Helen Radeloos

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Na uitgebreide hulp en allerlei maatregelen helpdesk Sonos en Ziggo nog steeds dagelijks problemen

Sinds een aantal maanden hebben wij na jarenlang probleemloos muziek luisteren via Sonos (met een ernome historie aan Sonos afspeellijsten; kan dat invloed hebben?) ineens problemen. Deze problemen zijn niet constant; dienen zich wisselend op de dag aan, bijv. na een ochtendje radio ineens rond 12:00 uur of ’s avonds tussen 18 en 21 uur. Waar deze problemen uit bestaan;
• Kan geen verbinding maken met Sonos
• Sonos afspeellijsten zijn weg
• Kan geselecteerde item niet afspelen
• Kan Radiostation niet afspelen
• We kunnen helemaal niet meer bedienen; de uit knop op Sonos box (Play3) zelf werkt zelfs niet of heel erg vertraagd!
Wat we al gedaan hebben:
Zelf van alles uitgeprobeerd met veel of weinig mensen op Wifi; wel en geen XBox activiteiten, dit maakte geen verschil; Wifi over het algemeen is eigenlijk best ok.
Sonos; urenlang met Sonos helpdesk, van alles geprobeerd en via laptop uitgelezen; bekabeld aangesloten; bridge er tussen uit.
Ziggo; nieuwe router (connect box), monteur langs geweest, deze heeft e.e.a. opnieuw aangesloten en kabels vervangen. Aparte naam gegeven aan 2.4 en 5ghz. Alles doorgemeten en uitgelezen. Monteur zei wel dat hij bij uitlezen op sommige momenten van de dag pieken of storingen ziet..’s avonds enzo !?.

Ik ben nu weken bezig en baal erg dat het nog steeds niet ok is. Snap niet dat er zomaar ineens problemen zijn die door geen van beide partijen kunnen worden geadresseerd. Kan iemand mij helpen of tips geven?? We vinden het zo zonde en frusterend dat het ineens niet meer werkt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Is een bekend probleem.
Sonos werkt niet goed samen met een ConnecBox van Arris.
Vervanging door een Compal is mogelijk.
Zie:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-arris-connec...

Bekijk in context

13 Reacties 13
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Helen Radeloos,

Die Sonos play3 is volgens mij al een oud bakkie van een jaar of 6. En het is en blijft electronica dus kan er uiteindelijk iets de geest geven. Zeker als een apparaat intensief gebruikt wordt. Sonos heeft ook een eigen community en een kennis van mij is daar uitstekend geholpen. Hij kreeg een leuk vervangingsaanbod voor zijn oude Sonos play3. Misschien kunnen ze U ook uit de brand helpen.

Succes.
Helen Radeloos
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dank je Sparco, de vervangende box heb ik ook al gekregen en uitgeprobeerd maar helaas zelfde problemen. Sonos heeft me ook heel goed geholpen, heb het topic ook op hun community geplaatst overigens.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Helen Radeloos,

Helaas, met een beetje geluk reageert er een van de moderatoren op Uw bericht. Want als de monteur pieken e/o storingen ziet dan ligt het hoogstwaarschijnlijk toch aan Ziggo.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hoi Helen, welkom op onze Community. Wat irritant dat je muziek zo vaak onderbroken wordt, hopelijk kunnen we samen de oorzaak ontdekken en oplossen.

Helen Radeloos wrote:
de vervangende box heb ik ook al gekregen en uitgeprobeerd maar helaas zelfde problemen.
Bedoel je hier een vervangende Sonos Play3 of een vervangende Connectbox?

En bekabeld of via wifi aansluiten maakt geen verschil lees ik, dan is het in ieder geval geen wifi probleem.
Je zegt daarnaast dat je dit probleem nu enkele maanden ervaart, wanneer is het probleem ongeveer begonnen?

Sparco©1963 wrote:
als de monteur pieken e/o storingen ziet dan ligt het hoogstwaarschijnlijk toch aan Ziggo.
Ik zie geen storing/afwijking die dit specifieke probleem zou kunnen veroorzaken, ook omdat het alleen de Sonos is die er last van heeft lijkt het me sterk dat het een netwerkissue betreft. Ik zit meer in de router/apparatuur in huis te denken.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Helen Radeloos

ik heb er zelf geen dus ben niet helemaal op de hoogte van hoe het werkt.

