1
Vraag
2
Reacties
Ozlem

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netflix app op Samsung tv

mijn Netflix verbinding doet het niet. Vandaag een monteur langsgeweest maar helaas. Hij heeft de box vernieuwd en met een vaste draad geprobeerd. Het ging heel lang goed maar de laatste twee weken wil de verbinding tot 5 procent en niet hoger??
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ozlem Wat je even kan proberen: de internet verbinding/instelling verbreken op de Samsung TV. Nu de tv stroomloos zetten. ( stekker dr uit) voor 5 a 10 minuten. Op een Samsung tv kan het standby lampje nog na gloeien. Zet deze alsnog uit met de afstandbediening. Modem ondertussen ook even uit en aanzetten 1 a 2 minuten. Nadat alles weer stroom heeft en is opgestart: Opnieuw de internet instellingen instellen.

Vaak is dit de oplossing. Onlangs nog iemand geholpen met bijna zelfde probleem. Wie weet helpt dit ook bij jou!.

En wees zeker dat de app up to date is. Succes gr Rob.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Ozlem, welkom op onze Community! Ik lees in de notitie van onze monteur dat je de Netflix app gebruikt op je Samsung Smart TV die via Wifi verbinding maakt met internet. Hij adviseerde inderdaad om de tv via een utp kabel aan te sluiten, maar constateerde ook dat de Youtube app op je tv wel zonder problemen werkte terwijl Netflix steeds vast bleef lopen.

Heb je al contact gehad met Samsung om de problemen in de TV te melden?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ozlem Wat je even kan proberen: de internet verbinding/instelling verbreken op de Samsung TV. Nu de tv stroomloos zetten. ( stekker dr uit) voor 5 a 10 minuten. Op een Samsung tv kan het standby lampje nog na gloeien. Zet deze alsnog uit met de afstandbediening. Modem ondertussen ook even uit en aanzetten 1 a 2 minuten. Nadat alles weer stroom heeft en is opgestart: Opnieuw de internet instellingen instellen.

Vaak is dit de oplossing. Onlangs nog iemand geholpen met bijna zelfde probleem. Wie weet helpt dit ook bij jou!.

En wees zeker dat de app up to date is. Succes gr Rob.
Ozlem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt voor jullie welgemeende reacties. Maar ik heb nog niet geïnformeerd bij Samsung. Wel heeft een vriendin mij een tip gegeven namelijk dat mijn Download 40,1 en mijn upload 4,2 Mbps is. En dat van mijn vriendin Download snelheid 52,8 Mbps is en Upload snelheid 54,8 Mbps is. Kan het zo zijn dat het net onvoldoende is voor Netflix?
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Gebruik je de 2.4 GHz of 5 GHz? ( en geef evt deze een andere naam.)

edit: Mijn tip al uitgeprobeerd?
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Ozlem wrote:
Bedankt voor jullie welgemeende reacties. Maar ik heb nog niet geïnformeerd bij Samsung. Wel heeft een vriendin mij een tip gegeven namelijk dat mijn Download 40,1 en mijn upload 4,2 Mbps is. En dat van mijn vriendin Download snelheid 52,8 Mbps is en Upload snelheid 54,8 Mbps is. Kan het zo zijn dat het net onvoldoende is voor Netflix?


Een internetvideo in hd-kwaliteit (zoals YouTube of Netflix) verstookt ongeveer 5 tot 10 Mbit/s.

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/hoe-snel-internet-heb-je-echt-nodig/
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Ozlem wrote:
Wel heeft een vriendin mij een tip gegeven namelijk dat mijn Download 40,1 en mijn upload 4,2 Mbps is. En dat van mijn vriendin Download snelheid 52,8 Mbps is en Upload snelheid 54,8 Mbps is. Kan het zo zijn dat het net onvoldoende is voor Netflix?

Nee hoor, 40 Mbps download is ruim voldoende voor elke Netflix stream. Kijk hier bijvoorbeeld eens naar de door Netflix geadviseerde downloadsnelheid. De upload is niet zo belangrijk hiervoor, 4Mbps is daarvoor ook ruim voldoende.
Ozlem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt Robbo jouw tip heeft geholpen. De stekker van de tv eruit en ja hoor ????
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Fijn dat het weer werkt en bedankt voor de terugkoppeling!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Top! Veel Netflix plezier! gr Rob
Ozlem
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
robbo wrote:
Top! Veel Netflix plezier! gr Rob

Jullie b
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic