Marcvdz

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Grote tv aansluiting studenthuis, 24 aansluitingen.

goedendag,

ik zit met een spoed probleem. ik heb een huis met 24 coax aansluitingen. 1 per kamer.
nu heb ik ziggo zakelijk alles-in-1 MAX aangesloten en beweert ziggo aan de telefoon dat ik per kabel tv maximaal 5 mensen tegelijk tv kunnen kijken. echter vind ik op de website van ziggo dat dat aantal onbeperkt is. zijn er splitters van 24+ voor coax en hoe zit ik met beeld kwaliteit.

alvas bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Marc,

Het aantal tv's is inderdaad onbeperkt. Waar die 5 vandaan komt, is dat je maximaal 5 geactiveerde smartcards kunt hebben per abonnement.
Alle andere TV's kunnen analoog kijken (gaat er binnenkort wel af) en wanneer die TV's over een DVB-C tuner beschikken, kan daar de vrije zenders op bekeken worden, zijn er een stuk of 50.
Voordeel daarvan is dat je niets extra's betaalt voor die 24 TV's, nadeel is dat stel je neemt er een extra zender pakket bij, dan kan dat op max 5 tv's bekeken worden.

Er bestaan multitaps zodat je het signaal overal naartoe kan brengen (volgens mij is de max een 12 weg multitap, dus zou je er 2 nodig hebben), echter hebben die ook een enorme demping. Het signaal moet daarom enorm versterkt worden, anders heb je uiteindelijk nog niets.
Of Ziggo daar oplossingen voor heeft, weet ik niet, omdat ik meer weet over het particuliere deel van Ziggo.
Wellicht heeft de zakelijke klantenservice hier een betrouwbaarder antwoord op 🙂

Groet,
Evert

Bekijk in context

28 Reacties 28
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Marc,

Het aantal tv's is inderdaad onbeperkt. Waar die 5 vandaan komt, is dat je maximaal 5 geactiveerde smartcards kunt hebben per abonnement.
Alle andere TV's kunnen analoog kijken (gaat er binnenkort wel af) en wanneer die TV's over een DVB-C tuner beschikken, kan daar de vrije zenders op bekeken worden, zijn er een stuk of 50.
Voordeel daarvan is dat je niets extra's betaalt voor die 24 TV's, nadeel is dat stel je neemt er een extra zender pakket bij, dan kan dat op max 5 tv's bekeken worden.

Er bestaan multitaps zodat je het signaal overal naartoe kan brengen (volgens mij is de max een 12 weg multitap, dus zou je er 2 nodig hebben), echter hebben die ook een enorme demping. Het signaal moet daarom enorm versterkt worden, anders heb je uiteindelijk nog niets.
Of Ziggo daar oplossingen voor heeft, weet ik niet, omdat ik meer weet over het particuliere deel van Ziggo.
Wellicht heeft de zakelijke klantenservice hier een betrouwbaarder antwoord op 🙂

Groet,
Evert
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Evert96 , het maximum aantal geregistreerde smartcards is tegenwoordig 3,
alleen klanten uit fZiggo-gebied die nog meer dan 3, maximaal 5 geactiveerde smartcards in gebruik hebben, kunnen die blijven gebruiken tot nader order.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
N.N. Voor particulieren inderdaad wel, maar voor zakelijk niet, dan kun je er 5 hebben als je TV Compleet hebt. Heb je TV Start, dan kun je er max 3 hebben.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Evert96 wrote:
N.N. Voor particulieren inderdaad wel, maar voor zakelijk niet, dan kun je er 5 hebben als je TV Compleet hebt. Heb je TV Start, dan kun je er max 3 hebben.

Hallo Evert96 , waar kan ik dat terugvinden?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Op de Ziggo site.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Evert96 wrote:
Op de Ziggo site.

Zo'n antwoord had ik ook kunnen geven, bedankt.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Dat is ook de reden waarom ik um geef ?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Evert96 wrote:
Dat is ook de reden waarom ik um geef ?

Ik heb het gevonden:
https://www.ziggo.nl/zakelijk/televisie/extra-digitale-ontvangers/
met forum-collegiale groeten.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Met 24 aansluitingen zul je toch je interne kabelnetwerk heel goed moeten (laten) meten en afregelen, anders komt er van digitaal en al helemaal van interactief ook op die 5 aansluitingen niet veel terecht.
Die grote multitaps hebben per uitgang een andere demping en dus wordt het heel goed rekenen en inregelen van de versterker (ook retour) om op alle kamers een gelijk signaalniveau te krijgen en houden

edit: vergeet ook niet dat je 24 goedgekeurde WCD's moet hebben.
JoeyenKimKoopma

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
hoi
Je kunt inderdaad een M-TAB gebruiken zorg er voor dat je M-TAB op een juiste versterker word geplaatst. Let wel op dat je de langste coax op de minst dempende TAB zet. iedere M-TAB heeft maar 12 uitgangen een goed gekeurde WCD is niet nodig als je alleen tv gebruikt, aangezien er maar een groene coax binnen komt kun je op dit adres ook maar een internet abonnement pakken wel kun je iedereen voorzien van internet via een router of wifi booster, maar het lijkt mij verstandig om dit met de huurbaas en of met de beheerder te bespreken en advies in te winnen via ziggo .

