patjuuh

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Magic remote werkt niet met ziggo horizon

Beste allemaal,

Wellicht weten jullie de oplossing of hij is er gewoon weg nog niet, maar niet geschoten is altijd mis.

Ik ben een voormalig klant van Telfort en ben overgestapt na ziggo. Bij telfort kon ik met mijn magic remote afstandsbediening mijn kastje van de provider ook bedienen zonder dat ik daarbij die 2e afstandsbediening nodig had (ik heb een Oled LG tv). Na mijn overstap na ziggo is het helaas voor mij onmogelijk geworden om de horizon te bedienen met de afstandsbediening van mijn tv. Ik heb ergens gelezen dat horizon de CEC systeem niet ondersteund, waardoor ik dus 2 afstandsbedieningen blijf houden.

Omdat het systeem met de MAGIC REMOTE juist geniaal werkt, baal ik ervan dat dit dus nu niet meer kan.

Iemand een oplossing?

groetjes,

Partick
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
StenniS-nl

Level 1
  • 40Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Het is mij zojuist gelukt de magic remote met de horizon te laten werken.
Samsung is de fabrikant en vervolgens afstandsbediening type 13 reageerde.
Althans, num 1 en menu.
Verder support zal toch bij LG gezocht moeten worden: lgappstv.com/ur_support

Bekijk in context

28 Reacties 28
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
De horizon ondersteunt gewoon cec. Inz. de afstandbediening: deze moet ook IR en RF signaal ondersteunen Wat de meeste standaard universiele ab's dus niet doen. De tv kan wel met de hzn ab bediend worden.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/afstandsbediening-koppelen/
patjuuh
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt, maar als ik het goed begrijp kan dit alleen met de afstandsbediening van ziggo om die te koppelen met de tv.. en dan zou ik dus geen magic remote meer hebben?

Ik wil juist de afstandsbediening van de tv koppelen aan de horizon zodat ik mijn remote hou.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dat wordt dus een stukje lastiger. Er zijn hier topics over met veel info. Even in de zoekbalk op deze site info vinden. Ik heb niet zo kijk op unerversiele ab's eerlijk gezegd.
patjuuh
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
top,

bedankt voor je moeite zover word gewaardeerd!
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Ok graag gedaan, en succes verder, gr Rob
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Probeer eens Pace remote control optie 22.
patjuuh
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:
Probeer eens Pace remote control optie 22.


ik heb echt werkelijk geen flauw idee wat je hiermee bedoeld.

zou je het kort willen uitleggen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik begrijp dat je de Horizon wilt bedienen met je MAGIC REMOTE, maar dan moet je de MAGIC REMOTE wel vertellen hoe hij de opdrachten moet geven aan de Horizon.
Ik heb even op internet gezocht en vond een vergelijkbaar probleem met de volgende oplossing:
Probeer eens Pace remote control optie 22.
Hoe je de MAGIC REMOTE zover moet krijgen weet ik niet, maar hier lijkt de oplossing in beeld:
https://www.youtube.com/watch?v=7tot4AESwGs
patjuuh
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
klopt,

zover was ik eerder al gekomen en dan moet je ook de fabrikant van de decoder invullen.. onder de horizon staat omschreven Samsung dus daar ben ik vanuit gegaan.

Helaas pakt ie hem niet :disappointed_relieved:

ik heb op tweakerz ook al een soortgelijk klacht voorbij zien komen welke al dateren uit 2015.. erg triest dat dat op vandaag nog niet is opgelost
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Staat in de lijst iets van UPC of Horizon, ik dacht dat ook ergens gelezen te hebben, maar weet niet meer waar.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Volgens mij kon je met de magic remote ook scannen op een onbekende fabrikant?
Ik was trouwens niet echt blij met die magic remote en ben overgestapt op een medion universele remote.
PDR

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De enige optie die redelijk werkt (maar ook alleen maar voor sommige toetsen) is om te kiezen voor Samsung 15
patjuuh
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb gekeken en inderdaad UPC gevonden maar ook dat werkt zover niet.

ik kan niet scannen op een onbekende fabrikant... toch wel frapant dat hij het niet doet terwijl ik bij mijn vorige providers niks hoefde te doen en herkende hij hem automatisch
R.m.

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Iemand toevallig al een oplossing gevonden? Ik zou ook graag de magic remote willen gebruiken voor in ieder geval wisselen van zender kijken op de horizon box maat het paren lukt niet als ik als box de samsung optie probeer
patjuuh
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
R.m. wrote:
Iemand toevallig al een oplossing gevonden? Ik zou ook graag de magic remote willen gebruiken voor in ieder geval wisselen van zender kijken op de horizon box maat het paren lukt niet als ik als box de samsung optie probeer


tot op hede heb ik nog geen oplossing gevonden, ook hier op het forum schijnen ze het niet te weten.
Erg jammer dat dat niet kan het is nog altijd iedere dag vervelend om 2 afstandsbedieningen te moeten gebruiken terwijl het zo iets simpels is.
pepnoord

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De eenvoudigste oplossing is de horizon vervangen door een CI+
CD-3

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Na een paar keer een verkeerde keuze te maken, geeft de Remote een optie om een onbekende mediabox te zoeken, dan alleen Horizon intypen en dan lijkt hij te koppelen.
Barryvdh

Level 1
  • 67Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes
CD-3 wrote:
Na een paar keer een verkeerde keuze te maken, geeft de Remote een optie om een onbekende mediabox te zoeken, dan alleen Horizon intypen en dan lijkt hij te koppelen.


Is dat met WebOS 3 (of 3.5)? Bij mij verschijnt die optie niet namelijk.

Samsung Optie 15 doet ongeveer alles, BEHALVE kanaal omhoog. Ik kan dus wel kanaal terug, menuknop, nummers en pijltjes in menu omloog/omhaag etc, alleen niet de volgende zender. Precies nutteloos dus nu.

Iemand een oplossing, ander merk oid?
Crabucino

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ben ook op zoek naar de oplossing, het is inderdaad vrij lastig dat bijna alles het doet behalve page up.

Uitgelicht topic