1
Vraag
2
Reageer en help mee
Peter40

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ucare IP Camera Aansluiten op Connectbox

Sinds kort hebben wij een Connectbox en sindsdien werken de IP Camera's niet meer.
De camera moet je aanmelden en aansluiten via een app om mijn mobiel. Je drukt op een resetknop op de camera en dan moet je de app laten zoeken. Hij geeft steeds aan dat er geen camera gevonden is.
Als ik in mijn lijst van wifi sgnalen kijk op mijn mobiel, is er wel een signaal afkomstig van de camera.
Wordt de camera geblokkeerd bij een af andere firewall? Moet ik de cameras een vast ip adres geven, en zo ja, hoe doe ik dat?
Graag hoor ik van jullie tips... Ziggo klantenservice kon mij niet verder helpen.

O ja, de cameras hebben geen utp aanluiting.
28 Reacties 28
Verwijderd account
Niet van toepassing
Doordat je nu een ander modem hebt, waarschijnlijk ook een andere IP-range. Reset je camera en installeer deze als een nieuwe installatie, net zoals je eerder deed via je oude modem, toen je het wèl werkend kreeg
Geef de SSID's in het modem verschillende namen voor de 2.4- en de 5.0-band, eenzelfde naam geeft bij sommige apparaten ook problemen.
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je tip.
Even voor mijn beeldvorming, met naam bedoel je een ander nummer?
Ik probeer de cameras een voor een te installeren. Zo kunnen ze elkaar niet in de weg staan. Dus staan ze ook niet allebei tegelijk in de lijst in het modem.
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Je bedoeld de modem naam?
Hoe doe ik dat dan?
En moet ik dan alle apparatuur aeer opnieuw koppelen?
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Sorry... ik zie dat de 2.4 en de 5 allebei al een andere naam hebben. Dus daar kan het niet aan liggen...
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Heb je de camera's ook al een hard reset gegeven, zoals NN al schreef? Of is het inmiddels al gelukt?
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
Ik heb ze gereset.
Het is nog niet gelukt om te koppelen.
Het lijkt alsof ze tegen een soort firewall aan botsen en niet toegelaten worden.

Gr.
Peter
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Wat je nog zou kunnen proberen is om te zien of je wel de juiste Firewall hebt. Deze kan je aanpassen via de volgende link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/connect-box/

Ergens onderaan staat hoe je je Firewall kan aanpassen. Misschien dat dit wil helpen?!
Trouwens, hoe staat je Connectbox? in iPV4 of iPV6? (testen door http://ipv6-test.com)
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
Na een (hard) reset, zouden de camera's in de staat moeten zijn zoals zij nieuw uit de doos kwamen. Het lijkt mij dan je dan dezelfde procedure moet volgen om ze weer werkend te krijgen. Hoe heb je het destijds gedaan? Moest je ze koppelen/aanmelden aan/bij je account bij de fabrikant?

***edit****
De vraag of je vaste IP-adressen moet toekennen zou je het beste zelf kunnen beantwoorden. Je hebt ze immers voorheen toch ook werkend gekregen.
***einde edit***

Kijk nog eens goed in de gebruiksaanwijzing.
Ik heb op internet wel eens videootje gezien waarbij de UPT-aansluiting verstopt was achter een klepje. Daar was dan een "handmatige" methode mee te bewerkstelligen (buiten the cloud om / dus zonder in te loggen via de app).
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
Toen ik ze voor het eerst installeerde, ging dat heel normaal en zoals het hoorde volgens de gebruiksaanwijzing. Maar toen had ik een andere (Cisco) modem van Ziggo.
Sinds dat ik een Connectbox heb, lukt het niet meer.
Als ik de cameras probeer te installeren volgens de gebruiksaanwijzing, zegt de app dat de cameras niet te.vinden zijn.

Ik heb ook de camera opengemaakt om te zoeken naar een utp poort; die is niet aanwezig.

Ik kan de camera op 2 manieren installeren; de app laten zoeken nadat je eerst de restknop 10 sec hebt ingedrukt. Dan geeft hij dus aan dat de cam niet te vinden is.
Als je het op de andere manier wilt doen is dat via een WPS set up mode.
Dan hoef je de resetknop kort in te drukken. Vervolgens ziet de app de cam ook niet. Wel als je het wifi signaal op de mobiel zet op de p2p wifi signaal van de cam. Maar dan moet je op een gegeven moment het wifi signaal veranderen in het signaal van Ziggo. En dan verbreekt de cam weer en kun je hem niet meer vinden...
Raar...
Verwijderd account
Niet van toepassing
Peter40 wrote:
Hi,
Ik heb ze gereset.
Het is nog niet gelukt om te koppelen.
Het lijkt alsof ze tegen een soort firewall aan botsen en niet toegelaten worden.

Gr.
Peter

Krijg je concrete foutmeldingen te zien?
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Nee geen foutmelding.
Alleen dat de camera niet te vinden is...
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Peter40,

Welke type IP camera heeft u?

MVG
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
....en welk Ziggo-modem had u voorheen? (i.v.m. Wifi-mogelijkheden)
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het is een camera van Ucare
Gr.
Peter
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Peter40
uCare is een IP Camera App, zo ver ik weet welke ook met andere camera's werkt.

Op de sticker van uw IP Camera staat het exacte model nummer.

MVG
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
Het zijn cameras van Konig model SAS-IPCAM 115

Hoop dat je er iets mee kunt.
Dank alvast
Gr.
Peter
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Peter40,

Okey, nadat u de cams gereset heeft, blinkte de cam rood en groen, na ongeveer 2 minuten. Hierna heeft u via uw mobiel verbinding gemaakt met de cam en vervolgens gekozen voor WiFi Connect in Router modus en het 2.4Ghz SSID en bij behoorde wachtwoord ingegeven. (Beide zijn hoofdletter gevoelig) (CAM staat binnen 5 meter van de Connect box)

Vervolgens heeft u de camera een naam gegeven en voorzien van een wachtwoord, hierna is de camera gaan herstarten, waar na 10 minuten nogsteeds geen connectie is opgebouwd met uw Connect box.

De LED brand dus niet Oranje na 10 minuten?

MVG
Peter40
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hi,
Ik zou willen dat ik al zo ver was...
Ik heb de cam gereset, led knippert rood en groen. Vervolgens ga ik via de app zoen naar de cam door te drukken op install new cam en vervolgens op router mode.
Dan op next en wordt de cam gezocht. Even later krijg ik de melding dat er geen cam gevonden te vinden is.
Ik heb dan de wifi op mijn mobiel op het ziggo netwerk verbonden staan.
Als ik kijk in de lijst van wifi netwerken op minn mobiel, staat er wel een signaal van wifi-cam-p2p tussen...
Dus de cam zend wel iets uit...

Doe ik iets verkeerd?
Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes
Beste Peter40

U moet eerst draadloos verbinding opzetten tussen uw toestel en Cam; wifi-cam-p2p, voordat u aan de slag gaat met de App.

Niet uw eigen netwerk, dit komt later.

MVG
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic