Beantwoord

Hoe sluit ik de mediabox aan op mijn ringleidingversterker

heb een ringleiding nodig om het geluid van de tv te versterken zodat de tv zelf niet knoeihard hoeft te staan. Deze blijkt niet te werken op de UPC Mdediabox HD van Ziggo wordt de tv zachter of harder gezet dan werkt dat ook op het uitgaande geluid naar de ringleidingversterker. Staat de tv dus zacht, dan wordt het geluid ook zacht versterkt dus onvoldoende. Bij huidige nog analoge tv ging geluid vanuit tv (oudio aut met tulpjes)naar
ringleiding en bleef voldoende ook als tv geluid zacht of zelfs uit stond. Aangezien we graag eem grotere (smart) tv willen zitten daar geen aansluit mogelijkheden meer op die voor ons slechthorende van belang zijn. Daarom was mijn hoop gesteld op de audio-uitgang van een Ziggobox. Dit werkt dus niet afdoende! Een chatgesprek met de afd.klantenservice spreekt voor zich en wil ik graag naar u opsturen(welk e-mailadres?) Ook de aanwezige aansluitingen op de beoogde tv van Philips kan daarbij worden gezonden zodat u kan beoordelen of en welke verbinding misschien wel kan gaan werken.
icon

Best beantwoord door Popiejopie2 14 september 2018, 16:06

Ik heb de LA-240 ringleiding van Schoonenberg Hoortoestellen in bruikleen gekregen,(voel me haast verplicht om dan te kopen), kreeg niet de indruk dat ze daar wisten hoe die werkt,
maar goed voorlopig werkt deze op mijn huidige tv met RCA stekkers (tulpjes) verbninding.
Ben er dus zelf uit gekomen.
Ik zal zeker vertellen hoe het is afgelopen. Bedankt!

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

20 Reacties

Reputatie 7
Badge +31
Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators wel in ieder topic langskomen, maar dat kan een paar werkdagen duren.
Reputatie 7
Badge +19
Vrijwel alle TV's hebben nog een tulp of hoofdtelefoonuitgang, dat mag het probleem dus niet zijn. Ik zou dan adviseren om niet via internet te kopen maar lokaal. Dan kunt u zich goed laten voorlichten.
Nou steeds minder hoor, die hoofdtfn.aansl. is geprobeerd in de winkel met ringleiding. Weet je waar ik toen achter kwam, ik kreeg geluid maar geen geluid naar de speakers (boxen) kan niet allebei dus of/of. Tulpjes zie je ook weinig of niet op de smart tv's.
Een andere in bruikleen gekregen Schoonenberg de LA-240 wilde ze geen eens meer proberen, bij BCC werd gezegd dat alle smart televisies dit wat ik noem euvel hebben.
Mijn hoop is daarom gevestigd op een geschikte box van Ziggo waaruit het geluid terug kan naar mijn ringleidingversterker Pyriet (vrij oud) Of de aan te schaffen LA-240.
@Popiejopie2,

Heb je je al georiënteerd op TV en een ringleiding met optische (TOSlink) aansluiting. Ken ook iemand die slechthorend is en die gebruikt dan wel een koptelefoon en een TV met een optische aansluiting. Boxen van de TV doen het dan ook nog.
De LA-240 ringleiding (nog te kopen, indien nodig) heeft wel een Optical Digital aansluiting, maar welke tv heeft dat ook? De Philips 49PUS8503 heeft wel een digital audio aut,, kan je dat op elkaar aansluiten? Of een box van Ziggo dat heeft weet ik niet, want de antenne gaat in die box dus ook het geluid. Dat geluid moet dus weer terug naar mijn ringleiding. Met mijn huidige tv nu nog analoog is er niets aan de hand. Maar door de verplichting van digitale omschakeling komen de problemen. Ik heb een ringleidingsdraad door de woning en door de versterker kan ik mijn gehoorapparaat op de T-stand zetten. Prima werkt dat zo, handiger dan een koptelefoon. Bovendien ben ik rechts geheel doof. Ik heb nu een UPC Mediabox HD van Ziggo geprobeerd en die versterkt of verzwakt het geluid al naar gelang je de die bediend. Maar dat moet dus niet, het moet dezelfde sterkte houden die dan nog verder wordt versterkt. Een zacht geluid wordt ook zacht versterkt. Begrijp je het nog?
Hallo @Popiejopie2 , zelf ben ik ook slechthorend en gebruik een mobiele ringleiding van Sennheiser, daarbij werden diverse verloopkabels geleverd om een goede aansluiting te krijgen, daarbij heb ik een digitaal-analoog converter moeten kopen voor een passende aansluiting op de tv en werkt nu perfect.
Ja, die ken ik die moet je inderdaad dragen. Dat is misschien een oplossing als al het andere niet werkt. Maar bedankt voor je reactie.
Reputatie 7
Hallo Popiejopie2, welkom op onze Community.

De LA-240 heeft mooie functies. Er zit een Optische ingang op. Onze Mediabox XL heeft ook een optische uitgang, dat zullen toekomstige nieuwe boxen ook hebben. Dus met dit type ringleiding versterking dan ben je uit de brand met zowel je huidige situatie, met een nieuwe tv en met een eventueel nieuwe mediabox. Met het oog op de toekomst zal je vroeg of laat meer hebben aan de LA-240.

