Vraag

Ik wil mijn internetradio extern aansluiten op de Lan van Mediabox XL

Binnenkort krijg ik mijn nieuwe radio met internet, fm en DAB+. Ik wil deze rechtstreeks aansluiten op 1 van de Lan poorten van de Mediabox XL. Vraag: heeft iemand daar ervaring en/of tips voor. Mijn Wifi-verbinding is soms wat aan de trage kant, daarom wil ik een rechtstreekse internet aansluiting voor de stabiliteit. Een extra kabel trekken naar de Connect Box is helaas niet een optie.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +18
Als de Media Box XL niet gebruikt wordt als Wifi en modem zou ik beter advies doen om een Wifi Booster of een Extra Wifi Punt via stopcontact. die kan je al voor € 1,- en € 2,- huren bij Ziggo.

Zie deze pagina https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/
Badge +3
Mijn advies is om het eerst te proberen, DAB+ heeft sowieso geen internet nodig, en internet radio gebruikt een vrij lage bitrate en deze radio's hebben een flinke buffer aan boord om storingen te voorkomen.
Ik ga het uitproberen. Ik wil echter gewoon weten of de lan op de mediabox gewoon hiervoor te gebruiken is. Ik zal het dus proefondervindelijk moeten gaan vaststellen. Bedankt voor de reacties.
De Ethernetpoorten op de MBXL zijn van oorsprong aanwezig voor als je hem ook als Modem/Router in gebruik hebt.
Als je hem alleen voor TV-kijken gebruikt, dan heb je er niks aan. Uitproberen kan altijd.

Met een aparte Modem/Router voor de Internetverbinding, is het onder strikte voorwaarden mogelijk de MBXL te koppelen aan je thuisnetwerk.
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/de-mediabox-xl-gebruiken-als-access-point-21251

Daarna kan je de Ethernet poorten van de MBXL weer gebruiken.
Badge +3
Ik ga het uitproberen. Ik wil echter gewoon weten of de lan op de mediabox gewoon hiervoor te gebruiken is. Ik zal het dus proefondervindelijk moeten gaan vaststellen. Bedankt voor de reacties.

Ja het is lastig dat de Mediabox niet als router gebruikt kan worden als er ook al een modem op dezelfde kabel zit, er ontstaat dan een conflict. Volgens mij kan er wel een bridge gecreëerd worden maar dan is die extra UTP kabel dus nodig

Bij de volgende Mediabox is er echter wel een UTP kabel nodig naast de bestaande coax, dan zou u overstag kunnen gaan voor het doortrekken van een UTP kabel, een andere optie zou zijn om de connectbox los te trekken uit de meterkast en deze aan te sluiten op de coax aansluiting in de zitkamer.

Ik heb zelf geen ervaring met wifi boosters en internet over het stroomnet. Mogelijk heeft @Dave- hier meer zicht op.
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb zelf 2 Extra Wifi Punten die gebruik ik en is zeer handig, altijd en overal om het huis wifi. De Wifibooster bekabeld is even als extra die is nu offline, doordat ik 2 Extra Wifi Punten heb, maar die kan je wel via de Kabel en wifi extra opties geven.

Mijn ervaringen met beide is zeer goed.

Reageer