat wel op 4k ingesteld. Als ik de box rechtstreeks op de tv aansluit dan heb ik wel 4k 60 beeld. Versterker is hdmi 1.4
Hdmi 1.4 kan wel degelijk 4k beeld doorgeven. De playstation pro geeft ook gewoon 4k door via de marantz. Wellis waar op 25 frames maar er is gewoon 4k beeld.
Waarom werkt het dan met de nieuwe next box niet?
zou een software update dit kunnen verhelpen zodat je in het menu kunt kiezen voor welke 4k vorm je je beeld door wil geven ipv dat dit automatisch gaat?

gr. Eric
5 Reacties 5
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
De Next heeft frequentie 50 en nog geen 60 ondersteuning daar kan het aan liggen.
E. J. B
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat zou opzich geen probleem moeten zijn denk ik. De playstation herkent de tv resolutie maar ook de marantz resolutie en de max in frames.

De next box zou dit ook moeten kunnen. Downgraden zou een optie moeten zijn in de instellingen van de next box. Dat je zelf kan kiezen voor welke 4k met aantal frames je gaat. Dan is het opgelost.
Nu kiest de box automatisch de tv resolutie of 1080p als ie het even niet weet. Met als gevolg dat je dus geen 4k beeld hebt.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Dat kan je uitzetten door de HDMI UHD Color poort waar de next zich bevind uit te zetten op je Samsung TV dan blijft de Next wel op 4K staan.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes
Misschien vind je hier een oplossing:

https://marantz.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5515/~/4k-source-devices-and-4k-avr%2Ftv-connections%2C-hdr
E. J. B
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
De aansluiting is als volgt

next box hdmi uit 2.2 hdcp kabel naar de receiver in met hdmi 1.4 aansluiting
Receiver hdmi uit met 2.2 kabel naar hdmi tv 2.2 hdcp in. UHD color staat voor die poort uit.

Er is dus alleen HD beeld nu en op de box kun je niks instellen. Alleen 1080p max of op aanpassen aan tv.

Uitgelicht topic