1
Vraag
2
Reacties
Danger

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Netflix app en Dolby Plus via optische kabel

Hallo,ik heb het volgende probleem,het geluid van de media box gaat via een optische kabel mijn versterker in en werkt prima ,de versterker geeft netjes aan dts,maar nu komt het probleem sinds kort maak ik gebruik van Netflix alleen word hier stereo geluid weergegeven hoewel de film dts is heb al diverse netflix films geprobeerd maar helaas geen dts..
Ben al aan zoeken geweest op internet maar kan niets vinden over dit probleem vandaar hier mijn vraag .

mvg Leo
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Danger

ik was een beetje kort in mijn reactie (even wat anders te doen) maar Netflix zend dus uit in Dolby Digital plus. Dat kan alleen middels HDMI worden doorgegeven. Niet via de optische uitgang. Heb je dus geen receiver met HDMI ingangen, is het niet mogelijk op deze manier het geluid weer te geven.

Nu schrijf je dat dit bij Tv zenders wel het geval is, maar dat is een misvatting. Alleen Netflix stuurt op deze wijze het geluid uit. Tv zenders doen dat in stereo of Dolby Digital. Dat is dus een ander formaat als DD+. En dat kan wel worden weergegeven via de optische verbinding, of coaxiaal digitaal als daarvan sprake is. Maar je weet wellicht wel dat ook de HD geluidsformaten niet kunnen worden weergegeven via de optische of coaxiale verbinding. Ook daarvoor is HDMI nodig. Maar dat vind je niet terug bij Tv uitzendingen.


"Je zou toch zeggen dat het bij netflix ook zou moeten werken,zoals ik al eerder vermelde vanaf mij mediabox stuur ik de audio via een optische kabel naar mijn versterker."

Nee dus. Alle audio welke word weergeven via de mediabox kan, op dat van Netflix na, via een optische verbinding lopen. Maar dat is in bovenstaande al uitgelegd.

PS: Tv zenders zenden uit in het 'gewone' Dolby Digital formaat, wat overigens niet wil zeggen dat de bron ook altijd echt in DD 5.1. is Vaak is het Dolby surround dat is nabewerkt.

Bekijk in context

11 Reacties 11
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Al op dit forum gezocht?
Kijk eens hier of u hier verder mee komt: https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/geen-geluid-op-tv-met-horizonbox-dolby-5-1-23451
Danger
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
KBX458 wrote:
Al op dit forum gezocht?
Kijk eens hier of u hier verder mee komt: https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/geen-geluid-op-tv-met-horizonbox-dolby-5-1-23451

Bedankt voor je reactie,dit topic was ik al tegen gekomen,helaas geen oplossing,het vreemde is nl dat bij de gewone tv zender wel dts word doorgeven via de optische kabel,alleen bij netflix niet
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ik veronderstel dat er hier nog wel iemand is met voldoende expertise om je verder te helpen.
Overigens, hier ook al gekeken?: https://help.netflix.com/nl/node/14163
Haander

Level 9
  • 344Posts
  • 7Oplossingen
  • 96Likes
Danger wrote:

KBX458 wrote:
Al op dit forum gezocht?
Kijk eens hier of u hier verder mee komt: https://community.ziggo.nl/randapparatuur-97/geen-geluid-op-tv-met-horizonbox-dolby-5-1-23451
Bedankt voor je reactie,dit topic was ik al tegen gekomen,helaas geen oplossing,het vreemde is nl dat bij de gewone tv zender wel dts word doorgeven via de optische kabel,alleen bij netflix niet


Welke zender zendt dan uit in DTS?
Het is toch óf stereo óf DD 5.1?
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Er is geen zender welke in DTS uitzend. Ook Netflix niet. Netflix zend uit in Dolby Digital plus. Dat kan alleen middels HDMI.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat bedoel ik nu met expertise: ik kijk geen Netflix.:grin::wink:
Danger
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Willem-A wrote:
Er is geen zender welke in DTS uitzend. Ook Netflix niet. Netflix zend uit in Dolby Digital plus. Dat kan alleen middels HDMI.


