Beantwoord

Kan slechte wifi invloed hebben op radio ontvangst soundbar - Samsung SB HWMS650?

Ik heb bij muziek streamen via de smartphone en tablet naar de soundbar het probleem dat het geluid zachter wordt en even later weer normaal (harder) wordt. Ook valt soms de hele zender weg, terwijl de soundbar gewoon aan blijft. Heb alles al eens gereset en app verwijdert. Geen oplossing. Is er een oplossing? Kan evt. een "booster" een en ander verbeteren?
De TV werkt wel goed.
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 28 november 2018, 14:39

Check! Wil je anders eens een kijkje nemen op de Samsung Community? Ik weet zeker dat je daar een antwoord vind. Dat je verbinding totaal wegvalt kan liggen aan de wifi, maar het harder en zachter worden van je geluid niet. Ik vermoed dat het probleem ergens anders ligt.

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
gerard4619 schreef:

Ik heb bij muziek streamen via de smartphone en tablet naar de soundbar het probleem dat het geluid zachter wordt en even later weer normaal (harder) wordt. Ook valt soms de hele zender weg, terwijl de soundbar gewoon aan blijft. Heb alles al eens gereset en app verwijdert. Geen oplossing. Is er een oplossing? Kan evt. een "booster" een en ander verbeteren?
De TV werkt wel goed.

Goede vraag! Heb je een Sonos? Want daar heb ik dit probleem al eens eerder voorbij zien komen, zie dit topic op de community van Sonos.
Neen, geen Sonos, doch een Samsung hwms650...
Reputatie 7
Check! Wil je anders eens een kijkje nemen op de Samsung Community? Ik weet zeker dat je daar een antwoord vind. Dat je verbinding totaal wegvalt kan liggen aan de wifi, maar het harder en zachter worden van je geluid niet. Ik vermoed dat het probleem ergens anders ligt.
Reputatie 7
Heb je nog een update voor ons, Gerard?
Zoals reeds eerder gemeld heb ik nog steeds problemen met het zachter en weer harder worden van het radiogeluid via de Samsung SB.
Het kan niet aan de SB liggen want ik heb dat probleem ook op de tablets en laptop.
Ik denk dus dat er bij Ziggo wat "gerepareerd" moet worden.....
SB wordt via de multiroom app aangestuurd. Diverse keren gereset en weet ik wat allemaal.
Ook gebeurt het regelmatig dat de radio (lees: wifi verbinding) helemaal wegvalt.
Ben het (een beetje) zat......

** verplaatst door mod naar betreffende topic **
Reputatie 7
Hoi Gerard, ik snap het dat je het zat bent. Na mijn vraag of je het eens op de Samsung Community wilde checken hebben we hier niks meer van je gehoord. Maar tijd voor een groter onderzoek dus.

Dan wordt het tijd om je wifi eens te checken. Wil je hier up- en downstreamwaarden van je modem eens plaatsen? Dan weten we al gelijk meer.

Reageer