Zonder versterker en alleen op een splitser gaat het nauwelijks tot niet werken.
Zorg ook voor de juiste coax 9 of 12. niet dunner,
zo min mogelijke dempende M-TAB en juiste versterker.
WCD niet verplicht wel verstandig.

Ik hoop dat je iets aan mijn advies hebt hoor graag of het gelukt is:)
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
JoeyenKimKoopman Een goedgekeurde wcd is nodig als je digitale tv wilt kijken anders krijg je gegarandeerd BER/MER problemen
Voor analoog was het niet nodig maar analoog wordt (of is al) afgeschakeld.
Met een ouderwetse (rijg)wcd ga je echt geen goed digitaal signaal ontvangen.
Marcvdz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
dankjewel voor de reacties. niemand gaat hier digitale tv bekijken dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. ik heb zo een (https://www.allekabels.nl/coax-splitter/122/1309800/coax-splitter-retourgeschikt-multitap-12-weg.html) op het oog. het zijn overigens toch 25 aansluitingen ipv 24 maar daar kom ik wel aan uit.

wie weet er een goede sterke versterker om deze vóór die 2 multitaps te zetten. het liefst met 3 of meer uitgangen
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Aangezien de hoogste demping op die multitap bijna 22 dB is, heb je ook een versterker nodig die ongeveer 22dB kan versterken. Nadeel is dat er daarvan niet heel veel zijn, of ik kijk verkeerd 😉
Je zou bijvoorbeeld een Hirschmann GHV 930 kunnen kopen, maar het lastige daaraan is dat de taps met minste demping niet zo'n sterk signaal nodig hebben als wat er uit die versterker komt. Het signaal kan dan serieus veel te sterk worden.
Nick999 Weet jij misschien een goeie voor TS? 🙂
Marcvdz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
k heb een versterker gevonden AL331G, (31db), die heb ik dan 2 nodig. dan ga ik de langste kabels (wss rond de 40 meter) op de laagste DB zetten. dit zal een beetje oversteken en doen worden. wat ik ook kan doen is een zwakere versterker, van rond de 15db vóór de 2e 12TAPS verdeler
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Marcvdz
niemand gaat hier digitale tv bekijken dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Nu maak je mijns inziens een denkfout.
Ziggo is bezig analoog af te schakelen, dus iedereen moet wel digitaal gaan kijken.
Marcvdz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
N.N. wrote:
Hallo Marcvdz

niemand gaat hier digitale tv bekijken dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Nu maak je mijns inziens een denkfout.
Ziggo is bezig analoog af te schakelen, dus iedereen moet wel digitaal gaan kijken.


klopt. dan gaan we over op ziggo zakelijk collectieve abbo's. zijn ervan op de hoogte
Marcvdz
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Evert96 wrote:
Aangezien de hoogste demping op die multitap bijna 22 dB is, heb je ook een versterker nodig die ongeveer 22dB kan versterken. Nadeel is dat er daarvan niet heel veel zijn, of ik kijk verkeerd 😉
Je zou bijvoorbeeld een Hirschmann GHV 930 kunnen kopen, maar het lastige daaraan is dat de taps met minste demping niet zo'n sterk signaal nodig hebben als wat er uit die versterker komt. Het signaal kan dan serieus veel te sterk worden.
Nick999 Weet jij misschien een goeie voor TS? 🙂


overigens voor een te sterk signaal, rond de 78 had ik ergens gelezen, kan ik dan niet gewoon simpelweg een paar splitters, verloopjes of wat dan ook er tussen beunen. dan gaat die db ook naar beneden, of denk ik nu te simpel 😉
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Je kunt zeker wat dempers gebruiken, die zijn beter dan splitters 🙂
King006

Level 1
  • 490Posts
  • 9Oplossingen
  • 110Likes
Evert96 wrote:
N.N. Voor particulieren inderdaad wel, maar voor zakelijk niet, dan kun je er 5 hebben als je TV Compleet hebt. Heb je TV Start, dan kun je er max 3 hebben.


Wij hebben er in UPC gebied toch echt 4 actief staan met een particulier TV compleet abonnement :wink: en zijn net klant. Betreft:


  • Mediabox XL
  • Extra mediabox (Pace)
  • CI+ module
  • CI+ module

In mijn Ziggo als ik inlog geeft hij aan dat we maximaal 5 apparaten (smartcards) kunnen aansluiten.

Uitgelicht topic