Oke ipv dts bedoelde ik dolby digital plus mijn fout ben niet zo;n kenner
Maar goed uit jou verhaal begrijp is het niet mogelijk om met de optische kabel naar mijn versterker netflix in dolby digital plus te ontvangen ? Bij de tv zenders is dit nl wel het geval.
Je zou toch zeggen dat het bij netflix ook zou moeten werken,zoals ik al eerder vermelde vanaf mij mediabox stuur ik de audio via een optische kabel naar mijn versterker.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Danger

ik was een beetje kort in mijn reactie (even wat anders te doen) maar Netflix zend dus uit in Dolby Digital plus. Dat kan alleen middels HDMI worden doorgegeven. Niet via de optische uitgang. Heb je dus geen receiver met HDMI ingangen, is het niet mogelijk op deze manier het geluid weer te geven.

Nu schrijf je dat dit bij Tv zenders wel het geval is, maar dat is een misvatting. Alleen Netflix stuurt op deze wijze het geluid uit. Tv zenders doen dat in stereo of Dolby Digital. Dat is dus een ander formaat als DD+. En dat kan wel worden weergegeven via de optische verbinding, of coaxiaal digitaal als daarvan sprake is. Maar je weet wellicht wel dat ook de HD geluidsformaten niet kunnen worden weergegeven via de optische of coaxiale verbinding. Ook daarvoor is HDMI nodig. Maar dat vind je niet terug bij Tv uitzendingen.


"Je zou toch zeggen dat het bij netflix ook zou moeten werken,zoals ik al eerder vermelde vanaf mij mediabox stuur ik de audio via een optische kabel naar mijn versterker."

Nee dus. Alle audio welke word weergeven via de mediabox kan, op dat van Netflix na, via een optische verbinding lopen. Maar dat is in bovenstaande al uitgelegd.

PS: Tv zenders zenden uit in het 'gewone' Dolby Digital formaat, wat overigens niet wil zeggen dat de bron ook altijd echt in DD 5.1. is Vaak is het Dolby surround dat is nabewerkt.
Danger
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Willem-A wrote:
Dag Danger

ik was een beetje kort in mijn reactie (even wat anders te doen) maar Netflix zend dus uit in Dolby Digital plus. Dat kan alleen middels HDMI worden doorgegeven. Niet via de optische uitgang. Heb je dus geen receiver met HDMI ingangen, is het niet mogelijk op deze manier het geluid weer te geven.

Nu schrijf je dat dit bij Tv zenders wel het geval is, maar dat is een misvatting. Alleen Netflix stuurt op deze wijze het geluid uit. Tv zenders doen dat in stereo of Dolby Digital. Dat is dus een ander formaat als DD+. En dat kan wel worden weergegeven via de optische verbinding, of coaxiaal digitaal als daarvan sprake is. Maar je weet wellicht wel dat ook de HD geluidsformaten niet kunnen worden weergegeven via de optische of coaxiale verbinding. Ook daarvoor is HDMI nodig. Maar dat vind je niet terug bij Tv uitzendingen.


"Je zou toch zeggen dat het bij netflix ook zou moeten werken,zoals ik al eerder vermelde vanaf mij mediabox stuur ik de audio via een optische kabel naar mijn versterker."

Nee dus. Alle audio welke word weergeven via de mediabox kan, op dat van Netflix na, via een optische verbinding lopen. Maar dat is in bovenstaande al uitgelegd.

PS: Tv zenders zenden uit in het 'gewone' Dolby Digital formaat, wat overigens niet wil zeggen dat de bron ook altijd echt in DD 5.1. is Vaak is het Dolby surround dat is nabewerkt.

Oke willem helemaal duidelijk nu ,ik had verwacht dat de audio via de optische kabel hetzelfde resultaat zou geven maar niet dus,ik dank je voor deze informatie dan maar in de toekomst een andere versterker aanschaffen met hdmi

allen bedankt voor het mee denken .
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Graag gedaan Danger

Voordeel daarvan is dan ook dat je de HD geluidsformaten via Blu-ray kan weergeven, mits de receiver dat uiteraard ondersteund. Maar dat is tegenwoordig vaak wel het geval als het echt om een receiver gaat.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hi Danger, welkom op onze Community. Dank voor de vlotte terugkoppelingen in het topic, zo heb je aardig de aandacht weten vast te houden. En zo ben je heel wat wijzer geworden.

Een optische audio aansluiting kan minder data overbrengen dan een HDMI aansluiting. We zullen in de toekomst steeds vaker zien dat nieuwe geluidformaten (Dolby Atmos?) alleen via HDMI werken.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic