Vraag

Medling op tv: 'Afsluiten over 59 sec.'

Bij het terugkijken van een gemiste uitzending krijg ik telkens de melding: ! afsluiten over 59 sec. in beeld, er wordt dan teruggebeld van 59 naar 0 en de TV gaat op zwart.
Media XL box en Philips TV.

14 Reacties

Reputatie 6
Kijk in het menu van de tv bij energiebeheer of eco instellingen zoek naar automatisch uitschakelen of stand-by, zal ook wel in de handleiding staan
Reputatie 5
Badge +6
Een kleine aanvulling op mguzz zijn bericht:
Klik op je Philips TV op Alle instellingen - Eco-instellingen - Timer voor uitschakelen.
Deze staat overigens standaard op 4 uur, dus als je binnen die 4 uur de afstandsbediening niet aanraakt dan gaat de TV na 4 uur uit.
Reputatie 1
Als je deze melding krijgt is het normaal gesproken voldoende om toets van afstandbediening aan te raken en melding verdwijnt, althans bij mij op Ziggo box en Sony tv
Reputatie 2
Badge
Ja, dit herken ik, had dit ook zowel op mijn mediabox als mijn Sony tv bij mij waren het de eco instellingen. ik heb ze zowel op de mediabox en mijn tv uitgeschakeld, geen last meer.
Reputatie 7
Badge +17
Tegenwoordig is dit niet vreemd meer op Tv's en mediaboxen. Nu bedien je nog vaak het volume via de Tv als je bv. de XL gebruikt, maar in andere gevallen bediend men de Tv helemaal niet meer en dan zal deze na een aantal uren 'denken' niet meer te worden gebruikt. Dat geld voor een ontvanger/mediabox evenzo.

Wat ik echter wel opvallend vind is dat @arjenhoogendoorn aangeeft dat het (alleen?) bij het terug kijken van een gemiste uitzending gebeurt... Dat zou vreemd zijn en een andere oorzaak moeten hebben. Maar is het ook alleen maar dan?
De melding verschijnt niet als ik gewoon TV kijk.
Bij alleen TV kijken valt het beeld wel vaak enige seconden weg, het scherm wordt dan helemaal zwart en het beeld komt na enige seconden terug.
Ook verschijnt er regelmatig en zwarte balk aan de onderzijde die steeds hoger wordt.
Als ik de 'terug' toets van de afstandbediening indruk verdwijnt deze zwarte balk, maar hij komt na enige tijd altijd weer terug.
Reputatie 7
Badge +17
Dat is bijzonder, want ook dan zou het moeten gebeuren als je een van de 2, of beiden, langere tijd niet bediend.

Nu kan ik me wel herinneren dat dit vaker eens is genoemd, maar ik kan zo niet achterhalen waar ik dat heb gezien. Weet jij dat nog @Lycke Ziggo ?

Maar dat het beeld regelmatig even wegvalt s niet in orde. Dat mag niet gebeuren. Vraag is nu wel even of dan het signaal het laat afweten of de verbinding tussen Mediabox XL en de Tv. Probeer in ieder gebal eens een andere HDMI kabel. @Be rt kan je verder wel helpen met issues rond de XL. Die krijgt nu een bericht en zal waarschijnlijk wel even langskomen.

Want ook die balk hoort daar natuurlijk niet, en zeker niet op de manier zoals jij dit noemt. Maar ik ben zelf minder thuis in de XL. Ik zou wel alles wat je zelf kan nakijken eens onder de loep nemen en/of vervangen.

Ik zal anders ook nog eens kijken of ik iets over die melding terug kan vinden, want ik weet dat het een keer is langsgekomen. Weet alleen niet óf dat is opgelost, en zo ja, hoe...
Reputatie 7
Badge +31
Mogelijk is de Mediabox XL 30 seconden van de stroom al de oplossing voor het balk probleem.
Ik doe dit standaard iedere paar maanden en zie minder vreemde issues.

Helpt dit niet, laat het weer weten.

Stand-by instellingen in de Mediabox XL op '-s-nachts voorkomen het aftellen en in stand-by gaan.
Reputatie 7
Badge +17
Be rt schreef:

Stand-by instellingen in de Mediabox XL op '-s-nachts voorkomen het aftellen en in stand-by gaan.

Maar het gebeurt alleen als gebruik word gemaakt van on demand... Niet bij 'gewoon' Tv kijken.
Reputatie 7
Hey @arjenhoogendoorn . Welkom hier. Wat een vreemd verhaal, zeg. Dit komt mij allemaal helemaal niet bekend voor! Wel de melding over het uitschakelen zelf, maar dan alleen wanneer ik de tv al heel lang op een zelfde zender heb staan bijvoorbeeld (dan is het de melding van de mediabox zelf en begint het aftellen bij 180). Zeker die zwarte balk vind ik ook heel vreemd klinken.

Even voor mijn beeld; die terug-toets van je afstandsbediening. Gebruik je dan de bediening van de tv of van de mediabox? En hoe lang speelt dit al? Je geeft aan dat het gebeurt bij het starten van een gemiste uitzending; is het dan direct zodra je de gemiste uitzending start, of na een tijdje?

We horen graag van je!
Reputatie 7
Badge +17
Dag @Lycke Ziggo

toch meen ik dit een keer eerder gezien te hebben. Weet alleen niet meer waar... En ook de oplossing heb ik niet pasklaar liggen.

Maar wat is genoemd, is natuurlijk gericht op het in stand-by gaan van Mediabox of eventueel de Tv. Vaak beschikken beide tegenwoordig over een optie automatisch in stand-by te gaan, met meestal een melding van te voren, als deze een aantal uren niet worden bediend. Maar dat is dus juist het frappante aan dit verhaal: dan gebeurt het niet...

Ik kan me bijna net voorstellen dat het iets van doen heeft met uitzending gemist, maar je zou het wel gaan denken... Maar goed, het gaat nu om de oplossing en ik kan zo even niets bedenken ... 🤔
Reputatie 7
Badge +11
Bij een combinatie van philips tv en horizonbox, moet de box wel bij beeld instellingen op RGB staan. dit ivm handshake van philips tv's icm de horizon, dit voorkomt het wegvallen van het beeld. Voor het andere denk ik toch dat er ergens een timer staat ingesteld.

Teun
Reputatie 7
Badge +17
Teun schreef:

Bij een combinatie van philips tv en horizonbox, moet de box wel bij beeld instellingen op RGB staan. dit ivm handshake van philips tv's icm de horizon, dit voorkomt het wegvallen van het beeld. Voor het andere denk ik toch dat er ergens een timer staat ingesteld.

Teun

Maar als het om een timer gaat, zou het dan toch ook moeten gebeuren bij 'gewoon' Tv kijken?
Reputatie 5
Badge +11
Bij 'gewoon' tv-kijken zap je nog wel eens rond, en bij On Demand/Replay TV gebruik je de afstandsbediening tijden niet. Het zou ook kunnen zijn dat de 'Naar Standby gaan'-tijd kort staat (bijv 30 of 60 minuten).

Reageer