De mediabox die je nu hebt heeft waarschijnlijk wel een tulp uitgang (RCA stekkers). Die kun je altijd rechtstreeks op je Pyriet aansluiten lijkt mij. Als het goed is blijft het uitgangsvolume dan gelijk. Om dit zeker te weten lezen we hier graag welke box je nu hebt, een foto plaatsen helpt ook enorm 🙂
Nou, dat geeft enige hoop, dinsdag a.s. komt de Ziggo monteur weer en zou meerdere boxen meenemen. Kan dan de Mediabox XL noemen. Inderdaad heeft mijn Pyriet tulpjes die naar mijn huidige 32"tv. goed werken, punt is dat we 49"tv (een smart kom je niet onderuit) willen kopen ook voor de beter leesbaarheid op afstand. Die tulpjes rechtstreeks naar de geprobeerde UPC Mediabox HD gaf dus als resultaat dat geluid via mijn Pyriet beinvloedbaar werd door het hard of zacht zetten via de afstandsbediening. Hoe plaats ik een foto? of nog beter hoe stuur ik je de scans van de Pyriet? Ik weet niet of je gelezen heb
dat mij is verteld dat alle smart tv's een audio-aut hebben voor een koptelefoon of iets anders maar dan alleen daarheen en niet meer het geluid naar de speakers. Dus mijn vrouw zou dan niets horen. Of dat echt waar is, dat zou zeer treurig zijn. Vandaar dat ik het nu probeert via een juiste box van Ziggo.
Hallo @Popiejopie2 ,
Als je de ringleiding aanschaft kun je deze ook laten installeren en dan wordt deze werkend opgeleverd.
Als je goed verzekerd bent wordt dit vergoed en het deel dat niet vergoed wordt kun je weer als buitengewone lasten opvoeren bij je belastingaangifte.
De kosten vallen misschien wel mee, je bedoelt installeren door Ziggo of door de tv leverancier? Wat de belasting betreft, die werken graag met drempels.
We zien wel en hopen er het beste van, in ieder geval bedankt voor je medeleven.
Hallo @Popiejopie2 ,
ik bedoel door de leverancier van de ringleiding.
Ze zullen daar best veel ervaring mee hebben, daar niet iedereen in staat is zelf zo'n ringleiding aan te sluiten.
Succes met alles.
Reputatie 7
@Popiejopie2, we lezen heel graag hoe het monteursbezoek dinsdag afloopt.
Ik heb de LA-240 ringleiding van Schoonenberg Hoortoestellen in bruikleen gekregen,(voel me haast verplicht om dan te kopen), kreeg niet de indruk dat ze daar wisten hoe die werkt,
maar goed voorlopig werkt deze op mijn huidige tv met RCA stekkers (tulpjes) verbninding.
Ben er dus zelf uit gekomen.
Ik zal zeker vertellen hoe het is afgelopen. Bedankt!
Hallo @Popiejopie2 ,
Ik heb de handleiding eens gedownload en doorgelezen, met de bijgeleverde bekabeling en de juiste instellingen, zowel op de tv als de hoorlus moet een goede verbinding te realiseren zijn.
Reputatie 1
Badge
Hoi @Popiejopie2,

Kon je bij Schoonenberg alleen de ringleiding testen? Ik ben zelf slechthorend (categorie: zeer ernstig) en gebruik nu 11 jaar streamers (voorheen de Siemens Tek, nu de Oticon Streamer Pro). Ik heb hiervoor gekozen zodat ik hier ook buitenshuis mee kan bellen en muziek kan afspelen (ik koppel soms ook een draadloze microfoon tijdens vergaderingen/verjaardagen/etc). De Oticon Streamer kan ik zowel in de woonkamer als in de slaapkamer aansluiten (ik kijk voornamelijk praatprogramma's op tv) en ik kan daarbij ook de omgeving uitzetten (ideeal!).

Welk merk hoortoestellen heb je en zijn daar andere accessoires voor verkrijgbaar?

Mocht je vragen hebben dan hoor ik dat graag!
Hallo allemaal, gisteren 18/09/2018 monteur geweest, toch oplossing gevonden wat betreft het geluid met de UPC mediabox , (een mediabox xl c.q.horizonbox zou weer een duurder maandabonnement hebben betekent aldus de monteur).
Op de box moesten we het geluid op z'n hardst zetten en verder afblijven en voortaan bedienen met de tv.afstandsbediening. Dat gaat nu goed is mee te leven. Dus de verbinding is nu gewoon met aan beide kanten met tulpjes.
Er is nu alleen nog een vreemd hiaat, de teletekst pagina 888 kan je intikken, maar verder komt hij niet ook niet als je de ok knop indrukt zoals Ziggo voorstelde.
Dit is natuurlijk een pagina die je eigenlijk niet kan missen, komt dit door digitaal i.p.v. analoog? Het schijnt dat tv via KPN geen last heeft met 888 wie kan dit beamen?
Groetjes!
Hallo @Popiejopie2 ,
Dan kun je in de mediabox het beste ondertiteling permanent aan zetten.
Dank je NN, gaan we proberen.
Nou we geven 888 in en sluiten af (doet toch niks) later bleek pagina weer op 100 te staan.
Hoe moet je hem dan echt vast zetten?
Misschien hoeven we niets meer te proberen, we zijn naar KPN geweest ,daar gebruiken ze
een box met o.a. digital out optisch. Daar mijn nieuwe LA-240 ringleiding die ook heb, mocht ik die bij uitzondering in privévertrek KPN op hun tv uitproberen.Ze stonden versteld toen het werkte en bij mij aan mijn oor meeluisterden.(terwijl 't geluid tv.uit stond) .Zij hadden weer wat geleerd en ik hem gelijk bij Ziggo mijn tv abt. opgezegd en bij KPN aangevraagd.
Het komt nu goed, het heeft hoofdbrekends gekost en mede door jullie allen is het uiteindelijk gelukt. Bedankt!!