Maar ( mogelijk is dit al eens verteld of geadviseerd ) kan je ook de firmware ( het besturingssysteem van de Sonos ) er opnieuw opzetten of updaten ?
Nog niet gedaan of geadviseerd ? dan zou ik kijken of die mogelijkheid er is ?

Vind je verhaal vreemd en ik baseer mijn advies op het feit dat je aangeeft dat je de Sonos ook niet meer kan/kon bedienen.

S6
Verwijderd account
Niet van toepassing
Helen Radeloos Ik mag toch aannemen dat via de Sonos helpdesk een factory reset is uitgevoerd?
Helen Radeloos
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Dank jullie voor jullie reacties en meedenken!! hoop zo dat we het kunnen oplossen.
Het was een vervangende Sonos Play 3. Daarnaast is toen het probleem niet opgelost was, is onlangs een nieuwe connectbox van Ziggo aangesloten (ik had een andere router van Ziggo). Met een nieuwe Sonos box heb je volgens mij ook de "factory reset"als mogelijke oplossing uitgesloten; als dat al niet gedaan was, want ik heb eerst ruim 1,5 uur met Sonos en later weer een uur. Opvallend is dat het bepaalde tijdstippen lijkt te zijn dat het niet werkt; bijv. tussen 17.00 en 21.00 uur! (Als je lekker al kokend of na het eten muziek wilt draaien ;-)Gisteren ook weer. En op woensdag overdag...Vreemd toch?

Wanneer de problemen zijn begonnen probeer ik nog even na te gaan.
Vanavond zal ik ook weer proberen als het vast loopt om de box weer bekabeld aan te sluiten.
Helen Radeloos
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
En oh ja; ik heb ook een keer gehad ongeveer 2 weken geleden dat toen de Sonos problemen zich voordeden ook mijn laptop niet met internet kon verbinden met Wifi! alle andere apparaten als mobiele telefoons van kinderen, I-pad en Xbox deden het toen wel gewoon. Misschien dat iemand daar iets uit kan halen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Helen Radeloos wrote:
En oh ja; ik heb ook een keer gehad ongeveer 2 weken geleden dat toen de Sonos problemen zich voordeden ook mijn laptop niet met internet kon verbinden met Wifi! alle andere apparaten als mobiele telefoons van kinderen, I-pad en Xbox deden het toen wel gewoon. Misschien dat iemand daar iets uit kan halen.
Heb je een Mediabox XL? Zo ja, heb je een utp kabel tussen die box en het modem zitten, of heb je de box opgenomen in het thuisnetwerk?
Helen Radeloos
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes
Nee ik heb geen mediabox xl. Gisteren ook weer hele dag problemen. Als ik de box bekabeld aansluit op de connectbox kan ook geen verbinding worden gemaakt met Sonos.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Helen Radeloos Het is maar een idee maar heb je de laatste tijd nieuwe electronica aangeschaft of verplaatst, ik zou alle apparatuur wat verder van de Connectbox/Sonos zetten. (speakers, DECT telefoon, PC/Laptop TV, magnetron, ventilator, ik las eens dat een aquarium pomp/verlichting storing veroorzaakte.

Anders, indien mogelijk, de Connectbox/Sonos verplaatsen, apparatuur van de buren kunnen ook voor storing zorgen ook als alles bekabeld is aangesloten.
HtoppieG

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Goeiedag,
is dit topic opgelost?
Ik heb nl sinds kort een ziggo connectbox en heb dezelfde problemen als mevr. Radeloos.
Vanmorgen contact gezocht met de helpdesk van ziggo, de medewerker heeft in de router gekeken en de conclusie getrokken dat er niet mis was.
Uiteindelijk werd ik naar dit forum verwezen maar ik zie de oplossing niet.....
Totdat er een oplossing beschikbaar is plaats ik de Ubee router terug zodat ik iig weer radio op de sonos kan luisteren!
Met vriendelijke groet HtoppieG.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Is een bekend probleem.
Sonos werkt niet goed samen met een ConnecBox van Arris.
Vervanging door een Compal is mogelijk.
Zie:
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/sonos-werkt-niet-in-combinatie-met-arris-connec...

Uitgelicht topic