ggoudbeek

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Internet traag

Ik zag bij deze topic: https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internet-traag-of-valt-weg-29201 een link staan over test internet.
Hier kom ik niet verder dan 85 mbit overdag en in de vroege uren 125 mbit terwijl ik 200/20 heb.
Mijn vrouw klaagt de laatste tijd ook al dat internet traag is.
Die is de enigste bij ons via wifi (laptop) en de meting is gedaan via kabel op pc en de pc is 1 gbit kabel is cat5
Ik ben zelf thuis in de pc en ict wereld dus heb ik alles al nagekeken en alles werkt naar behoren.
Nou hebben wij wel nog een oude cisco box aan de muur waarbij het wifi signaal al weg is in de keuken ongeveer 6 meter en 1 muur ik heb al meerdere versterkers geplaatst omdat die ziggo box slecht is.
5 Reacties 5
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi ggoudbeek,

Bedoel je niet een cat5e kabel? Een cat5 kabel kan namelijk maximaal 100Mbit/s aan, een snelheid van 85Mbit/s past daar dan wel zeer goed bij.
En welke versterkers heb je precies? Accespoints zijn vele malen beter dan versterkers/repeaters.
Welke cisco heb je? Het typenummer heeft ook een aantal (4) cijfers 🙂

Groet,
Evert
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Ook weer een groot misverstand 20mb is net zo snel als 200mb bij gewoon internetten. Pas bij capaciteitsproblemen (Downloaden, veel streamen) ga je snelheidsbeperkingen zien.
Door versterkers ed. gaat je snelheid wel achteruit .
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @ggoudbeek. Welkom hier! We hebben al even niets meer van je gehoord. Jammer, want er zijn hier gebruikers aanwezig die je graag willen helpen. Heb je een update/antwoorden voor ons? 🙂
ggoudbeek
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
EPC3925 (denk dat die bijna 15 jaar oud is)
cat5e
accespoints
test is VIA KABEL op cisco box gedaan
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het zou goed kunnen zijn dat je modem aan het einde van z'n latijn is.
Wanneer je contact opneemt met Ziggo en je problemen uitlegt, zullen ze je waarschijnlijk een nieuw modem opsturen.

Je huidige modem is namelijk technisch wat verouderd. De nieuwe modems zenden naast de 2,4Ghz frequentie ook de 5Ghz frequentie uit die sneller, stabieler is, maar minder bereik heeft. Jouw modem kan dit in ieder geval niet, dus reden om om te wisselen 🙂

Het contact opnemen kan trouwens ook via de chat.

Uitgelicht topic