Sinds een aantal maanden hebben wij na jarenlang probleemloos muziek luisteren via Sonos (met een ernome historie aan Sonos afspeellijsten; kan dat invloed hebben?) ineens problemen. Deze problemen zijn niet constant; dienen zich wisselend op de dag aan, bijv. na een ochtendje radio ineens rond 12:00 uur of ’s avonds tussen 18 en 21 uur. Waar deze problemen uit bestaan;
• Kan geen verbinding maken met Sonos
• Sonos afspeellijsten zijn weg
• Kan geselecteerde item niet afspelen
• Kan Radiostation niet afspelen
• We kunnen helemaal niet meer bedienen; de uit knop op Sonos box (Play3) zelf werkt zelfs niet of heel erg vertraagd!
Wat we al gedaan hebben:
Zelf van alles uitgeprobeerd met veel of weinig mensen op Wifi; wel en geen XBox activiteiten, dit maakte geen verschil; Wifi over het algemeen is eigenlijk best ok.
Sonos; urenlang met Sonos helpdesk, van alles geprobeerd en via laptop uitgelezen; bekabeld aangesloten; bridge er tussen uit.
Ziggo; nieuwe router (connect box), monteur langs geweest, deze heeft e.e.a. opnieuw aangesloten en kabels vervangen. Aparte naam gegeven aan 2.4 en 5ghz. Alles doorgemeten en uitgelezen. Monteur zei wel dat hij bij uitlezen op sommige momenten van de dag pieken of storingen ziet..’s avonds enzo !?.
Ik ben nu weken bezig en baal erg dat het nog steeds niet ok is. Snap niet dat er zomaar ineens problemen zijn die door geen van beide partijen kunnen worden geadresseerd. Kan iemand mij helpen of tips geven?? We vinden het zo zonde en frusterend dat het ineens niet meer werkt.