Ekimike

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Korte coax kabel in MK stuk - advies gevraagd



hi

morgn ga ik in mijn MK vanaf het AOP een splitter aansluiten zodat ook vanuit al mijn inbouwdozen kabel tv kan ontvangen. Ik zag echter dat een van de aan te sluiten kabels heel kort (voordat ie de grond in verdwijnt) is en ook nog eens beschadigd. Ben bang dat het de kwaliteit gaat beïnvloeden. Ik heb geprobeerd of er beweging in de kabel komt maar ik denk dat hij strakgetrokken zit en geen speling meer heeft. Een nieuwe kabel trekken zie ik niet direct als een optie, ik hoop niet dat dat hét advies wordt.

mijn vraag is dus wat zouden jullie doen? Als ik deze kabel onder de beschadigingen afsnijd dan moet ik de splitter een stuk lager monteren en moet ik het AOP losmaken van de muur waar hij nu mijn meterkast binnenkomt. Geen probleem denk ik om deze los te maken, weet niet of ik die zelf kan/mag inkorten.

Een koppelpunt tussen de defecte kabel en de splitter lijkt mij ook geen garantie voor goed beeld. Het lost wel het lengte probleem op.

Zijn er nog meer ideeen? Ik ben enorm benieuwd,

mike

edit: 2 foto’s toegevoegd. Hoop losse draden verder omdat ik de utp en coax opnieuw wil vastzetten op de muur
9 Reacties 9
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
Plaats eens een foto, dan wordt alles gelijk een stuk duidelijker.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1592Likes
Het AOP mag je zelf niet opnieuw aansluiten, en zou ik ook niet aanraden. Het komt toch vrij precies, al ziet het er zeer simpel uit. Ik zou oude beschadigde in huis bekabeling toch verwijderen en vervangen. Of in het uiterste geval een hele korte kabel met goede connectoren tussen AOP en splitter.
Ekimike
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb twee foto’s toegevoegd. Zie nu dat de korte kabel (1e foto onderaan) nog goed is kwalitatief. De tweede foto betreft een wat langere kabel met flink wat schade. Als ik die afkort komt ie net zo kort als de ander. Mijn idee was dus om het AOP eventueel naar beneden toe om te buigen (zonder knik), maar geen idee of dat wenselijk is.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ekimike wrote:
Ik heb twee foto’s toegevoegd. Zie nu dat de korte kabel (1e foto onderaan) nog goed is kwalitatief. De tweede foto betreft een wat langere kabel met flink wat schade. Als ik die afkort komt ie net zo kort als de ander. Mijn idee was dus om het AOP eventueel naar beneden toe om te buigen (zonder knik), maar geen idee of dat wenselijk is.


Bij meer dan 2 aansluitingen in je woning is het advies van mij plaats een versterker.

https://www.kabelnl.nl/Teleste-OV-8420-antenne-versterker-Ziggo-gecertificeerd-4G-Proof opletten dat hij wel tot 1000 mhz loopt

De beschadigde kabel kan je prima lassen met een fconnector aansluiting https://www.allekabels.nl/antenne/f-connector_kabel.html en niet vergeten https://www.allekabels.nl/f-connector-kabel/120/1077542/f-connector-koppelstuk.html

😉
Ekimike
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb als versterker deze gekocht:
Hirschmann HMV41 antenneversterker (SHOP). Die kan elk moment bezorgd worden.

Ik zal voor die kapotte kabel eens kijken of ik jouw suggestie kan uitvoeren (lassen en f-connector verhaal).

Dank so far allen
Ekimike
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Het werkt nu wel, super! De draden aan elkaar gelast. Enige dat ik de oude draad niet goed vast krijg in de female adapter. Ik daar wel een kopje opgezet met een schroefdraad zodat hij vast blijft zitten in de adapter. Echter schiet het andere uiteinde er juist uit.

Fijn dat dit heeft gewerkt! Mike
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ekimike wrote:
Het werkt nu wel, super! De draden aan elkaar gelast. Enige dat ik de oude draad niet goed vast krijg in de female adapter. Ik daar wel een kopje opgezet met een schroefdraad zodat hij vast blijft zitten in de adapter. Echter schiet het andere uiteinde er juist uit.

Fijn dat dit heeft gewerkt! Mike


Ben blij voor je dat het wel beter werkt nu , maar de f-connecter zeker gehaald in de bouwmarkt ? kan je foto plaatsen over het verhaal van kopje er op gezet en er uit schiet ? dat is me niet helemaal duidelijk 😉
Ekimike
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Had inderdaad geen zin om nog een dag te wachten dus voor meer geld een inferieur product (?) bij de bouwmarkten gehaald...

zal vanavond ff een foto maken! Thanks
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ekimike wrote:
Had inderdaad geen zin om nog een dag te wachten dus voor meer geld een inferieur product (?) bij de bouwmarkten gehaald...

zal vanavond ff een foto maken! Thanks


Nee inferieur zijn die zeker niet werken prima alleen de maatvoering ( diameter van de kabel en de connector ) wil nog wel eens niet de juiste maat zijn , maar beetje aan knijpen met een tang kan geen kwaad maar zorg er dan wel voor dat je hem niet stuk knijpt

Uitgelicht topic