1
Vraag
2
Reageer en help mee
RoyvdHeijden198

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Mediabox afstandbediening koppeling Panasonic TV

Hallo. Wat ik ook probeer, het lukt me niet om de afstandsbediening van de media box te koppelen met de panasonic TV. code 2153. Als ik de stappen volg gaat de tv niet uit. Het lijkt gewoonweg niet te werken met deze code. Beneden ook een Media Box staan i.c.m. een philips tv. Hierbij ging het koppelen zonder problemen.

Iemand enig idee?
9 Reacties 9
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag, waar het zo staat, weet ik niet, maar er schijnt wel een oplossing voor te zijn. Zoek dat anders eens op. Kun je een andere code proberen, want er zijn er meestal meer, doe ook dan dat eens. In het geval van de Humax heb ik daar al wat mensen mee kunnen helpen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Misschien ten overvloede:

Het boekje is een beetje onduidelijk, als je dit gebruikt, voor de zekerheid zet ik hier de stappen nog een keer:

Stap 1
Zet je tv aan met de afstandsbediening van de tv. Pak daarna de afstandsbediening van de Mediabox XL en volg onderstaande stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 5 seconden gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los.

Stap 2
Voer met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de volgende code in:
2153

Stap 3
Druk op de TV-knop en houd deze ingedrukt tot de tv uitgaat. Dit kan soms wel een minuut duren. Gaat je tv uit? Laat de knop dan direct los.

Stap 4
Sla je instellingen op met de volgende stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 1 seconde gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los. Dit betekent dat de instellingen zijn opgeslagen.
RoyvdHeijden198
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Willem-A wrote:
Dag, waar het zo staat, weet ik niet, maar er schijnt wel een oplossing voor te zijn. Zoek dat anders eens op. Kun je een andere code proberen, want er zijn er meestal meer, doe ook dan dat eens. In het geval van de Humax heb ik daar al wat mensen mee kunnen helpen.


Het is voor de Mediabox, niet voor de Humax. Geen idee waar ik andere codes kan vinden dan alleen deze?
RoyvdHeijden198
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Misschien ten overvloede:

Het boekje is een beetje onduidelijk, als je dit gebruikt, voor de zekerheid zet ik hier de stappen nog een keer:

Stap 1
Zet je tv aan met de afstandsbediening van de tv. Pak daarna de afstandsbediening van de Mediabox XL en volg onderstaande stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 5 seconden gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los.

Stap 2
Voer met de cijfertoetsen van de afstandsbediening de volgende code in:
2153

Stap 3
Druk op de TV-knop en houd deze ingedrukt tot de tv uitgaat. Dit kan soms wel een minuut duren. Gaat je tv uit? Laat de knop dan direct los.

Stap 4
Sla je instellingen op met de volgende stappen:
Druk eerst op de Volume-lager-knop en houd deze ingedrukt.
Druk met een andere vinger op de Source/Bron-knop en houd deze óók ingedrukt.
Na ongeveer 1 seconde gaat de TV-knop twee keer rood knipperen. Als je dat ziet laat je beide knoppen weer los. Dit betekent dat de instellingen zijn opgeslagen.



Helaas al geprobeerd, dit werkt echter niet. :expressionless:
Verwijderd account
Niet van toepassing
RoyvdHeijden1989 Volgens onderstaande tabel is code 2153 voor Panasonic DVD spelers, probeer de andere codes eens:

http://codesforuniversalremotes.com/remote-control-codes-for-panasonic-tvs/
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
RoyvdHeijden1989 wrote:
Willem-A wrote:
Dag, waar het zo staat, weet ik niet, maar er schijnt wel een oplossing voor te zijn. Zoek dat anders eens op. Kun je een andere code proberen, want er zijn er meestal meer, doe ook dan dat eens. In het geval van de Humax heb ik daar al wat mensen mee kunnen helpen.


Het is voor de Mediabox, niet voor de Humax. Geen idee waar ik andere codes kan vinden dan alleen deze?


Dat begreep ik, maar ik dacht dat er ook voor de mediabox XL meerdere codes mogelijk waren...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
mguzz wrote:
RoyvdHeijden1989 Volgens onderstaande tabel is code 2153 voor Panasonic DVD spelers, probeer de andere codes eens:

http://codesforuniversalremotes.com/remote-control-codes-for-panasonic-tvs/


Volgens mij kan dit niet. naar mijn weten ligt het bij de afstandsbediening van de XL anders als bij (andere) universele afstandsbedieningen.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Willem-AJa dat is ook zo, helemaal vergeten dat er niets universeels aan de XL is 🙂
Ben al jaren heel tevreden met mijn Humax.

Maar nog even over de Panasonic, die heb ik ook en zodra deze netwerkproblemen krijgt of zoals laatst dat de Netflix app blijft hangen dan ben ik verplicht terug te gaan naar de fabrieksinstellingen en kan je alles opnieuw instellen want een backup mogelijkheid bestaat niet.
Misschien nog een optie maar wel weer een gedoe.
RoyvdHeijden198
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo. Sorry voor de late reactie. Bovenstaande heeft helaas allemaal niet geholpen.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic